Vraag aanmensen diedoor Westerscheldetunnel gaan met trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirrlfl

Vraag aanmensen diedoor Westerscheldetunnel gaan met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:19

Hallo,
Allereerst sorry dat de titel niet helemaal klopt maar t pastte niet :)

Ik heb een vraagje wat betreft met paard door Westerschelde tunnel gaan (in trailer)

Wij hebben een sta caravan in Zeeland waar onze pony altijd mee naar toe gaat. Helaas dit jaar niet ivm een probleem vorig jaar. Wij moeten door de Westerschelde tunnel (6km lang). Vorig jaar is mijn pony geschrokken in de trailer en is hij waarschijnlijk gevallen. Waarschijnlijk schrok hij van de vrachtwagens. De trailer is bijna gekanteld... Gelukkig ging t op t nippertje goed... Nu is t zo dat mijn vader t al verschrikkelijk vind om met aanhanger door een tunnel te gaan. Hij heeft vroeger met een normale aanhanger z'n band verloren in een tunnel. Sindsdien vind hij t al eng maar nu dus al helemaal. Nu willen we eigenlijk wel dat onze pony mee gaat maar dat kan gewoon niet door de tunnel. Kleine tunnels is ooit te overzien maar deze is natuurlijk zo lang...

Dus voor mensen die wel eens of regelmatig door deze tunnel rijden met trailer hoe doen jullie t? We zouden ook over belgië kunnen rijden maar helaas zit daar ook een tunnel en is t wegdek daar zo bagger. Hoe reageren jullie paarden in de tunnel? Of is er evt nog een andere route? We moeten richting sluis. En als er iemand een oplossing heeft horen we t graag!

Groetjes shirley

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:36

Even voor de beeldvorming: je werd ingehaald door een vrachtwagen en daar ging je pony van over de flos?

Zilfstar

Re: Vraag aanmensen diedoor Westerscheldetunnel gaan met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:38

paardenvrachtwagentje huren ipv met de (toch wat instabiele) trailer?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:43

Je kunt via Antwerpen zodat je niet door de liefkenstunnel of de westerscheldetunnel hoeft. Zou dan wel op zondag ochtend gaan, dan is er weinig verkeer. Je moet dan namelijk wel een klein stukje door de stad.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:42

ikke schreef:
Even voor de beeldvorming: je werd ingehaald door een vrachtwagen en daar ging je pony van over de flos?

We weten niet precies waar aan t was. Wss idd wel van de vrachtwagen alleen die haalde ons niet in. Ik denk dat t kwam door t geluid in een keer. Daar is hij heel gevoelig op.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:45

Heb inmiddels een pb gehad waar ik zeker wat mee kan! We gaan er nog even goed over na denken en wat manieren uitproberen.
Zat ook te denken om bijvoorbeeld een oornetje of iets dergelijks zodat t geluid dempt. Want dat is denk ik t grote probleem. Hij is daar ontzettend gevoelig voor...
Laatst bijgewerkt door Shirrlfl op 07-07-12 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:47

zoals hier boven vernoemd je hoeft helemaal niet langs een tunnel
gewoon doorrijden over de ring van Antwerpen....
kom je langs centrum richting brussel en dan gent aan houden als ik t goed heb..
als het niet druk is is dat net zo snel als door de liefkeshoektunnel

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:56

We gaan alle manieren overwegen :j

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:19

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:05

ik ben al regelmatig met pony door westerscheldetunnel geweest en heb nog nooit gemerkt dat deze zenuwachtig werd daarvan of bezweet de trailer uit kwam. ik zou iig een zeiltje gebruiken zodat hij het andere verkeer niet ziet.
ook van andere mensen nog nooit gehoord dat hun paard gek reageerde op de tunnel eigenlijk..
maar goed, niet-tunnel optie is idd al genoemd, via antwerpen kan ook. succes!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:14

Paarden die voor de eerste maal door de tunnel gaan, willen nog wel eens reageren. Vervelend dat jouw pony een slechte ervaring heeft gehad TS. Idem voor je vader natuurlijk.

Advies mijnerzijds? Ga op zondagochtend rond een uurtje of 7 erdoor, dan is het compleet stil. Zo kun je je pony een goede ervaring meegeven ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:19

Ik heb een camera in de trailer en kijk daar vaak op, vooral bij verandering
Zoals het inrijden van een tunnel .
De paarden in de trailer heb ik tot nu toe allemaal op zien kijken bij het inrijden
Maar meer ook niet.
Ik denk dat de schrik vooral bij jullie ligt.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:23

Ik ben ook een paar keer met de trailer door de tunnel gegaan met verschillende paarden en heb nooit gemerkt dat ze extra zenuwachtig waren in de tunnel. Ik rij gewoon rustig en zorg dat ze wat te knagen hebben, nu is de tunnel ook vrij dichtbij mijn vertrekpunt dus daarvoor hoef ik niet extra te stoppen.

Wat betreft die angst, ik zou zorgen dat je de trailer en auto van te voren goed hebt gecontroleerd zodat je daar iig geen zorgen van hebt en het dan toch doen op een rustig tijdstip. En als het nou echt niets wordt zou ik over antwerpen gaan.