Hoeveel € beginnersles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Hoeveel € beginnersles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:46

Sorry als dit verkeerd staat

Ik ben van plan om beginnersles te gaan geven.
Maar ik weet nog niet hoeveel € ik hier voor moet vragen :o

- de lessen duren 1 uur incl. Poetsen,opzadelen en afzadelen.
- ik heb geen diploma's

Groetjes Brittney

ilayda

Re: Hoeveel € beginnersles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:47

bij ons op de manege is het 10 euro per uur en vind dit een heel net bedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:48

Voordat je aan geld gaat denken, zijn de pony's waar je mee gaat werken van jou? Is het op het terrein van je ouders of waar anders? Heb je gedacht aan wie er verantwoordelijk is als er wat gebeurd?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:48

ilayda schreef:

Maar dit is waarschijnlijk van iemand met diploma's die heb ik niet

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:48

Ik zou er niet veel voor vragen gezien je leeftijd en geen diploma's. Misschien iets van 5 euro oid? :) Heb je er wel over nagedacht qua verzekeringen als iemand gewond raakt tijdens een les? Of dat je iets verkeerds aanleert aan de kinderen.. ? :)

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:50

Joolien schreef:
Voordat je aan geld gaat denken, zijn de pony's waar je mee gaat werken van jou? Is het op het terrein van je ouders of waar anders? Heb je gedacht aan wie er verantwoordelijk is als er wat gebeurd?

Het is mijn pony
Het terrein huren we van mensen en hun kinderen wil ik graag les gaan geven.
Het is op eigen risico.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:50

Daantjee12 schreef:
Ik zou er niet veel voor vragen gezien je leeftijd en geen diploma's. Misschien iets van 5 euro oid? :) Heb je er wel over nagedacht qua verzekeringen als iemand gewond raakt tijdens een les? Of dat je iets verkeerds aanleert aan de kinderen.. ? :)

Verzekeringen?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:51

Sorry maar ik zie in je profiel dat je 13 jaar bent? Ik zou eerst zelf nog ervaring opdoen en eventueel cursussen enz volgen en binnen enkele jaren les gaan geven. Lesgeven is moeilijker als je denkt hoor...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:51

Ga aub geen les geven als je geen diploma's hebt. Qua verzekeringen e.d. is er dan niks geregeld en ben je zelf aansprakelijk voor schades e.d. Ook al is het op eigen risico. Jij staat les te geven, dus jij bent aansprakelijk!!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:52

brittney98 schreef:
ilayda schreef:

Maar dit is waarschijnlijk van iemand met diploma's die heb ik niet

Ja het zijn indd mensen met diploma. Vandaar dat ik het zei omdat je dan ervan uit kan gaan dat je minder dan dat moet vragen.

Hoe oud ben je en hoeveel rijervaring heb je?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:52

En "op eigen risico" bestaat dus niet... als jij er geld aan verdient, heb je ook nog eens kans dat als er iets gebeurd, je verzekering dat ook niet gaan uitbetalen... JIJ bent (wettelijk geregeld) aansprakelijk, als eigenaar van het dier. In veel gevallen wordt het door je WA gedekt als iemand schade heeft door jou dier, maar zodra je er geld aan gaat verdienen, kan dat ineens heel anders zijn...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:53

o je bent nog maar 13 dan zou ik nog effe wachten met les geven

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:54

brittney98 schreef:
Joolien schreef:

Het is mijn pony
Het terrein huren we van mensen en hun kinderen wil ik graag les gaan geven.
Het is op eigen risico.

Dat laatste is niet waar ;) Je kunt die mensen wel een verklaring laten ondertekenen dat het lessen op eigen risico is, maar dat is niet rechtsgeldig. Als een van de kinderen gewond raakt (of erger) door jouw pony, ben jij voor de wet verantwoordelijk. Daarom is een verzekering heel belangrijk - schadevergoedingen kunnen énorm zijn.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:55

ilayda schreef:
Ja het zijn indd mensen met diploma. Vandaar dat ik het zei omdat je dan ervan uit kan gaan dat je minder dan dat moet vragen.

Hoe oud ben je en hoeveel rijervaring heb je?

Ik ben 13 en ik rij vanaf mijn 4e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:57

Van wie heb je zelf altijd les gehad? En hoe oud zijn de kinderen waar het om gaat?

Ik zou geen geld vragen, want dat is gewoon niet verstandig. Je kunt ze best wel eens op je pony laten zitten, maar ga geen les geven.
Ik zie dat je pony ook nog best wel jong is, dus nog een reden om het niet te doen.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 12:59

Joolien schreef:
Van wie heb je zelf altijd les gehad? En hoe oud zijn de kinderen waar het om gaat?

Ik zou geen geld vragen, want dat is gewoon niet verstandig. Je kunt ze best wel eens op je pony laten zitten, maar ga geen les geven.
Ik zie dat je pony ook nog best wel jong is, dus nog een reden om het niet te doen.

