Wanneer ben je verzekerd (buitenrijden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Wanneer ben je verzekerd (buitenrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:06

Misschien zijn er al wel topics over maar ik kon er niet wijs van worden. Ik rijd altijd buiten met mijn pony. Pas is ze er vandoor gegaan en dan word je toch bewust van het feit dat je op een dier zit. Ik vroeg me toen dus ook af hoe zit het met verzekeren in de volgende gevallen:

- Ik zit op het paard en paard richt schade aan (trap tegen auto oid)
- Ik ben van het paard gevallen en paard richt schade aan

Is je eigen verzekering genoeg of moet hier extra verzekeringswerk aan te pas komen>

HorseTopShop

Re: Wanneer ben je verzekerd (buitenrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:43

Hiervoor zou je je WA verzekering na moeten kijken. Dat is bij iedereen weer anders.

Met het ruiterbewijs ben je i.i.g. wel goed verzekerd.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:46

Ben ik wel benieuwd naar ik ga het volgen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:48

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:37

ok dus als mijn pa avp verzekerd is is dit goed? ook wanneer het paard los loopt omdat de eigenaar aansprakelijk is en een paard onder de aansprakelijkheid vann de eigenaar valt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:10

Ja, als je nog thuis woont valt dit onder de dekking van de AVP van je ouders. Ook wanneer het paard los loopt.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:11

oke ik ben wel meerderjarig maar het paard waar ik op rijd is niet overgeschreven op naam dus zou dan net zo goed van mijn vader kunnen zijn als van mij toch?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:17

Kijk de polis van je vader even exact na of jij onder de dekking valt. Minderjarig kinderen sowieso, en verder meerderjarige inwonende kinderen. Maar lees het vooral even na.
Ben je meerderjarig en uitwonend dan zal je altijd zelf een AVP moeten sluiten.

Maar als je het stuk leest gaat het er niet om wie eigenaar is. Heeft ook niets met papieren o.i.d. te maken. Het gaat erom wie bezitter van het dier is. Meestal is dat natuurlijk de eigenaar, maar dat kan in sommige gevallen ook iemand anders zijn. Het gaat erom wie het paard feitelijk onder zich heeft en wie bv de kosten betaalt en wie er dag in dag uit feitelijk mee omgaat.