1 paards trailer, bestaat dat eigenlijk wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

1 paards trailer, bestaat dat eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:05

gewoon voor de leuk kijk ik regelmatig naar trailers die te koop staan, maar als er 1,5 en 2 paards trailers zijn, is dan ook geen 1 paards trailer? (wie heeft er nou 1,5 paard :o? )

mn E rijbewijs heb ik wel, dat is het probleem niet, maar omdat ik toch maar 1 paard heb, lijkt het me handig om dan een zo licht mogelijke trailer te hebben zodat mijn toekomstige auto er minder hard aan hoeft te trekken. Dan zou ik namelijk een lichtere auto kunnen kopen, en een lichtere trailer achter je auto vergt natuurlijk minder brandstof dan een zwaardere.

en hoeveel kleiner/smaller is zo'n 1 paards trailer dan eigenlijk, iemand een idee?

MarliesV

Re: 1 paards trailer, bestaat dat eigenlijk wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:07

Ik heb ze wel eens gezien maar vind het wel erg smalletjes en klein. Afhankelijk natuurlijk van de afstand en het paard, maar ik zou er alleen een pony in vervoeren.

Ja, hoe smal is zo'n trailer, ik kan er niet in naast het paard met laden, moet dus of een braaf paard hebben die er zelf in loopt of er vooraan lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:08

1 paards trailers worden bijna niet meer gemaakt, omdat ze door hun smalheid behoorlijk onstabiel zijn. Daarbij is het voor paarden niet zo prettig om zulke smalle ruimtes in te lopen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:10

Een 1 paards trailer is inderdaad een stuk smaller dan een 1,5 paards.
Mijn paard van 1,72 m krijg ik niet eens op een 1 paards, hij gaat er gewoon niet in, en gelijk heeft ie :P

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:11

Vjestagirl schreef:
1 paards trailers worden bijna niet meer gemaakt, omdat ze door hun smalheid behoorlijk onstabiel zijn. Daarbij is het voor paarden niet zo prettig om zulke smalle ruimtes in te lopen.

Maar in een tweepaards trailer lopen ze toch ook maar een smalle ruimte in??!! :?

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:13

@ Emily_Kayty .Dat is toch niet te verglijken met de ruimte van een 1 paards trailer..
Laatst bijgewerkt door irmaaatje op 29-05-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:14

2 paards trailer is misschien wel een smalle ruimte waar ze inlopen maar is gewoon veel groter van binnen.

Ik zou zelf niet voor een 1 paards kiezen vanwege de instabiliteit. En 1,5 is dan net zo handig dan zou je bij wijze van ook in de trailer kunnen zadelen als het regent.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:19

Er vooraan lopen is vaak ook wel normaal, met een 2paards trailer heb je hetzelfde.

1paards trailers bestaan ja :j
Heb wel het idee dat er tegenwoordig steeds minder zijn.
Hoe breed ze gemiddeld zijn weet ik niet precies, maar vaak staat het wel in de advertenties.
Als je op mp kijkt kan je wel wat 1paards trailers vinden (staat ook een aanklikbaar zoekertje, maar bij mij doet die het helaas even niet. Voorbeeld van 1paards die op mp staat: link).

2paards is een veel grotere ruimte voor het paard om in te lopen, ookal staan ze natuurlijk ook op een redelijk smal stukje. 1,5 en 2paards zijn veel stabieler, en ik denk dat je ook alleen erg oude 1paardstrailers kan vinden.
En misschien zijn er nog wel net zulke lichte 1,5paards te vinden.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:23

instabiliteit is inderdaad een goed punt! had ik nog niet aan gedacht, lijkt me zo onwerkelijk dat dat ineens omkiept, moet er niet aan denken!

maarja die nieuwere polyester trailers zijn ook zo zwaar niet meer, en dan wel met een bredere as (als 1,5 paards trailer dan) dus dan zal dat toch wel een betere uitkomst zijn dan een instabiele smalle 1 paards

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:53

Je hebt inderdaad wel nog gewoon 1 paard trailers maar die vind je niet meer zoveel in de omloop.
Ze zijn de laatste jaren niet meer echt gewild en vaak kom je daarom al gauw op 1,5 uit.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:02

ik heb vorig jaar nog een eenpaards gekocht (eigenlijk als 1.5 gekocht, maar bleek nadien toch een 1 paards zijn)
de mijne is binnenafmetingen van de punt tot het einde 3 m lang, en 1 m breed.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:13

een echte 1 paards trailer is inderdaad maar een meter breed. tegenwoordige trailers zijn geloof ik rond de 1,45 m breed.
ik heb zelf een tussenmaatje van 1.25 breed, in de loop der jaren zijn trailers steeds breder geworden.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 19:11

1m breed, das wel echt klein! voor een ponytje zou dat nog wel gaan, maar mn paard die toch minimaal 1.60 word (hoop ik) is dat toch echt wel te smal lijkt me

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:15

Ik heb 1 keer in mn leven met zo´n gammele 1 paards trailer gereden (en die was echt geen meter breed maar smaller) en doe dat nooit meer! Het was wel een oudje maar de binnenruimte is net een sardienenblikje, doodeng en inderdaad instabiel.

Een paard gaat van nature niet in een kleine nauwe ruimte en zeker niet als het ook nog wiebelt. In een 1.5 of 2 paards hebben ze meer ruimte bij hun hoofd en is het optisch groter, dan kun je er ook zelf nog langs als het moet.
Ze worden niet voor niks niet of sporadisch nog gemaakt en verkocht....
En hoeveel zou het qua gewicht vd trailer nou helemaal schelen? Liever comfort en veiligheid voor je paard dan met zo'n eng ding op stap.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:16

staan er zat te koop :j

maar snap dat mensen liever een 1,5 hebben

Melinda345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:21

ja die bestaat xd

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:34

Aestrith schreef:
1m breed, das wel echt klein! voor een ponytje zou dat nog wel gaan, maar mn paard die toch minimaal 1.60 word (hoop ik) is dat toch echt wel te smal lijkt me

mijn dikke trekpaarden passen erin hoor :D
ze hebben toch 20 cm meer ruimte dan in een tweepaardstrailer (als ze daar in een vak staan)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:52

Emily_Kayty schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar in een tweepaards trailer lopen ze toch ook maar een smalle ruimte in??!! :?

De plek die het paard heeft om te staan is inderdaad te vergelijken met de breedte van een trailer voor 1 paard. Maar de complete ruimte is groter, ze kunnen over het tussenschot heen kijken, dus het komt minder benauwend over.
Oftewel: de totale ruimte waar ze in staan is ruimer, al is de ruimte die ze hebben om te bewegen niet zo breed als een 1,5 trailer.
Snappie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:54

Ze bestaan maar ik vind ze echt doodeng :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:57

Ik ben er ook geen fan van, veel te smal op de weg en voor het paard veel te benauwend.
Als je altijd maar 1 paard hoeft te vervoeren, zou ik voor een 1,5 gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:25

Zolang ik me nog een aantal jaar geleden kan herinneren dat een tourincar een 1-paards trailer inhaalde en dat ding door de wind omsloeg......levensgevaarlijk die dingen....brrr