eigen paarden voor bosritten verhuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxieslady

eigen paarden voor bosritten verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:37

hallo bokkers :)

ik heb een vraag mag je als partuculier je eigen paard verhuren voor bosritten en daar geld voor vragen
ik ben wel benieuwd hoe dit eigelijk zit?

voorbeeld
iemand die ik goed ken heeft 3 eigen paarden en verhuurt ze voor bosritten
vereiste is wel dat je minimaal 16 jaar bent en ervaring hebt met bosritten
ze vraagt voor een bosrit van 2 uur door het bos/heide 15 euro er gaat wel altijd begeleiding mee (zijzelf)

maar mag dit zo maar? wat vinden jullie hier van, ik hoor graag
Laatst bijgewerkt door xxieslady op 12-08-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:39

Het mag wel maar zij is als eigenaar wel verantwoordelijk voor de ontstane schade als er iets zou gebeuren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:40

En waarom zou dat niet mogen? Ik mag als ik wil toch ook paardrijles geven op mijn eigen paard?
Lijkt me dat dit geen probleem is. Pas als de inkomsten boven een bepaalde grens komen moet je opgeven bij de Belasting.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:41

valt dat dan niet bij diegene die komt rijden onder de wa verzekering? of word alle schade op haar verhaald

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:41

zij is wel ten alle tijden verantwoordelijk voor wat er gebeurd :) het zijn haar paarden dus als jij valt en iets breekt moet zij (haar verzekering) er voor opdraaien als ik het goed heb

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:43

:) oke nou dan geef ik het advies om er lekker mee door te gaan. lekker bosritjes maken en nog geld verdiennen ook :D

oke bedankt lifaya ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-08-12 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:47

xxieslady schreef:
valt dat dan niet bij diegene die komt rijden onder de wa verzekering? of word alle schade op haar verhaald

wa geld alleen bij hobbymatig gebruik van de paarden en niet als je bedrijfje bent.
Nou is ze geen bedrijf op zich, maar mocht er iemand van zijn paard vallen en verzekerings kwestie worden
en er wordt duidelijk dat diegene betaalde voor de rit, dan weet ik nog zo net niet of dat onder je gewone wa valt.
(In tegenstelling tot ik zet een vriendin van me op 1 van mijn paarden en dan gebeurt er wat.)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:05

ED --> TAO

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:20

Sjolvir schreef:
wa geld alleen bij hobbymatig gebruik van de paarden en niet als je bedrijfje bent.
Nou is ze geen bedrijf op zich, maar mocht er iemand van zijn paard vallen en verzekerings kwestie worden
en er wordt duidelijk dat diegene betaalde voor de rit, dan weet ik nog zo net niet of dat onder je gewone wa valt.
(In tegenstelling tot ik zet een vriendin van me op 1 van mijn paarden en dan gebeurt er wat.)

daar zou ik ook bang voor zijn. zodra je ergens geld voor vraagt gelden er andere regels.....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:42

lifaya schreef:
zij is wel ten alle tijden verantwoordelijk voor wat er gebeurd :) het zijn haar paarden dus als jij valt en iets breekt moet zij (haar verzekering) er voor opdraaien als ik het goed heb

En die doet dat alleen als ze de juiste verzekering heeft!

Rennie89

Re: eigen paarden voor bosritten verhuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:44

klopt. Dus ik zou van te voren wel even goed bespreken hoe en wat :) een ongelukje zit in een klein hoekje

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:27

lifaya schreef:
klopt. Dus ik zou van te voren wel even goed bespreken hoe en wat :) een ongelukje zit in een klein hoekje

En een letselschade loopt al snel in de papieren! Óf niet doen dus óf op de juiste manier verzekeren (AVB). Nadeel van dat laatste: je houdt geen cent over aan de verhuur van je paarden.