Papier van pony vergeten, wordt niet opgestuurd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Papier van pony vergeten, wordt niet opgestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:05

Hallo,

Heel erg dom van me, maar laatst heb ik via bokt een pony gekocht en ben gewoon echt totaal vergeten de papieren mee te nemen. De vorige eigenaresse belde me dat ik ze vergeten was, en dat ze ze de dag erna wel wilde brengen zodat ze gelijk kon kijken. Die dag kon ik echter niet, dus is er afgesproken dat ze ze na zou sturen.
Nu heb ik de pony inmiddels al een maand, en nog steeds geen paspoort, en hoewel ik zie dat mijn berichten gelezen zijn wordt er niks beantwoord. Telefoon wordt ook niet opgenomen.

Mijn vraag is, wat nu? Ik hoorde van een stalgenoot dat je wel een duplicaat kan aanvragen, maar hoe kom ik er achter welk stamboek ik moet bellen?

nykle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:10

Als je door je dierenarts het chipnummer laat aflezen,
kun je opzoeken bij welk stamboek je pony staat ingeschreven.

belle_boef

Re: Papier van pony vergeten, wordt niet opgestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:11

Kun je er niet zelf heen gaan om het op te halen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:11

langs gaan en paspoort ophalen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:18

Inderdaad.. Paspoort ophalen! Je hebt hem echt nodig.. :)

Hoe kan je zoiets eigenlijk vergeten?! Je MOET hem bij je hebben met het vervoeren van je paard..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:07

Ik zou ook echt in de auto stappen en langs rijden om hem alsnog op te halen. Is ook veel minder gedoe als het aanvragen van een duplicaat :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:10

en ook nog eens goedkoper

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:13

Moet je daarvoor op de bokt om advies te vragen? Gewoon langsgaan en ophalen en klaar is klara.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:19

Duplicaat gaat ong 300 E kosten (afhankelijk van het stamboek).
Dus ophalen is veel geodkoper en is ook heel wat sneller.

Als jij weet wie het paspoort heeft, geven ze geeneens een duplicaat.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:54

Ik ben hem vergeten omdat ik gewoon simpelweg al een werkdag van 10 uur dr op had zitten, doodmoe was en dat ook nog even moest zeg maar en natuurlijk is dat stom dat snap ik nu ook wel maar ik heb hun gewoon geen enkel moment gewantrouwt
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 14-04-12 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:11

Dat iemand iets vergeet kan gebeuren en is menselijk.

Maar waarom gooi je dit op de bokt? je kan langsgaan, eens komen ze toch thuis en anders persoonlijk per pb/mail/telefoon/sms proberen contact te maken.

Iemand thuis maar niet opendoen, dan vraag je de politie ff om hulp dan doen ze wel open.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:08

Ragdollcat schreef:
Dat iemand iets vergeet kan gebeuren en is menselijk.

Maar waarom gooi je dit op de bokt? je kan langsgaan, eens komen ze toch thuis en anders persoonlijk per pb/mail/telefoon/sms proberen contact te maken.

Iemand thuis maar niet opendoen, dan vraag je de politie ff om hulp dan doen ze wel open.

Pikeur schreef:
Hallo,

Heel erg dom van me, maar laatst heb ik via bokt een pony gekocht en ben gewoon echt totaal vergeten de papieren mee te nemen. De vorige eigenaresse belde me dat ik ze vergeten was, en dat ze ze de dag erna wel wilde brengen zodat ze gelijk kon kijken. Die dag kon ik echter niet, dus is er afgesproken dat ze ze na zou sturen.
Nu heb ik de pony inmiddels al een maand, en nog steeds geen paspoort, en hoewel ik zie dat mijn berichten gelezen zijn wordt er niks beantwoord. Telefoon wordt ook niet opgenomen.

Mijn vraag is, wat nu? Ik hoorde van een stalgenoot dat je wel een duplicaat kan aanvragen, maar hoe kom ik er achter welk stamboek ik moet bellen?

Lezen is ook een vak apart.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 01:07

