Een vraagje voor de bezitters van een (oud) veewagentje (B rijbewijs)
Wat is de maximumsnelheid die je haalt (ook met tegenwind) en ga je er ook de snelweg mee op?
Ik heb een leuk oldtimertje gezien, maar met tegenwind (storm) rijdt ie max. 60 km/uur en met 'goed' weer ongeveer 80 km per uur, maar wil wel veilig en verantwoord op weg kunnen.
De reden voor een oldtimer is geen wegenbelasting, want die is best prijzig en ik ga niet ieder weekend weg. Gewoon af en toe. Daarom is een nieuwere wagen niet rendabel. Trailer kan niet ivm geen E rijbewijs en een te lichte auto.
Alvast bedankt!
) kon ook nog net met het vrachtverkeer mee. Liep ook ongeveer die 85 a 90. Maar desondanks werd ik af en toe ingehaald, en dat merkte ik dan toch echt wel als de wind verkeerd stond. Die de TS mss wil kopen red dat niet eens, en de kans dat ze wordt ingehaald is dus nog veel groter en met zon B-ding............ brrr ik moet er niet aan denken
TS ik zou het dus echt niet doen.
Liep zonder lading 95. Had weinig verschil in snelheid met lading of zonder. En ja hij luste net zoveel olie als diesel
Was merckwaaltje zover ze mij verteld hebben. Heb em al een paar jaar niet meer, heb daarna nog een poos met een DAF 45 gereden. Ook die heb ik verkocht, reed te weinig ermee. Kosten onderhoud wogen niet meer op tegen hoeveel ik reed.