Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Ik denk dat je sowieso verantwoordelijk bent maar het lijkt me verstandiger om met deze vragen waar toch wel noodzaak bij is dat je het zeker weet en dus je verzekering op te bellen hoe het zit. Die zullen de enige zijn die je die zekerheid geven. Je zou ze ook kunnen vragen hoe je dingen goed vast kunt leggen dat als er schade is aan dan wel het paard of een paard van een ander dat hun de kosten betalen als dat al mogelijk is.
opisop_shop schreef:jij bent verantwoordelijk als eigenaar zijnde, voor de schade die je paard aanricht, de schade aan je paard en de schade aan de bijrijdster.
maai_ke schreef:Jij bent en blijft de eigenaar en bent dus ten alle tijde verantwoordelijk voor wat jou paard doet, maar als jou bijrijdster bewezen onverantwoord gedrag vertoont kan zij wel aansprakelijk worden gesteld voor door haar veroorzaakte schade. Alleen lijkt me dit nogal lastig te bewijzen.
Je zou natuurlijk met je bijrijdster een contract kunnen opstellen, zodat zij tijdelijk de verantwoordelijkheid krijgt omdat zij het paard bij zich heeft.
maai_ke schreef:Jij bent en blijft de eigenaar en bent dus ten alle tijde verantwoordelijk voor wat jou paard doet, maar als jou bijrijdster bewezen onverantwoord gedrag vertoont kan zij wel aansprakelijk worden gesteld voor door haar veroorzaakte schade. Alleen lijkt me dit nogal lastig te bewijzen.
Je zou natuurlijk met je bijrijdster een contract kunnen opstellen, zodat zij tijdelijk de verantwoordelijkheid krijgt omdat zij het paard bij zich heeft.
Er staat bij de meeste kampen dat jij altijd verantwoordelijk bent voor jou paard, maar als zij hem bij zich heeft en ze veroorzaakt schade, kan het zo zijn dat zij haar aansprakelijk stellen. Dat zou jij even moeten nazoeken bij de desbetreffende organisatie, dat kan verschillen.
Het lijkt me goed om van te voren goed te overleggen met je bijrijdster, wat als het paard met een wilde tocht een blessure oploopt? Of als zij valt en wat oploopt?
Goed overleg kan je wat dat betreft op weg helpen en eventueel een overleg met haar ouders? Ik weet niet hoe oud ze is natuurlijk.
Veel succes!
vuurneon schreef:Vraag eerst eens bij je eigen verzekering na of je WA verzekerd bent voor andere mensen die op je paard rijden, dat heeft niet elke verzekering namelijk en goddank had ik het wel toen mijn bijrijdster was gevallen en alle medische kosten op ons werden verhaald. In ons geval dus op onze WA verzekering, maar dat is niet vanzelfsprekend. Dus controleer dat goed
.