Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nikkie722 schreef:1. ik doe nooit geen stro in de trailer, ik doe wel een net met hooi erin hangen, ik zou wel transportbeschermers om doen, gewoon voor de veiligheid van de benen.
2. als het goed is hangen er 2 kettingen aan de binnenkant van de trailer daar zet je je pony aan de zijkanten van zijn halster vast, en als er 1 ketting is aan de onderkant van het halster.
3. de bilstang moet onder de staart, de staart over de stang hangen. borststang hebben wij niet in de trailer, wel een stang voor maar die kun je niet verstellen.
veel plezier!!!

NinaCharlie schreef:Stro in de trailer daar zijn de meningen over verdeeld. De ene vindt het gevaarlijk, de ander juist fijn.
Zelf staat mijn pony zonder iets in de trailer, maar als ik met mijn stalgenoot meerijd dan ligt daar soms wel stro of zaagsel in, tis maar net wat je fijn vindt.
in een 1, of 1.5 paards trailer is het belangrijk dat je hem aan beide kanten vastzet, dus links en rechts. Dit is om te voorkomen dat je paard zich omdraait in de trailer. Waarschijnlijk zitten er ringen of in ieder geval mogelijkheden in de trailer om een halstertouw aan vast te maken, je paard moet niet te kort staan maar ook niet te lang. Gewoon kijken als hij erin staat, meestal wijst de lengte van het touw vanzelf wel.
Als je verstelbare bil/borst stang hebt zou ik hem op de onderste zetten (tenminste, als je 2 opties hebt, ik ken alleen trailers met twee opties, misschien zijn er met meer en kan het te laag zijn. Ook dit wijst eigenlijk wel vanzelf, je paard moet er niet onderdoor kunnen, maar de stang moet ook niet zo laag zitten dat hij er een soort van op 'kan zitten'