Ik had mijn vorige paard verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij maar heb er niet zo'n fijne ervaring mee dus wil mijn nieuwe paard ergens anders verzekeren. Schade + ziektekosten. Welke maatschappij heb jij en bevalt het?
Ik zat bij hippo maar die is geloof ik overgenomen. Ik had volledige ziektekosten verzekering en de betalingen liepen altijd vlot. Heb hem enkele jaren opgezegd omdat ik de premie niet in verhouding vond staan tegen het gedekte risico (ofwel veel betalen tegen weinig uitbetalen).
Ik had van Bierum maar na het overlijden van mijn vorige paard en het willen verzekeren van mijn nieuwe paard deden ze daar bij Bierum echt heel naar over en gingen rare voorwaarden gaan stellen enz. Toen ben ik naar een andere maatschappij (Equipe) overgestapt. Tot nu tevreden over Equipe.
Ik heb mijn merrie altijd bij equipe in de verzekering gehad, nooit geen problemen mee gehad, altijd netjes uitgekeerd als er ziektekosten waren. Ook toen ik een koliekoperatie pas achteraf melde was dat geen probleem. Merrie is vervolgens afgekeurd voor de sport en ze hebben netjes uitgekeerd. Haar veulen van nu 1 maand oud heb ik ook bij equipe verzekerd. Ik vind het een heel prettige maatschappij, waar je tenminste niet als een nummertje behandeld word. Ik heb met equine risk weer een nare ervaring en zo heeft iedereen wel eens iets meegemaakt met een maatschappij denk ik.
Ik ben heel tevreden over van Bierum verzekeringen. De rekening krijg je nooit te zien want die wordt voor 100% vergoed (mits je bij aangesloten kliniek ingeschreven staat). stalgenootje van mij had haar 1,5 jarige net een paar maanden verzekerd en die moest toen plots ingeslapen worden en verzekering heeft netjes alles terug en uitbetaald.
ik krijg over 2 weken een verzekeringsmeneer langs bij mijn paard van EFO verzekeringen. Goede verhalen over gehoord en mijn DA raadde deze ook aan, dus we gaan het zien.
Ik heb zelf ook een verzekering bij Hippo gehad moest het met behulp van een advocaat oplossen. maar bedenk de verzekering is er niet voor jou maar om zelf winst te maken, reken goed uit wat je zelf kan betalen en bedenk de verzekering betaalt nooit meer kosten uit dan de verzekerde waarde van je paard! en boven de 1500 euro ziektekosten gaan de meeste verzekeringen zich er mee bemoeien (toestemming vragen voor behandeling enz.) en dan maar hopen dat je een aardige maatschappij hebt. Je kan ook voor een jaar verzekeren dan weet je meestal wat voor een paard je hebt. maar voor iedereen is dat financieel verschillend.
als je zorgt dat je gelijk naar een dierenarts gaat van keuze van de verzekeringsmaatschappij ( gelukkig is dat ook mijn eigen dierenarts) dan bemoeien ze er bijna niet mee.
met mijn vorige is totaal meer 2000 uitgekeerd in 1 jaar tijd en ik heb ze nooit gehoord.