Zo dichtbij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wie deelt er allemaal een eigen paard

Ja
2 (4%)
Nee
40 (95%)

Totaal aantal stemmen: 42

MonroexRules

Zo dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:19

Ik krijg waarschijnelijk samen met een ander meisje een eigen paard onze instructiese heeft al een adres doorgestuurd enzo maar ik weet niet wat ik nu nog moet doen om mijn moeder over te halen mijn vader vind het goed en de ouders van het andere meisje ook maar wat moet ik nou nog doen om mijn vervelende moeder over te halen :P
Ik weet het probleem ook niet hij komt op de rotterdamse manege te staan we hebben genoeg geld met ze 2 en genoeg tijd en we halen allebij supergoede cijvers we kennen iedereen op de manege dus als we niet kunnen of later zijn kan iemand op de manege in de padock of wei

Alsvast bedankt
Laatst bijgewerkt door MonroexRules op 17-05-12 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladygiroc

Re: Zo dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:25

Je moeder vooral niet overhalen om samen met iemand anders een paard te nemen. Nu lijkt het allemaal ideaal maar dat is het niet!!
Vaak met dit soort dingen ontstaat er onenigheid, wie beslist wanneer er een da bij komt? Wie betaald dat? De een wil buitenrijden en de ander fanatiek wedstrijden rijden, de een wil met sporen rijden en de ander zonder, de een wil een groene deken en de ander een roze.
Echt meis, als je een paard wil en mag van je vader, neem er dan 1 voor jezelf en niet samen met iemand anders :)

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:28

Als ik die kans had... De enige mogelijk voor mijn ouders is met 2 man dat hebben ze al 1000 duidelijk gemaakt als ik om een paardje vroeg (:
En het is inderdaad een opgave om eenheid te vinden maar we hebben gepraat en hebben afgesproken dat we de dagen verdelen en als het de ene z'n dag is komt de ander niet anders krijg je meschien " nee rij zachter nee poets harder nee dit nee dat" maar het is altijd een risico

Het meisje waarmee ik het deel hebben noooit ruzie en vinden de zelfde pony leuk de zelfde kleuren en de zelfde eigenschappen
Laatst bijgewerkt door MonroexRules op 17-05-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:34

Je kan nog steeds Krijgen dat de een vind dat de ander hem verziekt met rijden bijvoorbeeld. Ik zou het nooit doen. Dan liever een paard leasen of doorsparen tot je er eentje voor jezelf kan hebben.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:41

Misschien dat jullie onder elkaar af kunnen spreken dat het paard gekocht wordt door 1 van jullie ouders. Stel dat jouw ouders het paard kopen, dan is het dus jouw paard. Het andere meisje kan dan het paard voor 3 dagen leasen, haar ouders betalen jouw ouders een bedrag per maand om het paard te doen. Ze zou dan in principe die dagen dat ze het paard doet kunnen doen wat ze wil. Jij en je ouders bepalen uiteindelijk wat er met het paard gebeurd. Als jullie het nodig vinden er een DA bij te halen is het jullie keus. Wat je dan evt. wel goed op papier moet zetten is dat als jouw paard kreupel is of wat dan ook door haar toedoen dat ze dan (een gedeelte van) de rekening betalen.

Op deze manier delen jullie wél de kosten en de lusten en de lasten maar bepaald uiteindelijk 1 gezin wat wanneer nodig is voor het paard.

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:43

Datis natuurlijk een heele slime oplossing ik zal het aan mijn ouders voorstellen

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:21

Mijn ouders gaan vanavond praten met de andere ben super benieuwd

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 21:15

HET IS GELUKT IK KRRIJG EEEN RIEIEGR. PAAAAAAARD

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:18

Gefeliciteerd! En wat hebben jullie nu afgesproken? Eigen paard of samen?

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:19

Gefelicieerd!!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:20

Cursus Nederlands??? :j

Nee effe serieus: veel geluk & plezier !!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:32

Veel plezier

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:53

Apochewinta schreef:
Cursus Nederlands??? :j

Nee effe serieus: veel geluk & plezier !!

_/-\o_ :')

Ik heb ook een tijd een pony gedeeld met mn zusje, wat een drama. In het begin is het allemaal leuk en geweldig, maar zodra het nieuwe eraf is.. Ruzie komt er vroeg of laat toch wel..

