Witte achterbenen op de trailer wit houden, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Witte achterbenen op de trailer wit houden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 19:34

Hai,

Eigenlijk ben ik niet zo van de topics. Maar een vraagje..

Wij hebben een 2-paards trailer en ik heb een ruin van bijna 1.80. Als we gaan reizen met de trailer dan poept hij altijd. Nu is het probleem dat hij daar met zijn achterbenen in gaat staan. Ondertussen nog een paar keer zijn benen vertillen en ja hoor, ik heb voor niets gewassen. Het gaat dan om het gedeelte wat normaal onder de peesbeschermers valt ( dus vanaf bovenkant kootholte naar beneden)

Hij heeft dus transportbeschermers om tot over zijn hoef! Maar presteert het toch nog om zijn voeten helemaal bruin te krijgen. Als hij in de poep gaat staan komt het tussen zijn transportbeschermers en zijn hoef.

Op concours nog staan wassen lijkt me zoveel werk, en als je dan weer gaat losrijden is zijn been zo weer vies omdat het zand blijft plakken. En je moet genoeg water bijhebben etc.
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 25-06-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mellen95

Re: Witte achterbenen op de trailer wit houden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:39

Ik doe er altijd een manchette (weet niet goed hoe je het schrijft)die aan de onderkant van je trui zitten eromheen.
Deze zijn rekbaar.
Ik neem ze mee van het werk(wasserij) maar ik denk dat je ze ook gewoon kunt kopen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:42

Geen transportbeschermers om en een busje talk/babypoeder mee en erop mikken voordat je erop gaat ;) die van mij is 1.82 m :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:44

Bandageren tot op de hoef, wel zo dat ze goed blijven zitten natuurlijk :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:44

Ik heb een Welsh A merrie met 4 hoge witte benen, en heb dit probleem idd ook wel eens, al staat die niet zo heel vaak op de trailer. Heb nog geen transportbeschermers, dus gebruik nu gewoon haar 3-in1 peesbeschermers, alleen is dat toch vaak niet voldoende voor de kroonrand en bovenkant v/d benen.

Maar in jou geval is het toch opgelost met de transportbeschermers?

P.s. ik heb nu ook sinds kort een fles Cowboy Magic Greenspot-remover gekocht, een soort shampoo maar dan zonder wassen. Even er op spuiten, goed laten intrekken, en vervolgens met een droge doek of schone borstel wegvegen. Als 't goed is verdwijnt de vlek als sneeuw voor de zon!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 19:51

@Mellen Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt :+

@listiglistje Je bedoelt denk ik voordat je op je paard gaat? Die van mij bedoel voordat hij op de trailer gaat.. Of dan alleen talkpoeder gaat helpen, ik kan het proberen.

@ Lissaboem Heb je hier al ervaring mee? Lijkt me best lastig.

@ JoyCiej07 Dat is het dus niet! Als hij in zijn hoopje poep gaat staan dan komt dat tussen de transportbeschermer en zijn voet. Hoe strak ik ze ook dicht doe.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:55

Ik neem aan dat ze wit moeten zijn als je gaat rijden :P

De mijne heeft 4 hoge witte benen en ik kan niet meer zonder talk/babypoeder :Y) echt handig spul voor mooie witte benen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:36

Idd talkpoeder!
Talkpoeder is de oplossing om tijdelijk iets wits witter te laten lijken. Op keuringen etc wordt dit ook vaak gebruikt.