Ik op vakantie, en mijn dierenboel thuis?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Ik op vakantie, en mijn dierenboel thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:33

Hallo!

Ik heb twee honden, een poes en paarden op stal. Nu wil ik ook wel is op vakantie, in het verleden had ik mijn oma die voor mijn poes zorgde, mijn hond ging het liefst overal mee of bij mijn ouders maar ik heb er nu twee waaronder een zeer aanwezige chihuahua waar mijn ouders niet op zitten te wachten. Mijn Cane Corso x New Foundlander is daar wel altijd welkom, een echte kroelkop. Nu had ik een vriendin die op mijn chihuahua kon passen en voor mijn paard kon ik ook altijd wel iemand betrouwbaars vinden. Het gaat hier dan om 1,2 of soms 3 dagen weg zijn.

Nu weet ik ook wel dat veel en lange vakanties met dieren haast niet te doen zijn, ik bedoel dat weet je van te voren; maar ik zal toch wel weer eens bijvoorbeeld met mijn ouders weg willen, of iets langer op vakantie willen en dan het liefst dat iemand mijn rol even overpakt en in mijn huis blijft voor een vergoeding en dan naar stal gaat en de dieren thuis doet en zijn en haar eigen leventje gewoon erbij. Ik zag een site waar ze dat wel is doen, dan je in een huis van iemand gaat in bijvoorbeeld spanje en dan een huis met zwembad etc krijgt en ondertussen op de dieren moet passen. Heel fijn maar ik heb nou geen zwembad of mooi uitzicht bij mij thuis :D

Hoe kan ik dit het best oplossen, of zeggen jullie; dat word gewoon geen vakantie? Kan ik op internet iemand vinden die ik langzaam in vertrouwen kan nemen die dat voor mij gaat doen? Het is nog al wat. Hoe doen jullie dat? Wie heeft ervaringen met dat soort sites? Ik zal dan liever iemand via bijvoorbeeld bokt willen, maarja dat is ook niet alles en hoeft ook niet te betekenen dat je iemand krijgt die goed voor je dieren zorgt. Mijn dieren zijn mijn ALLES en ik stel dan ook veel eisen kwa zorg.

De vraag kwam in mij op omdat mijn ouders deze maand een weekje weggaan en mij al niet meegerekend hebben terwijl ze dat wel heel graag wouden.. ik zou graag mee willen maar om dan weer iedereen een taak te geven heb ik geen zin in dan blijf ik liever thuis en doe ik het zelf. Vooral omdat ik in augustus ook al op vakantie ga, en in september ook al een vakantie heb staan! ( Dan zijn mijn ouders gewoon thuis om dieren op te vangen ). Honden mee naar landen als Jamaica zie ik niet zitten, wie weet hoe ze daar met zo een jukel van een hond omgaan :Y)

Hoop dat jullie het een beetje begrijpen en niet denken dat ik maar lekker op zonvakanties wil gaan en mijn dieren aan hun lot over wil laten, dat is het laatste.. 8-)

Marloes

Re: Ik op vakantie, en mijn dierenboel thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:37

Wij hebben thuis een hond en een paard op stal. De hond gaat altijd naar mensen hier in de buurt die in vakanties voor andere honden zorgen, erg fijne mensen! Daarvoor ging hij altijd naar een pension waar ze elke dag goed voor 'm zorgde.
Mijn paard staat prima op stal en heeft ook een soort 'vakantie' en wordt 1 keer per week gelongeerd door een stalgenootje, verder vertroeteld en gepoetst.

Voor je paarden kan je vast iemand vinden op stal, en ik neem aan dat er wel iets van een dierenpension oid te vinden is bij jullie in de buurt waar je honden en katten lekker een weekje of 2 vakantie kunnen vieren? :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:39

Je zou wel kunnen overwegen om iemand in je huis te nemen die voor al je beestjes zorgt.
ik woon bv dicht bij het strand dus voor sommigen zou dat een leuke gratis vakantie zijn.
Als jij in een leuke stad of mooi gebied woont dan is er vast wel iemand te vinden die
een gratis vakantie wil en als tegen prestatie voor jouw dieren wil zorgen...
uiteraard wel oppassen met wat je in huis haalt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:39

Wij gaan "gewoon" niet op vakantie.
Als ik wel zou gaan, dan zou ik 1 van mijn (paarden) vriendinnen op laten passen.
(maar tot nu toe, is dit steeds niet door gegaan ivm verkeerd lopende vakanties).

Ook ben ik altijd bang dat er net iets gebeurd als ik er niet ben.
Daarnaast is mijn paardje HB-gevoelig en is het prettig voor mij dat ik zeker te weten iemand in huis heb die dit (evt h)erkend. Mijn moeder vindt huisdieren super (dus die deed vroeger wel mijn dieren), maar die is super bang voor paarden, en dat is nu (ik de paarden thuis heb staan) niet echt handig.

Vreemde wil ik niet in mijn huis hebben als ik op vakantie ben, dan blijf ik liever thuis.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:40

Ja is dat wat zo een dierenpension? Heb wel is gehoord dat een hond van een kennis daar overspannen van terug gekomen is. Is dat niet in één keer een hele andere onzekere omgeving voor ze?