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:59

Van harte gefeliciteerd. Ik hoop van harte dat het idee Ladygiroc is opgevolgd want dit is toch echt de beste constructie. Ik heb tot op heden alle mensen met gedeelde paarden het zien mislukken door stomme ruzie's. Nou ja stom. De paardenwererld is in dat opzicht niet een makkelijke. Iedereen weet het altijd beter namelijk. Dus ook jij of je vriendin uit eindelijk. Ik hoop dat dit goed doordacht is. Het klinkt heel leuk allemaal maar er komt een hoop bij kijken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:59

Alvast veel plezier met een pony kiezen en het verzorgen ervan!!

Hoe hebben jullie het nu geregeld?

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:13

Dat het mijn pony is en zij gaat hem leasen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:18

Ik zou niet gaan delen,mijn vriendin heeft het samen met haar zus gedaan.en het blijft altijd een gezeur(en dit was dus familie).niet doen dus.wat wel een oplossing is,een koopt het paard,is dus eigenaar en de andere leasd het paard voor bv 3 dagen,voor een bepaald bedrag.zou er onenigheid komen dan kan de eigenaar het lease contract verbreken.maak wel een goed contrakt met kosten,wie wat betaald enz.
Ps heb niet alles gelezen,en lees net dat je het zo gaat doen als bovenstaand goed zo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:38

Gaaf dat je een pony krijgt zeg, gefeliciteerd!!

Vindt je vriendin het ook wel leuk zo, dat het nu toch voornamelijk jouw paard gaat worden?

En als je een paardje gaat zoeken....vergeet dan niet alleen wat JULLIE willen...maar dat je ook het beestje iets te bieden moet hebben!

Een paard dat vrijwel altijd op stal staat wordt daar over het algemeen niet gelukkiger van, en gezond is het ook niet, het is het beste als je paardje de hele dag wat rond kan wandelen. Mooie bakken en een gezellige sfeer voor de ruiters is 1 ding....maar vergeet niet dat je paardje zelf ook wel wat wensen heeft :)

Jij als eigenaar bent er voor verantwoordelijk om een plek te zoeken waar jouw paardje het naar zijn zin heeft...ook wanneer jij er niet bent is het wel erg fijn als het dier zijn dag op een fijne manier door kan brengen, de benen kan strekken, wat kan grazen en rommelen met vriendjes, want dat is waar een paard voor gemaakt is en waar een paard behoefte aan heeft. Het bekijken van verschillende stallen kan dus echt wel verstandig zijn :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:40

Heb het ooit gedaan en het heeft me een hoop verdriet gegeven.

Kosten werden allemaal gedeeld, maar puntje bij paaltje na wat onenigheid om meningsverschillen werd ik aangezien voor een verzorgster en moest ik ineens extra gaan betalen.
Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan en toen is die persoon met de paarden vertrokken. Ik mocht mee onder haar voorwaardes.

Nu heb ik me eigen paard die ik samen doe met mijn moeder, maar een paard delen met een ander dan mijn moeder zou ik nooit doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:34

Ik ken helaas ook alleen maar vervelende verhalen hierover. Paard wordt ziek. En ruzie over de behandeling. Paard blijft ondertussen ziek staan.
Ik hoop dat jullie echt alles goed voor mekaar hebben. Veel plezier met je nieuwe pony :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:29

Het is natuurlijk heel leuk om een paard te krijgen; bosjes mensen voor wie zoiets een droom blijft, maar eerlijk is eerlijk, ik ken geen enkel geval van het delen van een paard dat niet uitdraaide op ruzie en het afhaken van een van beide partijen.

Ik zou altijd kiezen voor een constructie van een eigenaar en eindverantwoordelijke en de ander als betalende bijrijder. Zelfs dan nog, geen enkele garantie dat zoiets niet op ruzie uitdraait.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:37

Besef wel, Dat je vriendin hem nu least en er dus gewoon mee kan stoppen. Maar jij blijft wel met het paard zitten als zij niet meer wil...

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:39

Ik heb ook de pony met mijn zus gedeeld.. Maar alles wat ik zei werd uiteindelijk afgedaan als jij hebt er geen verstand van.. Heeft ook voor een hoop problemen tissen ons gezoegd. Mocht er allen heen als zij geen tijd had.. Tja dat werkt natuurlijk niet. Nu heb ik mijn eigen en staat onze pony bij haar thuis, was meteen een stuk beter voor onze relatie..

Vind het super voorstel van ladygiroc en ook wijs dat je het hebt opgevolgd, veel plezier,en succes met het vinden van je nieuwe maatje *\o/*