wat als aanschafprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

wat als aanschafprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 22:13

sorry als het verkeerd staat, zou het topic dan verplaatst kunnen worden?

Hee allemaal,

Ik lease nu sinds november 2011 een paardje en het is echt een topper. Nu wil ik dit paardje misschien gaan overkopen, als de prijs een beetje te doen is. Nu is toch mijn vraag wat ik kan verwachten als prijs, omdat ik daar niet helemaal thuis in ben.
Ik weet wel dat de eigenaar nu hele onredelijke prijzen vraagt, maar ik kan hier als het goed is nog wel wat vanaf praten.
Omschrijving van het paard:
7 jaar
1.70m ongeveer
afgekeurd voor de sport, heeft 2 peesblessures gehad op 1 been en heeft een tongprobleem (gooit hem eruit)
Ze heeft al een aantal jaar geen last meer gehad van deze peesblessures.
Ze kent oefeningen zoals schouderbinnenwaarts, wijken, achterwaarts begint ze te leren.
Ze kan dik 1.30 springen, zowel losse sprongen als parcoursjes, alleen is ze wel nogal sterk hierin
Ze dramt heel erg en heeft soort van voernijd.
Is erg dominant met andere paarden, dus kan niet goed los met andere paarden.
heeft wel een redelijk goede afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/321009
Ze is wel superbraaf op de trailer, poetsplaats, met kinderen en ze vindt alles prima als je 'kunstjes' op haar doet.
Ik zou zelf met haar reacreatief willen rijden en als de mogelijkheid er is af en toe wedstrijdjes starten. Uiteindelijk wil ik d'r ook meenemen naar school (ik wil HBO Paardensport gaan doen)

Wat zouden jullie voor zo'n paard vragen/uitgeven?

Ik wil graag geen commentaar op dat het niet slim is om een paard te kopen die 2 peesblessures heeft gehad, dit is totaal mijn eigen keuze :)

Alvast bedankt!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:18

Niks... niet doen..
Paard is afgekeurd voor de sport, en jij wilt er wedstrijden mee gaan doen en mee nemen naar school?
Dan zeg ik heel eerlijk.. zoek een fijne allrounder die wel gezond is.

Zou je haar puur voor de recreatie gebruiken zou ik er max 1500 euro voor geven :o

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:19

Een zevenjarige met twee peesblessures die nog niet fatsoenlijk achterwaarts gaat is op de echte markt niet zo gek veel waard. Misschien als fokmerrie. Ik zou haar niet kopen, en er al helemaal niet mee willen springen. Meer dan 1500 vind ik haar niet waard. Laat haar aub wel keuren!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:19

Ik vraag me af of een afgekeurd sportpaard zo'n goede keuze is om mee te nemen voor je vervolgopleiding. Daarnaast is het natuurlijk niet verstandig om met dit paard nog te gaan springen. Als ze afgekeurd is voor de sport zijn de blessures toch wel ernstig te noemen. Al met al geen verstandige keuze maar dat begreep je zelf ook wel. Ik zou zeker niet veel voor zo'n paard betalen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:20

Het papier vind ik niet om over naar huis te schrijven om eerlijk te zijn.
Dus voor de fok zou ze wat mij betrefd al afvallen.

2 keer een peesblessure betekend dat de pees altijd een zwak punt zou zijn.
Zonde zeg voor zo'n relatief jong paard.
Ik zou het dier zelf niet willen hebben.
Maar een paard is waar de slachtrprijs plus wat de koper ervoor wil uitgeven.
Ik zou zeggen max 750 euries

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:21

De moederlijn stelt niets voor,afgekeurd voor de sport ook.
Ik zou haar niet eens willen hebben.
Max 500€ in deze tijd.

xClaudiaaL

Re: wat als aanschafprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 22:24

Super bedankt voor de reacties!
Ik wil haar nu wel echt laten keuren dan nog, eens zien hoe ernstig het is en of ze nog andere verborgen blessures heeft ofzo.

De eigenaar vraagt er waarschijnlijk (ik heb hier nog geen zekerheid over) tussen de 5000 en 8000 voor. Heel erg onredelijk dus als ik zo naar jullie reacties kijk

CM_

Re: wat als aanschafprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:25

Die prijs is gewoon ronduit absurd, voor die prijs heb je een gezond, goedgekeurd paard dat goed in de sport loopt.
Kijk eens op MP of SH , staan meer dan zat paarden die Z1 lopen in de prijsklasse die jij nu noemt.
Overigens mag hij een afgekeurd paard niet verkopen, en mag jij er niet mee de sport in.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:25

Als het paard via de verzekering is afgekeurd voor de sport zou je er nooit wedstrijden mee kunnen rijden.
Sowieso met alles wat jij opnoemt en misschien nog af en toe een wedstrijd en HBO paardensport zou ik het niet doen...

Nog wel iets over pees blessure: mijn merrie heeft vorig jaar een lichte pees blessure gehad, en nu laatst weer gewoon in het land (dus zonder bereden te worden) een pees blessure gekregen.
Als je er toch voor wilt gaan zou ik geloof ik niet verder gaan dan de 2000€ zeker met deze markt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:30

Diertjec schreef:
De eigenaar vraagt er waarschijnlijk (ik heb hier nog geen zekerheid over) tussen de 5000 en 8000 voor. Heel erg onredelijk dus als ik zo naar jullie reacties kijk

Dat is echt veel te veel. Voor dat geld koop je een leuk gezond sportpaard momenteel..Er staat bij beide bedragen een nul te veel...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:40