Problemen met paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Problemen met paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 16:10

Joo!

Ik heb een jaarling gekocht in Nederland. Die werd gechipt in januari en gekeurd door de plaatselijke DA. Daarna werd z'n paspoort aangevraagd en verzonden naar mij in België. M'n paardje komt binnenkort naar België. Maar zit met een probleem. In België moet elk paard geindetificeerd worden en moet je bij het aanvraag formulier een kopie toevoegen van het paspoort van je paard (deel: identificatie, signalement, vaccinaties). Maar doordat ik het paspoort opgestuurd gekregen heb zonder dat het nog langs de fokker gepasseerd is, zit ik met een probleem: Signalisatie(Hoofdstuk 1 Deel 2) en vaccinaties zijn niet ingevuld... Het enige wat vermeld staat over het uiterlijk van m'n paard is buckskin (bij de identificatie), niet dat hij witte benen heeft.

Hoe kan ik dat oplossen? Het deel signalisatie kan ik desnoods door mijn DA in België laten invullen, maar het deel vaccinaties moet door de DA die de vaccinaties heeft toegediend (de vaccinaties zijn toegedient vóór dat m'n paard gechipt werd, dus voor de aanvraag van z'n paspoort).

HELP?

Sorry als dit verkeerd staat mods

Polly
Moderator Algemeen

Re: Problemen met paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:05

dan moet de huidige eigenaar de entingen bij laten schrijven in het paspoort of hij moet een nieuwe basisenting hebben voor hij naar jou komt.
Denk ik.

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:30

Of paspoort even doorsturen naar de fokker en daar alles laten invullen?

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:06

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad toen mijn paardje in bruikleen is geweest en die mensen hem niet hebben laten enten.. Een nieuwe basisenting is denk ik de makkelijkste oplossing!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 13:08

Denk dat ik gewoon het signalement zal laten invullen door mijn DA en de inentingen ga ik zo kopieren zonder dat ze zijn ingevuld. Ze zullen me wel zeggen dat het moet aangepast worden indien nodig?
Thanx voor de hulp :D