Waar op letten bij aanschaf trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar op letten bij aanschaf trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:38

Hallo bokkers,

Aangezien hier vast mensen zijn die meer verstand hebben van trailers dan ik en ik me lichtelijk aan het oriënteren ben op de aanschaf van een 1.5 paards trailer heb ik wat vragen.

- Waar moet je op letten bij de aanschaf? In de zin van, bodem, wanden, etc.
- Hoe hoog moet de trailer zijn? Mijn paard heeft een schofthoogte van 1.73 en ik denk dat de trailer wel een binnenhoogte moet hebben van 2.20 minimaal?
- Is een tussenwand bij een 1.5 paards trailer altijd noodzakelijk?

Met gewichten en dergelijke weet ik wel hoe alles in elkaar steekt, ik ben alleen een leek met kijken of een trailer goed is of niet.

Alle tips zijn welkom :)

Duhelo

Re: Waar op letten bij aanschaf trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:52

Waar je op moet letten hangt er vanaf hoeveel werk je er zelf wilt insteken.
ikzelf heb bewust gekozen voor een opknapper, daar ik dan heel goed weet hoe stevig die effectief opgebouwd is en hoe veilig hij is.

als je geen opknapper wilt, moet je er zeker opletten dat het chassis goed is (bij voorkeur gegalvaniseerd), dus geen roeste plekken, etc.
de remmen, dat deze gelijkmatig remmen (wordt bekeken op de keuring, hier in belgie moet die bij verkoop herkeurd worden)
Daarna zeker de vloer, dat er geen rotte plekken inzitten, de wanden nog goed zijn, etc. dat alle mechaniek nog goed werkt.
binnenhoogte idd 2.20.
in een 1.5 paards zit normaal geen tussenschot, ofwel dat je hem gebruikt voor 2 pony's, voor een paard heb je geen tussenschot nodig, omdat de 1.5 paards net is dat het paard wat meer ruimte krijgt.
let goed op de breedte, ik heb een 1.5 paards trailer gekocht, maar bij nader inzien bleek het eerder een 1 paards te zijn (binnenbreedte maar 1 meter)

Anoniem

Re: Waar op letten bij aanschaf trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:16

Bedankt Duhelo, hier heb ik zeker wat aan. Ik dacht alleen altijd dat er een schot tussen moest zitten zodat het paard stabieler staat en hij minder kans heeft om om te vallen?