stalhouder bijna failliet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JJSM

stalhouder bijna failliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:59

Hoi,
Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft.

Bij ons op stal is het een komen en gaan van deurwaarders. Overigens niet geheel de schuld van de staleigenaar.
Wat zijn de consequenties voor ons, 2 pony"s incl. paspoort op stal en 3 kasten vol zadels, hoofdstukken ed waarvan bijna geen aankoop bewijzen, als er beslag word gelegd bij de stalhouder???

Hoop snel antwoorden te krijgen....

Groetjes....

Polly
Moderator Algemeen

Re: stalhouder bijna failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:08

ik zou iig mn zadel/hoofdstel voorlopig mee naar huis nemen, gewoon voor de zekerheid

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:09

Polly schreef:
ik zou iig mn zadel/hoofdstel voorlopig mee naar huis nemen, gewoon voor de zekerheid

En mn paard ook :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:10

janderegelaa schreef:
Polly schreef:

past niet in mn auto :+

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:11

Uuuh zsm een andere stal zoeken! En inderdaad zoveel mogelijk spullen mee naar huis nemen.
Straks zit er een slot op de stal en is je zadel foetsie. Aiii.
Succes! Flink balen in ieder geval.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:14

Ik zou denk ik ook wat anders gaan zoeken. Door nu alvast rond te kijken voorkom je ook dat je opeens op stel en sprong weg moet.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:17

janderegelaa schreef:
Polly schreef:

Zet je je paard gewoon thuis in de gang :+

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:21

Nou me zadel zou me op dat moment gestolen kunnen worden denk ik. vind me paard belangrijker denk ik haha! Maar ik zou zorgen binnen paar dagen nieuwe stalling. je paardje daarheen en je spullen mee.
pfff lijkt me geen fijne situatie om je paard in te hebben staan. veel stress voor jou ook denk ik succes

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:21

Heb je een huur overeenkomst of maak je iedere maand per bank geld over
Dan kun je aan tonnen dat je diensten afneet voor je paarden en deze van jou zijn als je de sleutels van je kastjes hebt is het duidelijk dat dit van jou is en bij de ponys hoord
Dan zal het niet zo'n vaart lopen voor een currator is het ook niet erg intressant
en deze zijn best redelijk

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:23

Zorgen dat er op papier komt te staan, dat jij en de stalhouder een huurovereenkomst hebben. Waarin duidelijk staat vermeld, dat jouw paard niet zijn eigendom is. Ook de paspoorten zou ik terug willen hebben.

juval

nou, de curator kan je ook aan je huurovereenkomst houden hoor.. dus wel eerst opzeggen voor je vertrekt/of de opzegtermijn doorbetalen.
idd, je prive spullen mee naar huis nemen, en zorg dat je kan aantonen dat je paard van jou is.

amj

Zsm verhuizen.

Intussen je waardevolle spullen, zoals zadel, mee naar huis nemen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:25

In principe kunnen ze geen beslag nemen op "levende have" gezien ze die niet kunnen verzorgen.
Maar als ik jou was (hoe sneu het ook voor de stalhouder is) als de sodemieter naar een andere stal verhuizen en sowieso al je spullen daar weg halen.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:33

Zadels en andere waardevolle spullen mee naar huis nemen! Heb het laatst ook met een loonbedrijf gezien van goede vrienden van ons, daar werd gewoon op alles beslag gelegd wat er op het erf stond, en dan moest je later maar aantonen dat die, in hun geval een machine, van jou is en niet van de eigenaren van het loonbedrijf die failliet gaan.

Hier nog een stukje over het beslag leggen op een paard:
http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... ht-170.php
[TAO] Paarden afgenomen door deurwaarder?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:35

Paard daar vandaan halen....heel sneu voor de staleigenaar, maar voorkomt dat jij nog kunt knokken om je paard terug te krijgen...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 10-05-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:35

OP de manege waar ik stond gebeurde hetzelfde. De stallen werden als het ware "bevroren" niemand mocht vertrekken of aankomen zo lang de curator bezig was .... Hou je spullen maar thuis en zie dat die paardjes op jou naam staan en die bankafschriftjes mag je ook gaan zoeken ...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:05

in het verleden heb ik om die reden mijn twee jonge paarden uit de opfok gehaald, wat heb je eraan als er beslag gelegd wordt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:15

