Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Patty91 schreef:Ikzelf, mijn moeder en mijn zusje houden alledrie erg van paarden, alledrie lessen we, ik heb al een aantal verzorgpaarden gehad.. Nu denken we eraan om een eigen paard te kopen of te leasen. Wat zijn jullie ervaringen/meningen?

Dahlia schreef:Ik zeg ook kopen
Ik wilde zelf ook altijd leasen, en niet zo heel lang geleden heb ik dat dus gedaan.. Helaas niet heel erg lang.
Was weg van het paard, hij was echt geweldig. Het was ook de bedoeling om hem uiteindelijk te kopen.
Maar helaas, eigenaresse hield zich niet aan de afspraken, veel gezeur geweest, en toen kon ik simpel gezegd 'oprotten'.
Weg was mijn geld voor derest van die maand.. En weg was de band die ik had opgebouwd met hem.
Toen dacht ik bij mezelf, dit wil ik niet meer
dat hoor ik dus inderdaad wel vaak ja. Ga je nu voor een eigen paardje? Patty91 schreef:Dahlia schreef:Ik zeg ook kopen
Ik wilde zelf ook altijd leasen, en niet zo heel lang geleden heb ik dat dus gedaan.. Helaas niet heel erg lang.
Was weg van het paard, hij was echt geweldig. Het was ook de bedoeling om hem uiteindelijk te kopen.
Maar helaas, eigenaresse hield zich niet aan de afspraken, veel gezeur geweest, en toen kon ik simpel gezegd 'oprotten'.
Weg was mijn geld voor derest van die maand.. En weg was de band die ik had opgebouwd met hem.
Toen dacht ik bij mezelf, dit wil ik niet meer
Oh echt, wat sneudat hoor ik dus inderdaad wel vaak ja. Ga je nu voor een eigen paardje?
Heel spannend!! sanne1221 schreef:als je nog niet eerder een eigen paard hebt gehad, zou ik eerst gaan leasen; dan kan je een beetje proeven hoe het bevalt en kan je altijd later nog kijken voor een eigen paard. Dan weet je ook beter wat bij je past en wat jullie met z'n drieen willen..
hesterve schreef:Als je gaat voor kopen denk dan ook aan laten keuren door je EIGEN! dierenarts. Aangezien je nu nog geen eigen paard hebt : Laat hem keuren door de dierenarts die je ook zou bellen mocht er iets zijn met je nieuwe paardje. Laat ook bloed afnemen! Hier moet je vaak extra om vragen, Stel een goed koopcontract op waarin staat beschreven met welk doel je het paard koopt en waaraan hij moet voldoen(bijv, braaf bij beginners/verkeersmak enz,) Zoek hier maar op bokt naar verhalen waarbij een paard na de koop wat mankeerde ,daar staan vaak goede tips bij in de reacties die gegeven zijn in die topics.
Of je gelijk zou moeten kopen of juist leasen kan ik niet echt antwoord op geven. Wat is er bij jullie in de buurt te lease en wat voor regels gelden daar?