Toen werd ik vandaag om kwart over 9 wakker gebeld, dus ik met een slaaphoofd mijn voicemail gecheckt (was net te laat met opnemen), door de masseuse die mijn pony 3 maanden geleden heeft behandeld. Dat ze voor de poort stond (nb: paarden staan niet aan huis, en ook niet om de hoek). Omdat ik naar mijn weten geen afspraak had, keek in nog voor de zekerheid mijn mailbox door. En daar stond inderdaad een bericht waar ik overheen had gelezen, met daarin de vraag of ze hem de 27e (vandaag) nog een keer kon behandelen. Deze mail heb ik nooit bewust gezien en dus niet beantwoord, rede hiervoor zet ik even onderaan met * want dit is niet van toepassing, maar voor wie het wil weten.
Ik heb haar destijds laten komen voor mijn pony omdat onze vaste masseuse net een kindje had gekregen en dus niet kon. Er waren 3 behandelingen nodig om hem weer goed in zijn vel te krijgen, dit is normaal ook zo en ik was zeer tevreden over de behandelingen en de werkwijze. Ze heeft me ook nog op het zadel gewezen, dat lag dus weer niet goed
conclusie: nieuw zadel nodig.Ze heeft het er wel over gehad dat ze hem graag nog een keer zou zien, maar we hebben niets afgesproken. Omdat ik niet wist wanneer ik terug zou komen van vakantie en omdat ik redelijk praktisch ben en liever geen gezond paard laat behandelen. Noem het gierig, maar ik ben een student met 2 eigen pony's waarvan 1 dus weer een nieuw zadel moet, ik geef dus liever geen geld uit aan iets wat niet direct nodig is. Over deze datum, het is puur toeval dat ik gisteren terug ben gekomen, als ik de keuze had gehad was ik nog een paar dagen weg gebleven, dus ik zou nooit voor deze datum gekozen hebben.
Nu heb ik al contact gehad (aan de telefoon, nadat ik net 5 minuten wakker was). Ze gaf aan dat ze wel kosten had gemaakt door naar mij toe te komen, km's in de auto en gewoon tijd. Nu stelde ik voor de reiskosten te betalen, al heel degelijk dacht ik (aangezien ik niet om een afspraak heb gevraagd, maar het ook wel slordig van mij is dat ik niet heb geantwoord op de mail). Haar oplossing was dat ik een nieuwe afspraak zou maken, deze rekening van deze 'behandeling' (die dus niet is gebeurd, want mijn paard wordt niet behandeld zonder mij erbij) zou betalen en dan de volgende keer alleen de reiskosten zou betalen. Hier kreeg ik haar met mijn slaapdronken kop niet vanaf dus ik heb gevraagd of ik haar later de dag zou mogen mailen voor een oplossing, want ik kon echt niet helder nadenken zo. Dit was prima.
Nu heb ik alleen nog steeds geen antwoord klaarliggen. Ik voel me nogal rot, want ik vind het heel opdringerig overkomen, ik heb geen afspraak gemaakt, maar nu zit ik er wel aan vast voor mijn gevoel. Ik heb ook geen behoefte voor een afspraak, want ze had de bedoeling om te kijken of bepaalde spieren na een nieuw zadel en na training weer zouden vastzitten. Maar ik heb nog geen nieuw zadel (leen op het moment een zadel van iemand), noch heb ik getraind zoals ik normaal zou doen (heb de hele vakantie lekker met hem buitengereden). Dit heb ik tijdens het telefoongesprek ook aangegeven.
Mijn vraag aan bokt, hoe los ik dit op?
*Voor de nieuwsgierigen onder ons: Ik ben dus 2 maanden weg geweest, heb op een camping gezeten met beperkt internet en ben gewoon hele dagen buiten geweest. Daarvoor moest ik voor school een stage doen waar ik een maand heel druk mee ben geweest, heb een week intern gezeten met daarna aansluitend (ook in het weekend) een stage waarbij ik 8 uur/dag werkte en daarna de rest van de dag mijn eigen paarden deed, dit ook in het weekend. Ik had dus 0.000 tijd over en heb daarom mijn internetleven stilgelegd, waardoor mijn mailbox volstroomde en ik alles maar met een half oog heb gelezen. Daardoor is de betreffende mail waarschijnlijk in de massa opgegaan