Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

TJolieke schreef:Je moet dan inderdaad een registratie gaan bijhouden waaruit blijkt dat je minimaal 10% voor je eigen zaak hebt gereden. Lijkt me in jouw geval wat lastig worden als je de auto helemaal niet of nauwelijks voor je zaak gebruikt. Je moet dan je prive- en je zakelijke kilometers per rit bijhouden. Mocht dit niet naar waarheid gebeuren en je valt door de mand dan kost het je heel veel geld. Sowieso dus al niet handig om voor zulke dingen op internet om raad te vragen en aan te geven dat het waarschijnlijk een fraude-gevalletje gaat worden.
. Dat lijkt me eerder een pluspunt dan iets negatiefs eerlijk gezegd......
En natuurlijk is het goed zeker te willen weten dat je het niet verkeerd doet. stefanvi schreef:Het klopt dat je met een bedrijfsauto minimaal 10% voor de zaak moet rijden. Maar daar zijn vast wel creatieve oplossingen voor te bedenken dat je eens zo hier en daar naartoe rijdt.
Zelf heb ik een lijstje in de auto liggen waar ik alle zakelijke ritten op noteer. Dus datum, beginstand, eindstand en bestemming. Alle privé kilometers noteer ik niet, maar dat kan ik heel gemakkelijk berekenen door de zakelijke kilometers van de totale kilometerstand af te trekken.