Op vakantie en iemand in huis voor de paarden - vergoeding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maud_82

Op vakantie en iemand in huis voor de paarden - vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 19:07

Deze zomer willen we ongeveer 10 dagen op vakantie naar het buitenland. Ik heb een shet en een e-pony aan huis staan en een vriendin komt dan ook in ons huis wonen als wij weg zijn om naast op het huis te passen, voor de pony's te zorgen.

Natuurlijk zorg ik voor een ruim gevulde koelkast en dergelijke, maar wat zijn jullie ervaringen met een eventuele vergoeding voor haar diensten? Is dit gebruikelijk en aan wat voor bedrag zou ik dan moeten denken?

Roosch

Re: Op vakantie en iemand in huis voor de paarden - vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:14

Ik wou me net aanbieden, haha. :))

Ik vind dat het er aan ligt.. woont vriendin in kwestie in de buurt of moet ze telkens een lading kilometers maken om bij haar werkplek te komen?

Ik zou het zelf al leuk vinden als er een cadeautje meegenomen wordt. :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:17

Ik vind zelf een vergoeding niet nodig.
Een cadeautje is wel lief , of spreek af dat jullie als je terug bent iets leuks gaan doen als bedankje.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:38

ED -> TAO

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:51

Ik heb jaren opgepast bij mijn toenmalige pensionstal.
Ik vond het oppassen al een kadootje op zich en heb er dan nooit een vergoeding voor gewild.
Tuurlijk namen ze weleens een kleinigheidje mee maar voor mij was het een gratis vakantie :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:12

Vorig jaar heeft een vriendin van mijn dochter op huis, vier paarden, drie honden en twee katten gepast. Best veel werk! Haar heb ik 50 euro per dag betaald. Als ik alle dieren afzonderlijk professioneel had moeten onderbrengen was ik het dubbele kwijt geweest en veel meer gedoe gehad.

loverosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:01

Vraag het aan haar! Mijn ervaring bij iemand die bij ons kwam: veel lekkers in huis (diegene eet een béétje veel, zonder er dik van te worden: ) 50 euro, en een grappig cadeautje. Als ze het leuk vind is waarschijnlijk meer dan genoeg. En zorg voor een brief met alle, maar dan ook echt álle dingen die je pony's elke dag krijgen (weidetijd, hooi, brok, stallen uitmesten)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:05

ligt eraan of het voor haar ook een beetje een vakantie is, of niet.
En wat mag/moet ze met de dieren doen, dat speelt ook mee (als je mag rijden is dat misschien al een vergoeding op zich bijvoorbeeld).

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:47

Ze mag met de pony's alles doen, het bos ligt achter ons huis dus als ze wil kan ze elke dag een buitenrit maken.

Instructiebrief ben ik inderdaad al mee bezig :).

Ze hoeft alleen de pony's te verzorgen en te voeren, stallen dagelijks uit te mesten, en te zorgen voor voldoende water. Mijn konijn elke dag even te voeren en het huis gewoon netjes houden (1 x de stofzuiger er doorheen is al voldoende). Valt reuze mee dus :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:52

Ik heb ook 'gratis' opgepast bij mensen thuis, vond het al geweldig om bezig te zijn met de paarden en zou het zo weer doen. Heb 'niks' extra's gekregen, maar had ook alles wat ik nodig had. Vond het al een hele eer dat ik zolang bij mijn eigen paard mocht zijn en ervoor mocht zorgen. Wel als ik iets nodig had daar, stonden ze altijd voor me klaar. Denk ook dat je het beste kunt overleggen met die vriendin, het is sowieso al leuk dat je een 'eigen' paard hebt voor zolang en je er mee mag rijden etc.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:57

ik heb het ook paar jaar gedaan huis met 5 paarden bende kippen en gevogeltes konijnen cavia's en stel honden... er was genoeg te eten. en ik kreeg iets van 50 euro.
een vriendin mocht dan ook blijven logeren.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:20

Hier 25 euro per dag, goede kennis gaat in ons huis.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:49

Vriendin van mij past ook regelmatig op iemand zijn paarden/huis, zij krijgt voor een week goed gevulde koelkast, wat boodschappengeld en kan de stalauto gebruiken (ligt ong 5 km van de winkels af) Vind ze ook meeer dan zat! :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:43

