kun je een zadel en ander spul tegen diefstal verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

kun je een zadel en ander spul tegen diefstal verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 18:09

De titel zegt het al, kun je een zadel en ander paardenspul tegen diefstal verzekeren, zeker als het op een onbewoonde locatie ligt, maar wel achter slot en grendel?

Ibbel

Re: kun je een zadel en ander spul tegen diefstal verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:13

Ja dat kan onder andere bij Univé. Je geeft dan aan dat een deel van je inboedel permanent elders achter slot en grendel ligt. Hangt er een beetje van af hoe het risico ingeschat wordt of men het accepteert, en of de spullen eventueel als kostbaarheden verzekerd moeten worden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:19

Aah, dank je wel! Ik zal eens bij mijn verzekering gaan vragen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:20

ja dat kan, hippozorg heeft het ook

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:24

Ja dat kan zeker, bij mij is het verzekerd onder de inboedel, ik heb die bij de Noordhollandsche.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:26

Ik heb dit bij Centraal Beheer icm met mijn inboedelverzekering :j
Bij CB kun je kiezen voor verschillende verzekerde waarden.
Het is wel duur in vergelijking met de rest van de premie van de inboedelverzekering trouwens.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:28

bij mij is mijn stal gewoon meegenomen in de inboedelverzekering. het kan dus :j mijn stal staat aan de andere kant van het dorp, dus niet aan huis.

eis is dat het gebouw afgesloten is en dat de spullen in afgesloten kasten liggen. ik moest zelf opgeven voor hoeveel geld er aan spullen lag, afhankelijk daarvan gaat je inboedel premie wel/niet omhoog. bij ons bleef de premie gewoon gelijk.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:32

Oke, het leek mij wat lastig om het als inboedel verzekering te doen, omdat ik daar niet woon en het ook niet bewoonbaar is. De zadels liggen wel achter slot en grendel (gebouw en kasten zijn beide op slot, en anti diefstal beugels), maar het zou ook niet de eerste keer zijn dat er ingebroken word..

De dure zadels neem ik mee naar huis, maar echt praktisch is het gewoon niet. Het liefst wil ik gewoon alle zadels daar hebben, zodat ik kan pakken wat ik wil, en wanneer ik wil.. Maar ik wil niet het risico nemen dat alles straks een keer weg is en ik daar niet voor verzekerd ben..