Mijn pony is verder geen probleem ik heb mijn zusje ook op hem leren rijden zij is 9 maar de meisjes waar het om gaat zijn 10 en 11

Edit: ik heb leren rijden op de Eekwal in Emmen

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:03

Er komt veel meer bij les geven kijken dan je zou denken! Het is meer dan alleen iemand rondjes op je pony laten hobbelen en aangeven welke figuren ze moeten rijden. Ik denk dat die meisjes beter op een manege kunnen lessen, omdat ze daar veel meer ervaring hebben met lesgeven. Misschien mag je op je manege helpen met de lessen? Zo krijg jij zelf ook ervaring en kun je later misschien wel echte lessen gaan geven :)

Daarnaast heb je op dit moment ook inderdaad het verzekerings-probleem. Je pony is vast heel lief, maar áls er iets gebeurt heb je een probleem...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:06

Gewoon voor niets. Voor de lol en om wat te leren. Vindt niet dat je hier geld voor kunt vragen want het is misschien vervelend gezegd maar het is lastig en zeker met kinderen om ze dingen goed te leren en alles wat je ze fout leert is erg lastig om ze in de toekomst af te leren. En inderdaad risico wat je neemt. De kans dat ze van je pony vallen is vrij reëel want wie is er nu nog nooit van een paard gevallen. Vaak gaat het goed maar het zal maar net zo zijn dat ze verkeerd vallen.
Dus ik zou gewoon het echte les geven overlaten aan een ervaren iemand en verder ze gewoon wel wat helpen maar ik zou daar niets voor vragen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:07

Bespreek het met je ouders en de ouders van de ''lesklantjes'' en dan kom je er wel uit. Er zijn zoveel kinderen die zo les geven met shetlandertjes en pony's aan andere kinderen. Gewoon jullie ouders even laten babbelen :)

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:09

Paisano schreef:
Er komt veel meer bij les geven kijken dan je zou denken! Het is meer dan alleen iemand rondjes op je pony laten hobbelen en aangeven welke figuren ze moeten rijden. Ik denk dat die meisjes beter op een manege kunnen lessen, omdat ze daar veel meer ervaring hebben met lesgeven. Misschien mag je op je manege helpen met de lessen? Zo krijg jij zelf ook ervaring en kun je later misschien wel echte lessen gaan geven :)

Daarnaast heb je op dit moment ook inderdaad het verzekerings-probleem. Je pony is vast heel lief, maar áls er iets gebeurt heb je een probleem...

Ik heb al ervaring met les geven ik hielp ook altijd op een stal waar ik heb gereden.
Maar weet iemand hoe ik het verzekerings-probleem op kan lossen?

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:10

superlise schreef:
Bespreek het met je ouders en de ouders van de ''lesklantjes'' en dan kom je er wel uit. Er zijn zoveel kinderen die zo les geven met shetlandertjes en pony's aan andere kinderen. Gewoon jullie ouders even laten babbelen :)

Dat waren we sowieso wel van plan om dingen met elkaar af te spreken als er iets gebeurd

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:12

Bedenk je eerst wel goed dat je daar de nodige diploma's voor moet hebben etc.
En dat er bij lesgeven meer komt kijken dan een paar kinderen op een paar ponys. Hoe braaf zijn je ponys en wat heb je zelf voor ervaring. Wat ga je doen als er wel een kind valt? Hoe verantwoord je je dan? Ben je van de regels omtrent lesgeven op de hoogte?
Ik zou rond de 7.50 vragen aangezien je geen diploma hebt etc.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:17

Babbelen is leuk, maar als het kind iets overkomt, is dat "wat gebabbeld is" ineens niets meer waard. Bel met je verzekering en vraag (of laat je ouders dat doen) hoe het geregeld is als een ander op je pony gaat zitten. Geef de lessen dan voor niets, dan ben je zeker dat ze je ook wat dat betreft niets kunnen maken. Dan is het geen "lesgeven" maar gewoon een aanwijzing geven omdat jij de pony nu eenmaal beter kent als de ruiter.

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:21

Ik denk idd dat ik geen les ga geven dat heeft te veel risico's afentoe een keer een rondje aan de longeerlijn kan toch geen kwaad?
En dan gewoon aanwijzingen geven maar geen les dat is veelste risicovol

Bedankt voor jullie tips en over verzekeringen had ik idd nog niet over nagedacht.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:25

Een keer een rondje aan de longeerlijn, mits het paard braaf is, kan inderdaad niet veel kwaad :)
Zorg wel dat de ouders erbij zijn en dat ze een cap/fietshelm ophebben en een schoen/laars met een hakje, zie het vaak genoeg gebeuren dat iemand zijn kind op de pony van een kennis zet zonder bescherming. Als je pony dan eens wat doet...