Ongetwijfeld is deze vraag al eerder voorbij gekomen, echter kan ik niet echt een concreet antwoord vinden in eerder geplaatste topics.
Ook veranderen voorwaarden regelmatig, dus misschien kan het geen kwaad het even op te halen

Wat voor verzekering hebben jullie afgesloten voor je paard? Daarmee bedoel ik niet alleen een verzekering voor het paard zelf, maar ook vooral als het paard brokken zou maken, bv tijdens een buitenrit, uitbreken of het verwonden of vernielen van spullen van derden.
Zijn er mensen die een verzekering hebben voor de verzorger/bijrijder van hun paard of is dat iets wat verzorgers zelf dienen te regelen? Volgensmij is de eigenaar van het paard altijd verantwoordelijk voor de schade die het paard aanricht, ongeacht wie met het paard bezig is.
Tot slot ben ik benieuwd hoe het zit als het paard bv uitbreekt ten gevolge van nalatigheid van de staleigenaar. Als er dan wat gebeurd, wie is er dan verantwoordelijk? De paardeneigenaar of de staleigenaar die betaald wordt om op het paard te letten?
Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.
Alvast bedankt!