Dit is de site trouwens http://www.voor-elkaar.net/

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:41

zodiacje schreef:
Je zou wel kunnen overwegen om iemand in je huis te nemen die voor al je beestjes zorgt.
ik woon bv dicht bij het strand dus voor sommigen zou dat een leuke gratis vakantie zijn.
Als jij in een leuke stad of mooi gebied woont dan is er vast wel iemand te vinden die
een gratis vakantie wil en als tegen prestatie voor jouw dieren wil zorgen...
uiteraard wel oppassen met wat je in huis haalt.

Dat is dus het probleem, je weet het nooit met iemand die je niet kent. Misschien zien ze er heel lief en diervriendelijk uit, maar als je weg bent komen je honden misschien amper buiten of zetten ze het op het feesten..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:46

Misschien via via een leuke meid van rond de 18 die wel
even weg wil van pa en ma en van dieren houdt..

mijn hond is eens bij dierdorado geweest, die wilde niet
eens mee naar huis zo erg had ie het naar zn zin.
overigens breng ik m liever onder, gewoon omdat pension zo duur is.

voor je paard, mocht geld geen punt zijn, zou je m ook
een maandje im training kunnen zetten als dat voor jullie
van toepassing zou kunnen zijn.
laat bv noor tanger m een maand rijden, kan jij
met vakantie en komt je paard fijn doorgereden terug..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:48

Je hebt een PB :)

Ik pas wel vaker op bij mensen, ik weet niet waar je woont en over welke periode het gaat (ik heb natuurlijk wel gewoon mijn werk), maar eventueel wil ik het ook wel doen hoor.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:51

De honden naar een hondenpension en de paarden zelf ook 'vakantie' geven? En dan vragen of een stalgenootje er af en toe even naar om wil kijken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:53

Bij ons past er altijd een vriendin op. Zij komt dan in huis wonen en mag gebruik maken van onze auto gedurende de tijd dat wij op vakantie zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:58

Ik heb, mits data, ook wel interesse hoor :)
Heb zelf twee Duitse Doggen, rij een paardje bij en heb nog 3 katten.

Pension hebben wij één keer gedaan met onze vorige hond, nooit meer. :n Die hond werd daar nauwelijks naar buiten gelaten en
kregen we broodmager terug, omdat we welgeteld 5 dagen weg waren geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:03

Mijn paarden gaan naar paarden hotel, poezen naar kattenhotel en hond gaat mee.
Nu met de oude hond gaan we niet op vakantie, we wachten wel met vakantie tot ze er niet meer is.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:07

Mijn paard gaat dan ook op vakantie bij de mensen waar ik haar gekocht heb. En er zit iemand in mijn huis voor de dieren en tegen de inbrekers. Ken je niet iemand van stal ofzo, die nog thuis woont en het leuk zou vinden om twee weken in jouw huis te zitten en in ruil voor de dieren te zorgen?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:16

Zipporah, wij hebben een paardenhotel. Het hele jaar door hebben wij gasten waar van eigenaren met het zelfde dilemma zitten als jij.
Mocht je een betrouwbaar plekje zoeken voor je paard dan is hij van harte welkom. http://www.paardenhotel-ekenrode.nl

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:23

Stalgenootje zorgt voor m'n paardje en heeft verder lekker vakantie.
Honden gaan of naar mijn moeder of in pension. Kat blijft thuis en daar zorgt m'n buuf voor net als voor de vissen.
Maar moet eerlijk bekennen dat wij eigenlijk ook zelden een weekend weg of echt op vakantie gaan :o

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:30

wij hebben hetzelfde "probleem", hierdoor gezamelijk nooit langer dan hooguit twee nachten weg.
Is een keuze die wij in het verleden gemaakt hebben.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:37

wij hebben onze vorige hond naar een pension gedaan paard had ik nog niet. De hond werd wel goed verzorgt alleen baasje slapeloze nachten, wij kiezen nu gewoon voor vakanties in nl en ook dicht bijhuis voor het paard. voor de rest als ik naar me moeder ga 240 km verder weg neem ik me hond mee. de katten(3) en de vogels(2) en de konijntjes(3) zorg ik voor heel veel voedsel dat ik zeker weet als ik thuis kom ze nog genoeg hebben:D de poezen en konijnen kunnen zo naar buiten dus hebben alles wel. De vogels hebben ook alles dus geen probleem. weet niet waar je woont anders had ik gezegt gil maar en breng maar( moet wel overleggen dan met baas des huize die vind me soms net zoon weeshuis voor dieren wil van iedereen wel opvangen haha

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:40

Wij nemen de honden mee, voor de paarden breng ik ze naar een pensionstal toe waar ze de volledige verzorging krijgen. Het kost wel extra maar vakantie kost toch al geld.
Of ik heb vriendinnen die samen voor de paarden zorgen, dan blijven ze staan waar ze staan.
Weet niet op wat voor basis je paard staat op de pensionstal, als dat inclusief mesten e.d is kan je vragen aan een stalgenoot om je paard in de gaten te houden, de rest gaan ook wel door.
Kan je goed met je buren? Vraag of deze je katten willen verzorgen en je post.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 07:51

wij hebben drie katten, twee shetten, een haflinger, ganzen en kippen. alleen de katten in huis en de wei elders. mijn vriendin of schoonouders verzorgen ze als wij gaan. heb ik niemand dan ga ik niet.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:08

Ik heb 2 chincilla's een hond en een paard.
Dit jaar ga ik 5 weken weg :oo . Paard staat al jaren op dezelfde pension en er wordt goed naar hem omgekeken. Hond gaat naar mijn ouders daar verheugen ze zich al maanden op. Ze zijn stapel op het beestje. En de chincilla's worden verzorgd door de buurman.

