paard aan de teugel krijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisaartje_x

paard aan de teugel krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 09:58

hoi ik ben Lisa en ik ben 11 jaar.
ik heb een verzorg paard en ik ga daarmee een wedstrijd doen. :D
ik heb alleen 1 probleem, hij heeft heel lang niet meer met zijn hoofd aan de teugel gelopen.
alleen maar met zijn hoofd omhoog.
dus ik ben nu daarmee begonnen en zijn bovenspier in zijn net moet zeg maar oprekken en de onder sier korter worden.
ik vraag dus om wat tips zodat zijn spier in zijn hals soepel worden (aan allebei de kanten graag).

dus de tips zijn welkom! :D
groetjes Lisa

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:14

Maak je maar niet te druk over z'n halshouding. De jury vind het vast niet erg als hij een beetje met z'n hoofdje in de lucht loopt. Als ik jou was zou ik eerst les nemen. Je instructeur kan je heel goed uitleggen hoe en wat. Succes!

Lisaartje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:16

ik rijd op een prive stal waar alleen paarden van 1 eigenaar mogen staan en die is al oud en ik kan daar geen les nemen want dat mag niet op zo een stal(snap niet wrm) maar drm dacht ik miss weten julie wat tips met rijden want ben zelf al aardig gevorderd :D

Breezke

Re: paard aan de teugel krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:23

Ten eerste zou ik niet de benaming 'aan de teugel lopen' gebruiken. Ikzelf vind het moeilijk om je via de laptop tips te geven. Daarom raad ik je aan om les te nemen van een goede instructeur. Ik zou het dus toch eens vragen. Denk dat de mensen liever hebben dat je les hebt en het paard goed rijdt dan dat je hem 'aan de teugel' laat lopen. Probeer vooral heel ontspannen te rijden, dan is je paard ook ontspannen. Verder letten ze bij je 1e wedstrijd daar echt niet op. Zolang het er maar netjes en ontspannen uitziet. Veel succes!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:23

Je zou kunnen beginnen met longeten met bijzet, chambon of pessoa. Dan train je de spieren. Kijk eens hoe hij dat oppakt. Met het hoofd in de lucht lopen kan ook medische oorzaken hebben he. Misschien goed om dat eerst uit te sluiten. Maar waarom mag je geen les nemen? Dat is toch ook beter voor het paard? Misschien toch eens met de eigenaar over leggen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:26

Waar woon je? Misschien kan en wil iemand van bokt je wel op weg helpen.

Lisaartje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:28

Paan ik heb een bijzet besteld en er kan geen les gegeven worden omdat ik het dan zelf zou moeten betalen(weet beetje raar :D) maar ik ga bijna beginnen met de bijzet en sorry bedoel ook niet egt aan de teugel lopen maar dat hij gewoon lekker soepel word in zijn hals en nee het is geen medische oorzaak maar de vorige verzorger heeft gewoon telkens de teugels heel kort gemaakt en toen gereden en ja dan word zijn hals stijf ;)

P.S. ik woon in almere stad ;)

Lisaartje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:29

mijn paard staat bij 1 van de Almeerse weides.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:33

Waar precies anders weet ik een hele niet zo dure instructrische!

Lisaartje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:44

het gaat niet om de prijs maar als het niet mijn vp is wil ik er niet zelf voor betalen want hij wil niet iedereen op stal hebben. en ik ben een meisje van 11 en die zou het dan zelf moeten betalen en dat zie ik niet zo zitten.
hij staat trouwens tegen de tuinhuisjes in Almere stad kruidewijk aan zijn stal.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:47

Ik ben bang dat als je echt wedstrijden met hem wilt gaan rijden, je toch echt een instructrice nodig hebt. Op bokt kunnen we je wel tips geven, maar op een gegeven moment houdt dat ook op.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:22

Nannepannie schreef:
Ik ben bang dat als je echt wedstrijden met hem wilt gaan rijden, je toch echt een instructrice nodig hebt. Op bokt kunnen we je wel tips geven, maar op een gegeven moment houdt dat ook op.

Ben ik het helemaal mee eens. Daarbij komt ook nog dat je instructeur je zou kunnen helpen met evt een bijzetteugel etc. Lijkt me echt niet verstandig om als 11-jarige dat zelf te doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:26

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:06