Paard stampt erg tijdens transport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sabien_

Paard stampt erg tijdens transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 10:15

Hai allemaal,

Sinds enige tijd is mijn paard erg onrustig op de trailer met name met bochten, flauwe of wat scherpere dat maakt niet uit. Dus ik aldoor in zijn 1 de bochten zo ruim en voorzichtig mogelijk nemen, maar datsja's geen resultaat.

Nu is iemand tijdens een stukje op de rand van de trailer gaan staan om te kijken, nou in de bochten laat hij zich dus door zijn benen zakken om vervolgens weer trappelend omhoog te komen. Het paard is erg groot en heeft dus niet erg veel ruimte.

Nu heeft hij van de week zelfs zijn beschermers afgetrapt en zijn benen kapot gemaakt, wie heeft er tips? En wie weet er goede transportbeschermers die goed blijven zitten en tegen meer dan een stootje kunnen?

Gr. Sabine

Duhelo

Re: Paard stampt erg tijdens transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:21

1 paardstrailer, 1.5 paardstrailer of 2 paardstrailer?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:49

inderdaad, wat voor trailer heb je en hoe staat hij daarin, is de trailer wel juist voor zijn maat?
Misschien stapt hij juist op zijn transportbeschermers en gaat daarom onderuit?

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 16:52

Het is een tweewaardig trailer met tussenschot van tonca, als ik de beschermers om doe zitten ze toch wel heel stevig om...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:06

zelfde probleem als de mijne (mijne is een trekpaard, en had niet door, of durfde niet, hoe ze haar benen wijder kon zetten met het tussenschot, met als gevolg dat ze ergens tegenleunde, dat ietwat bewoog, mevrouw panikeerde, en begon te krabbelen en door de benen te zakken (en daardoor weggleed, en ze nog meer panikeerde en alles lostrok), kwamen altijd ergens aan met het tussenschot eruit, de stangen eruit, etc)
oplossing bij haar: tussenschot eruit, en ze vervoeren zonder tussenschot, en het probleem was opgelost. ze kon netjes schuin staan met de benen wijd.
nu vervoer ik haar in een eenpaardstrailer (binnenbreedte net 1 m)=> in de tweepaards in een vak had ze maar 80 cm, dat was simpelweg te krap , en dat gaat ook goed, ze zet haar benen wijd en kan leunen tegen vaste wanden.
als je regelmatig vervoert,opteer dan wel voor lange stangen => stevigheid van je trailer;

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 21:11

Dankje voor de tip ik zal eens kijken of het tussenschot eruit kan!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:00

Of misschien vind hij de transportbeschermers een probleem.
Ik vervoer de mijne altijd zonder.
Misschien ook een idee om eens te kijken wat hij dan doet.