Vervoer uit andere landen van Benelux; prijzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truitje

Vervoer uit andere landen van Benelux; prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 23:28

Hoi!
Ik vroeg mij af wat het kost om een paard te laten vervoeren met een transportbedrijf, uit bijvoorbeeld spanje of Engeland. Is het dan gunstiger om een paard zelf te halen met de trailer of om een vervoerbedrijf in te schakelen?

Jes

Re: Vervoer uit andere landen van Benelux; prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:17

Prijzen liggen er geheel aan of ze speciaal voor jou rijden of dat het paard tegelijk met andere paarden mee kan, de afstanden etc.
Het beste zou je eens een mail naar Potijk in Geesteren kunnen sturen.
Denk alleen wel dat het door een transport bedrijf laten vervoeren altijd duurder uit zal pakken, je moet dan namelijk ook een salaris mee rekenen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:40

Vanuit Zuid-Spanje (omgeving Malaga) heb ik ruim 900 euro betaald (Nederlandse transporteur met luxe vrachtwagens)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:53

is misschien goedkoper om het zelf te doen maar handiger om het te laten doen, de hele papierwinkel kunnen ze voor je regelen, paarden staan comfortabeler op een vrachtwagen en die mensen weten heel goed wat ze doen.
Jij geen stress onderweg en geen gezeik bij de douane.

guessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:19

Ik heb in februari voor 2 paarden €800,- per stuk betaald uit zuid spanje.Nu gaat er dit weekend weer een paard op transport uit zuid spanje en betaal ik €900,- ex btw.Ik laat de paarden altijd vervoeren door Marcel Jordan,paarden worden onderweg super verzorgd en met een hele luxe vrachtwagen vervoerd.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:47

Een paard van NL naar engeland rond de 250 euro....Engelse transporteur, dus vanuitengeland naar NL zal wel hetzelfde zijn

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:42

Voor maximaal driehonderd engelse ponden kun je transport regelen voor een pony/paard vanuit Engeland naar Nederland. Al het papierwerk en de dierenartsverklaringen zitten bij de prijs inbegrepen. Pas wel goed op, want sommige bedrijven vragen aanzienlijk meer, ik heb laatst 600 euro betaald... :S

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:59

ik zit nu uit te zoeken wat ik het beste kan doen om mijn paard van Hongarije naar Ned. te transporteren.
Of zelf gaan rijden met trailer, benzine kost dan minimaal 250 euro plus stallingskosten onderweg en voor ons. Het is wel behoorlijk spannend om zelf met paard dat hele eind te doen, de bergen kunnen erg trikie zijn en stel dat er onderweg wat gebeurt oa. lekke band...

ik heb ook rond gevraagd bij bedrijven en dat verschilt nogal. Bij BSS tegen de 1000 euro, Potijk heeft niet gereageerd en een Hongaarse waarbij er meerdere paarden worden vervoert 520 euro. Ik heb heel veel slechte verhalen gehoord over de transport, oa. dat er geen water word gegeven en dat ze de hele rit op de vrachtwagen blijven ipv op stal zoals afgesproken was. Maar wel erg makkelijk, maar papierwerk stelt binnen de EU weinig meer voor. zolang het paard chip, EU paspoort en gezondheidsverklaring heeft is het goed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:04

Bij de eerste weet je in ieder geval zeker dat ze goed verzorgd worden, dat de vrachtwagen erg comfortabel is en dat de chauffeurs weten wat ze doen. Ik zou een paard nooit zo'n eind in een kleine trailer vervoeren.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:01

Bel gelissen eens....www.horse-transport.nl, die kunnen nog wel eens goedkoop uitvallen met een verzameltransport.
Ik ben erg te spreken over hun.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 01:10

Als je het zelf gaat doen heb je en de hele papierwinkel, en de benzine kosten en je paard reist een stuk minder prettig ( als je met auto en trailer gaat dan)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:44

Er komen bij ons een hoop paarden van transport richting of van Schiphol. Er staan er nooit tussen die niet van de wagen af komen of slecht verzorgd zijn. Vrachtwagens van de grotere transporteurs hebben vaak hooinetten hangen en stromend water.

Bij ons komt vanuit Engeland vaak John Parker over de vloer, en die paarden komen altijd fris van de wagen af en ik zie altijd netjes hooi hangen.

Ik zou mijn paard sneller met een vrachtwagen meesturen dan zelf gaan rijden. Veel duurder qua benzine en de paarden staan veel comfortabeler in een geveerde vrachtwagen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:10

Vanuit Engeland hebben wij goede ervaringen met http://www.eta.uk.com/

en inderdaad, je hoeft zelf niet de hele papierwinkel te doen, paard wordt op de stoep afgeleverd :-)