Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lichtje is fijn als je in de trailer even wat moet doen, maar met rijden is ons paard onrustiger met licht. nicky_rilana schreef:ons lampje is kapot dus die staat nooit aan
ikke schreef:nicky_rilana schreef:ons lampje is kapot dus die staat nooit aan
Dan ben je strafbaar![]()
De wet schrijft voor dat het lampje het moet doen. Of je het lampje daadwerkelijk aan doet, hangt af van de situatie en dan vooral wat het paard ervan vindt.
Nog een tip: sommige paarden vinden het prettiger als het lampje niet in hun gezicht schijnt (als het voorin de trailer zit) maar hebben liever dat het achterin zit en naar voren schijnt.

ikke schreef:nicky_rilana schreef:ons lampje is kapot dus die staat nooit aan
Dan ben je strafbaar![]()
De wet schrijft voor dat het lampje het moet doen. Of je het lampje daadwerkelijk aan doet, hangt af van de situatie en dan vooral wat het paard ervan vindt.
Nog een tip: sommige paarden vinden het prettiger als het lampje niet in hun gezicht schijnt (als het voorin de trailer zit) maar hebben liever dat het achterin zit en naar voren schijnt.
Ferdo schreef:ikke schreef:Nog een tip: sommige paarden vinden het prettiger als het lampje niet in hun gezicht schijnt (als het voorin de trailer zit) maar hebben liever dat het achterin zit en naar voren schijnt.
Mijn lichtje hangt vooraan, vind het zelf helemaal niks.
Kan je dit zelf veranderen?
Mijn lichtje is altijd aan... Geen idee waarom eigelijk
maar er zijn inderdaad versies waar geen schakelaar op zit en als het lampje dan op de permanente +12V-draad van de steker is aangesloten, brandt ie dus altijd. 

Ir111 schreef:Gut, ik denk toch over een hoop dingen na maar ik heb me nog nooit afgevraagd of het met of juist zonder lampje prettiger is voor een paard. Leuk, ga ik eens testen.