Ik denk toch eigenlijk dat het aan jezelf ligt en niet aan de verkoper. Jij hebt de papieren vergeten, ze bieden aan om te brengen, maar jij kan dan niet.
Zij zeggen daarna dat ze ze dan opsturen, maar zij hebben daar verder geen belang bij, dus zijn daar gewoonweg niet snel mee. Jij hebt wel belang bij die papieren, dus ik zou zeggen: jij zorgt maar dat je ze krijgt, haal ze maar gewoon op.
Een duplicaat kost je een hoop geld en je moet erom gaan liegen, lijkt me niet handig.
Het is natuurlijk niet goed te praten dat ze nergens op reageren, maar anders stuur je ze een aangetekende brief met ontvangstbevestiging met het verzoek het binnen zoveel tijd ( een week bv.) op te sturen. Dan kan je naar de uitgevende instantie ( de DA moet de chip uitlezen en jij kan dan bij de PVE op de site zien waar het chipnummer is uitgegeven) duidelijk maken dat je alles hebt gedaan om het te krijgen en een duplicaat aanvragen. Meestal is dat bij een stamboek en dan meestal moet je daar dan lid van worden, zit je minimaal een jaar aan vast, de DA moet een formulier invullen en ondertekenen en je hebt de kosten van het duplicaat. Kost al met al inderdaad al snel zo'n Eur 300,--. Als het paard in het buitenland gechipt is ligt het nog weer anders, dat kan je vast ook wel vinden op de site van de PVE.
http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=pbtGsHsu ... HsuOnbPTEY . Hier vind je aardig wat info.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 06:32

En als de entingen geregistreerd staan in het paspoort, moet je paard ook 2 x opnieuw geent worden. Nog hogere kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:06

Stuur anders gewoon even een grote envelop naar de vorige eigenaar toe, met daarin een briefje en een kleinere envelop, geadresseerd en gefrankeerd en wel, zodat ze daar alleen maar het paspoort in hoeven te doen en het in de brievenbus gooien....dan maak je het heel laagdrempelig voor ze en doen ze dat vast wel even voor je :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:14

pmarena schreef:
Stuur anders gewoon even een grote envelop naar de vorige eigenaar toe, met daarin een briefje en een kleinere envelop, geadresseerd en gefrankeerd en wel, zodat ze daar alleen maar het paspoort in hoeven te doen en het in de brievenbus gooien....dan maak je het heel laagdrempelig voor ze en doen ze dat vast wel even voor je :)

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Bezorgt hun zo min mogelijk werk en jij hebt toch je paspoort (er even vanuit gaande dat ze de hint begrijpen). Toch vraag ik me nog steeds af hoe je zoiets belangrijks als de papieren van je nieuwe paard kunt vergeten? Je mag een paard zonder paspoort niet eens vervoeren. Ik vind het dus vreemd dat noch jij, nog de oud-eigenaresse eraan gedacht heeft. Neem het niet persoonlijk, ik vraag het me gewoon af :o

EDIT: ik zie dat je dat al uitgelegd hebt. Toch vind ik het vreemd dat de oud-eigenaresse niets gezegd heeft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:57

Lezen is ook een vak apart.[/quote]

Dank je wel, maar je moet zelf ook goed gaan lezen.

Ts is er geweest en ze waren thuis maar er werd niet opengedaan.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:59

pmarena schreef:

Als ze nog nieteens antwoord wanneer ik de papieren op kan komen halen heb ik daar al helemaal geen hoop op..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:01

Ragdollcat schreef:
Lezen is ook een vak apart.

Dank je wel, maar je moet zelf ook goed gaan lezen.

Ts is er geweest en ze waren thuis maar er werd niet opengedaan.[/quote]

ze had haar bericht gewijzigd dus als dat er stond, dan is dat nu niet meer te lezen, dus dat lezen wordt dan ook erg lastig :+

Ik vind 'm erg moeilijk.... nog een keer langsgaan??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:08

Ik zou echt gewoon langsgaan en de polite om hulp bellen als er niet opengedaan wordt terwijl ze er wel zijn. Want je hebt toch een paard gekocht en dan is die paspoort gewoon van jou.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:14

Heb bijna hetzelfde probleem, wordt ook volledig genegeerd.
Ik ga nu zelf het duplicaat aanvragen. Ik hoop de kosten nog terug te kunnen vorderen omdat vorige eigenaresse getekend heeft in het koopcontract dat zij een duplicaat aan zou vragen.
Als je helemaal geen contact meer krijgt met die mensen kun je hem wel zelf aanvraag maar reken op hoge kosten! :(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:18

Aaaah ik heb antwoord! Superblij, heb een afspraak om ze op komen te halen. Ben echt blij, wil gewoon nog goed door een deur kunnen met de vorige eigenaar en dat had erg lastig geworden als het echt politiewerk moest worden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:20

mooi!
hoop dat ook alles goed is bij de afspraak..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:22

De oude-eigenaar heeft dit gelezen, en dacht ow nu moet ik toch wel actie gaan maken, anders word mijn naam zo hier neer gegooid, en dat is niet best.
;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:26

Sjors schreef:
De oude-eigenaar heeft dit gelezen, en dacht ow nu moet ik toch wel actie gaan maken, anders word mijn naam zo hier neer gegooid, en dat is niet best.
;)

Dat denk ik ook inderdaad. Ach, komt het toch nog goed :D