Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ottoklaver schreef:Beste Ilona,
Vanmiddag las ik je bericht op bokt. Angst voor de trailer komt bij heel veel paarden voor. Het is het meest voorkomend probleem dat er is. Longes achter je paard, bezemstelen, zwepen en andere zaken zijn gevaarlijk voor jou en je paard en bovendien absoluut niet nodig. Zo met een bericht op bokt.nl kan ik je niet helpen: je moet het voelen wat je het beste kan doen om je paard veilig in de trailer te krijgen. Wat ik, net als een aantal anderen dat al gedaan hebben, je kan aanraden is een expert in trailer laden te zoeken die je paard over zijn angst kan helpen. Uiteraard moet hij jou kan leren hoe je goed en veilig kan je paar in de trailer laden, er weer uit en wat je het beste kan doen als het even tegen zit: anders gaat het na verloop van tijd weer fout. Op de website van Annemarie van Toorn vind je een aantal experts die je graag zullen helpen. Kijk maar eens onder aan deze webpagina: www.annemarievandertoorn.nl/hulp-aan-huis/. Uiteraard help ik je graag en wellicht woont er een expert dichter bij je in de buurt.
Veel succes!