Pony naar Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Pony naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 07:21

Mijn shet gaat deze zomer naar Belgie verhuizen.

Ik heb gisteren mijn dierenarts gevraagd wat ik allemaal moet regelen om hem het land uit te zetten :P
Hij wist het niet zeker, maar volgens hem heeft Belgie geen echte, strikte regels, op de entingen na. En die zijn nu in orde. Het zou kunnen dat het Rhino virus een drempel kan zijn.
Want daar is hij niet tegen ge-ent.

Moet er zo'n mannetje langs komen die hem 'tekent' in zijn paspoort en keurt, of is dat niet nodig?

Wie weet het?

Chezshir77

Re: Pony naar Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:47

Ik heb mijn pony naar belgie verkocht, maar daar was niks voor geregeld, alleen de inentingen. Paspoort was wel verplicht ook, en dat was het.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:51

Rhino is hier niet verplicht. Heb mijn beide paarden gekocht in nederland, en aangezien ik zelf in belgië woon moesten ze dus de grens over.
Helemaal geen gedoe mee gehad, gewoon eens ze verhuisd waren paspoort opgestuurd en alles op mijn naam laten zetten, klaar :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:45

Paspoort, chip en de entingen. Hij moet wel geschetst staan in het paspoort.
Gezondheidsverklaring hoeft niet binnen de Benelux.
Als de pony langer dan 3 maanden in Belgie zal verblijven, moet de eigenaar hem registreren in de Belgische databank maar dat hoeft nog niet voor het vervoer.