Dat het ook wel eens verkeerd gaat heb ik in 2004 meegemaakt toen ik op vakantie was in Canada. Bij terug komst bleek mijn paard zijn been gebroken te hebben en was ingeslapen. Maar dat had ook kunnen gebeuren als ik thuis was. Daarom ga ik nog steeds af en toe weg voor een lange vakantie's naar Noord-Amerika.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:33

Ik vind het ook lastig hoor! Wij hebben twee katten thuis en mijn paard staat bij mijn ouders aan huis. De katten is eigenlijk nooit een probleem, mijn schoonouders wonen dichtbij en willen de katten wel verzorgen. Zij gaan nooit op vakantie, dus dat is eigenlijk nooit een probleem.
Mijn paard is een ander verhaal. Hij staat bij mijn ouders thuis en stalgenootjes zijn er niet. Ik ga bijna nooit op vakantie, maar als ik ga, dan verzorgt mijn vader mijn paard. Doet ie nu ook deels al, dus is geen probleem. Maar komende winter gaan we met het hele gezin op wintersport en dan wordt het een ander verhaal. Dan zijn we er allebei niet. En ik vind het ook moeilijk om iemand anders te vragen om drie keer per dag naar mijn paard te gaan. Mijn paard bij iemand anders stallen vind ik nog wel een optie. Hoe reageren jullie paarden als ze een week niet in hun eigen stal staan? Merk je wat aan ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:50

Kaaaren schreef:
Zipporah, wij hebben een paardenhotel. Het hele jaar door hebben wij gasten waar van eigenaren met het zelfde dilemma zitten als jij.
Mocht je een betrouwbaar plekje zoeken voor je paard dan is hij van harte welkom. http://www.paardenhotel-ekenrode.nl

:) jullie hebben onze pony's gehad. Is me goed bevallen en zal zeker weer gebeuren!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:12

Leuk te horen Sylvia! :D

@Marleeentje, de paarden die bij ons op hotel komen zijn vaak heel snel gewend. Gaan meteen lekker eten en voelen zich snel op hun gemak, ze staan bij ons in een open stal waar ze alle andere paarden ook kunnen zien. En omdat de rest rustig is, zijn onze gasten dat vaak ook al snel :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:22

Hier hetzelfde probleem. Nu heb ik een stalgenoot (staat bij mij in pension) dus hij zal elke dag langs moeten komen. Verder kan mijn buurvrouw het ook in de gaten houden.
Nu wonen wij wel in een supergebied waar ook veel Nederlanders vakantie houden (Eifel).

Iemand in huis heb ik ook wel eens aan gedacht. In juni hebben we een weekeinde Center parcks gepland. Dit is ongeveer een 1,5 uur hier vandaan. In de zomer gaan we naar Corsica voor een weekje op familiebezoek.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:28

Mijn ouders staan te trappelen (vooral m'n moeder) om als wij op vakantie gaan op de schapen, geit, kippen, konijnen, honden en kat te passen.
Mijn paard staat samen met het paard van mijn vriendin/buurvrouw ook aan huis en mijn vader neemt dan de voerbeurt op zich als m'n vriendin moet werken.

Maar stel mijn ouders kunnen niet, dan vraag ik gewoon een vriendin of kennis of klant..
Ik ben niet zo heel moeilijk, met m'n honden nog het moeilijkst, maar ook die redden zich wel voor dat eventjes..
Ik schrijf voor elk dier op wat en wanneer ze te eten krijgen en eventuele bijzonderheden en een kind kan de was doen.
Zolang ze eten en drinken krijgen gaan ze niet dood natuurlijk :)

Als ik in jou situatie zat, zou ik de grote hond bij m'n ouders brengen (als ze thuis zijn) en de kleine naar een vakantieopvang doen (heb je ook in niet-kennel uitvoeringen) en anders beide daarheen.
Paard laten doen door stalgenootje (eventueel tegen kleine vergoeding en als ie maar naar buiten gaat en eten en drinken krijt, rijden hoeft niet perse, liever niet zelfs :D ) en anders idd een paardenhotel.

Vind het persoonlijk altijd kul dat als je beesten hebt, je niet meer op vakantie mag/kan..
Overal is een oplossing voor en ze overleven het heus wel :j

Overigens zou ik nooooooit een vreemde op m'n huis/beesten laten passen :n
Wel weer bijv. een vriend/familielid van een vriend/kennis van mij.. dan is het ook wel "vertrouwd", maar niet van internet...