De curator is de nieuwe bewindvoerder. Alles loopt dan via hem (of zij), dus ook opzeggingen en aan kunnen tonen wat van jou is. Als er nog geen curator is benoemd, zo snel mogelijk alles weghalen wat van jou is en elders onder brengen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:20

Alles weghalen idd.
Ik heb meegemaakt dat ze wel degelijk beslag leggen op paarden.
Dus zsm weg daar en nu alvast tuig en paspoort thuis houden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:26

De boerderij kopen die onder aan je bericht staat?
A, nee flauw!! Maar ze leggen inderdaad geen beslag op levende have.
Door te vertrekken breng je de boer nog verder in de nesten natuurlijk. Nu weet ik niet hoe de verstandhouding tussen jullie is, is die niet al te best, dan op zoek naar wat anders en toch nu al voor de zekerheid je dure spullen mee naar huis nemen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:27

Ik zou even aan de stal eigenaar vragen hoe erg het is. Is het ernstig dan kun je hem vertellen dat je zo snel mogelijk naar wat anders gaat uitkijken. Is het nog te overzien dan zou ik een goeie overeenkomst op papier zetten (mits jullie die nog niet hebben) en het paspoort zelf bewaren. Ook zou ik hem vragen om je in te lichten als de situatie veranderd. Zo voorkom je dat je in veel indianenverhalen wordt meegetrokken die er vaak bijkomen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:30

ik heb pas nog meegemaakt in de omgeving dat er WEL beslag word gelegd op levend haven.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:34

Wat naar zeg!
Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een andere stalling. Dit is niet om je bang te maken, maar als de stal failliet gaat, dan kan het inderdaad zo zijn dat je paarden in beslag worden genomen. Uiteraard kan je ze dan terug krijgen als je kan aantonen dat je een aantal maanden voor ze hebt gezorgd, maar ik denk dat dit voor jou en voor je paarden erg veel stress geeft.

Hier in de buurt was iets soortgelijks aan de hand met een stal, er zijn toen aardig wat mensen geweest die hun paard hebben weg gehaald. Nu is alles weer enigszins goed (faillissement is afgewend) en nu komen de paarden langzaamaan weer terug. Heel sneu voor de staleigenaar, maar kies het beste voor je paarden!

Succes!

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:52

hoi ts,

ik zat in net zo een sit. als jou,
aangezien mijn vader een baan heeft gehad bij de bank waar hij helaas ook te maken heeft gehad met beslag leggingen op bedrijven (ook met levende have) vaak door het niet betalen van leningen en hypotheek. dan nog niet eens praten over overige schulden vaak bij verzekeringen van hunzelf en bedijf.

ik heb op aanraden van hem mijn paard er weg gehaald, ondanks dat ik het erg fijne mensen en plek vond. koos ik toch voor mezelf en mijn paard

ze leggen niet snel beslag op bedrijven waar levende have staat omdat ze dan ook met de zorg er voor zitten (voer en water) en daar dus niet op zitten te wachten,

maar als het echt de spuigaten uit gaat lopen en ze nergens op reageren gaan ze wel degelijk op beslag legging over,

het is belangrijk zoals hierboven aangegeven staat dat je je spullen mee naar huis neemt aangezien dat vaak moeilijk aan te tonen is dat het van jou is, of je moet overal de bonnen nog van hebben,

en de bank afschriften en rek alvast bij elkaar zoeken die jij voor je paard hebt gehad (dieranarts kosten/wormkuren/stalgeld),

en ga er van uit dat als er eenmaal de stap is gezet tot beslag name dat het een tijd duurt dat je je paard er weg kan halen, want er zullen ongetwijfeld zaken zijn waar hun prioriteit eerst naar uit gaat, zoals het pratenen zaken afhandelen met de bewoners van het bedrijf want in veel gevallen verlaten die niet rustig hun huis,

suc6 met je keuze en wacht niet te lang met vertrek als je dat besluit te doen, liever 2 jaar te vroeg dan een dag er te laat weg lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:53

Zo snel mogelijk verkassen en alles weghalen daar, bij in beslsgname wordt op alles beslag gelegd, bewijs maar eens dst het van jouw is, incl. Paard......neem geen risico, jij wil geen zaak moeten maken om jouw eigendommen terug te krijgen, heb je een contract waar jouw paars met naam en chipnummer in staat beschreven?