Samen trailer gekocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Samen trailer gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:07

Even een paar praktische vragen, ik heb een paar weken geleden samen met een vriendin een trailer gekocht. Helemaal prima, want we hebben hem geen van beide heel vaak nodig, maar het is wel erg fijn dat er nu een trailer aanwezig is op stal.

De trailer staat op mijn naam, maar ik vraag mezelf af of hier ook nadelen aan zijn voor m'n vriendin en eventueel voor mezelf?

Verder willen we een paar dingen op papier zetten, we dachten zelf al aan dingen als schade en wat we doen als één van ons tweeen bijvoorbeeld zijn aandeel terug wilt, maar hebben jullie nog meer suggesties?

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:17

Wat gaan jullie doen als jullie de trailer allebei nodig hebben en naar 2 verschillende locaties willen?
Kosten qua onderhoud. Verder weet ik het niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:19

Heel verstandig om het goed te regelen op papier :j

Ga in ieder geval bij je verzekering na wat er allemaal verzekerd is, en hoe dat zit als een ander als de eigenaar schade veroorzaakt (wellicht dekt de WA dat???). Inderdaad hoe en wat als iemand van het aandeel in de trailer af wilt, en wat als beide de trailer tegelijk willen gebruiken (wellicht nu al zeggen dat in dat geval bij een even week de ene mag, en bij een oneven week de andere?)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:20

Mocht het echt zover komen dat we allebei wekelijks op pad willen dan moet dat gewoon besproken worden. Bijvoorbeeld dat de trailer de even weken voor haar is en de oneven weken voor mij, maar kan me haast niet voorstellen dat dit het probleem zou worden ;) Tegen de tijd dat we beide wekelijks op pad willen kan er altijd gedacht worden aan een tweede trailer :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:20

boetes?
evt. gebruik derden wel of niet toegestaan?

minka

Re: Samen trailer gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:22

We hebben ook een contract opgesteld voor gebruik door stalgenoten met hierin onderstaande punten, een deel kan soiwieso overgenomen worden in ons eigen contract:

Citaat:
Voorwaarden gebruik trailer

- Er mag alleen met de trailer gereden worden met een daarvoor geschikte auto en een bestuurder met een geldig rijbewijs voor deze combinatie.
- Max laadgewicht van de trailer is 740kg.
- Gemaakte schade aan de trailer dient vergoed of gerepareerd te worden door de gebruiker.
- Het gebruik van de trailer is geheel op eigen risico.
- Gereden boetes worden betaald door de gebruiker.
- De trailer dient schoon gemaakt te worden na gebruik.

De trailer mag alleen gebruikt worden door ondergetekende(n).
Naam gebruiker:
Datum gebruik trailer:

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:26

Als ik jullie was zou ik sowieso het punt gerepareerd worden door de gebruiker nader toelichten. Ben bang dat je anders misschien knutselwerk krijgt. Zou er van maken dat het dan door een erkende dealer gerepareerd moet worden, tenzij een klein gebrek ( vast te stellen door eigenaar) oid.
Verder zou ik vastleggen wat jullie doen met de kosten, bijvoorbeeld periodieke keuring en verzekering.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:45

Ook al gebruik je de trailer misschien niet veel een jaarlijse onderhoudsbeurd zou ik wel doen en dat ook vastleggen in het contract dat ieder de helft betaald.
heb je er al over nagedacht wat je aan derden aan vergoeding gaat vragen ? Hoef je niet per se aan te verdienen maar zou iig wel iets vragen.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:49

verzekeringsbewijs oftewel groenekaart van trekkend voertuig

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:06

Stel dat jij hem vaker gebruikt uiteindelijk dan je vriendin, wie betaald dan het onderhoud? Denk bijvoorbeeld aan nieuwe banden. Die slijten harder als jij hem vaker gebruikt, moet zij daar dan aan meebetalen?

Je kunt bijvoorbeeld voor het onderhoud elke keer als je de trailer gebruikt een paar euro in een potje doen en daar dan het onderhoud van betalen. Wie hem het meest gebruikt, zal ook het meest betalen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:29

Misschien is het handig een contract op te stellen als één van jullie schade rijd, of ruzie krijgen.
Ik heb ook een trailer samen met mijn vader, echter is mijn vader geen paardenman en gebruikt
hij de trailer enkel voor verhuizingen.