Heb ook al een aantal keren bij stal opgepast. Vind het hartstikke leuk om te doen en hoef er ook niets voor te hebben. Voor mij was het een en al voordeel. 5 min van het werk af en 10 min van school af. Lekker paardrijden hoelaat ik wil, geen haast en alles op zen tijd, s'ochtends lekker op tijd de paarden naar buiten, naar school, stallen doen eten en dan in de avond rijden. Ideaal.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:19

Idd, je zorgt al voor een lekker gevulde koelkast.
Wat ik wel altijd deed was een envelopje, buiten die gevulde koelkast om, voor reiskostenvergoeding, maar ook als ze zelf nogw at boodschappen wilden doen. Dat was voor mn vriendin én een kadootje, want zonder haar kon ik niet weg..maar heb ook eens iemand gehad, die erg jong was en geen werk kon vinden buiten school om, die kreeg 10euro pd en een gevulde koelkast.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:37

Je kan d'r als bedankje ook meenemen uit eten.
Plus een kleinigheidje meenemen waar je op vakantie bent geweest.

Denk dat ze dat heel erg leuk zal vinden.
A zou ik het echt niet erg vinden als ik niets zou krijgen. Is voor jezelf ook een weekje ''vakantie''.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 00:04

Thanks voor alle reacties! We nemen wat leuks voor haar mee als we wat leuks tegenkomen, en anders regel ik thuis nog een bedankje. Koelkast wordt goed gevuld verder. :)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:15

ik zelf persoonlijk zou ik er niks voor willen hebben een leuk kadootje van je vakantie is erg leuk...maar voor de rest voor mij zou op de ruimte mogen zijn ff weg van je eigen dagelijks leven al vakantie zijn...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:26

Ik heb laatst moeten oppassen op: 4 honden, 6 katten, een aquarium en een vogel.
heb ze naar schiphol moeten brengen en halen (zo`n 2 uur rijden) midden in de nacht en er was geen eten in huis.
heb er niets voor gekregen maar had het fijn gevonden als ze mijn benzine zouden betalen en een gevulde koelkast hadden achtergelaten! het was overigens een hele dagtaak om het de beesten een beetje naar hun zin te maken met loslaten e.d.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:47

Oei blazelover..dat had ik toch niet leuk gevonden hoor..dankzij jou kunnen zij op vakantie en lekker genieten. Het hoeven heus geen grote bedragen of kado's te zijn..maar het idee dat iemand zn dankbaarheid laat blijken is wel erg gepast.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:49

Wij passen iedere zomer op het huis en de paarden van familie van ons, in ruil mag ik mijn eigen paard meenemen en heb ik een eigen bak ter beschikking
Zo helpen we elkaar

Gezien het een vriendin is, en ze ook plezier van jullie huis en dieren heeft, zou ik een leuk cadeau of souvenir kopen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:53

ik zou gewoon een kleinigheidje mee nemen, of een keer mee nemen voor lekker te gaan uit eten.
ik bedoel als je het huis goed achter laat zodat ze zich goed kan voeden voor die 10 dagen is voor haar dan toch ook een kleine vakantie.

succes ermee

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:00

Zo heb ik ook eens op 3 hyperactieve honden en zo'n 15 paardjes gepast met een vriendin van me, volgens mij een week. Resultaat: een huis te smérig om in te zijn, onopgevoede honden, losgebroken paarden door ondeugdelijke omheining, lege keuken (oja, afgezien van de etensresten van afgelopen maand) en een afgekauwde schoen en -tas door die leuke hondjes. Mensen kwamen zonder het te melden een dag eerder thuis toen ik weg was waardoor halsoverkop mijn ouders op konden draven om mijn spullen op te halen. Een bedankje kon er niet af, laat staan een vergoeding, niet eens een sórry voor die afgekauwde spullen, alleen maar een mail terug van ''kom maar op, je staat niet in je recht'' en dat ze het maar een rare gang van zaken van ons vonden en dat ze in het vervolg wel op pasten wie ze in hun huis lieten.

Nee, dat was voor mij eens en nooit weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:59

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 01:00

Wij namen ze altijd mee uit eten en namen een kadootje mee. :)