Eerst even voor aanvang gekeken of het chassis het nog waard was maar op een kapot wiellager was eigenlijk alles nog min of meer ok. Als Constructeur van vrachtwagenopbouwen heb ik het geluk aan materialen te komen waar anderen van dromen dus heb ik besloten de opbouw professioneel uit tevoeren.
De vloer wordt uitgevoerd in Glasvezel versterkt kunststof, 2 mm dik, dan een laag van 25 mm watervast verlijmd russisch berken en dan weer een laag 2 mm Glasvezel versterkt kunststof.
De zijwanden uit 2 mm Gelcoat Glasvezel versterkt kunststof verhaal alleen dan met dunner bergen en een gelcoat laag ter bescherming.
De kap is op enkele haarscheuren en de traditionele bewegingsscheuren in de bovenhoeken eigenlijk nog goed dus die wordt gerepareerd en gespoten in RAL 9016.
De kopse kanten van de panelen waren ooit door Böckmann beschermd door een stalen U-profiel. Ook die ga ik niet hergebruiken maar ga een paar uit RVS zetten en op maat maken. Ook voor de klep ga ik dezelfde profielen gebruiken.

Na het maken van de zijwanden begonnen met het afbreken van de oude opbouw.

Het kale chassis goed schoon gemaakt, ontvet, primer er op en toen de vloer met sikaflex 252 verlijmd.
Daarna de zijwanden tevens met sikaflex 252 verlijmd.
RVS U profielen met sikaflex 252 op de wanden velijmd.
Achterklep op maat gezaagd, voorzien van RVS U-profielen en gemonteerd
Voor de Gasveren RVS beugels gemaakt en gemonteerd.
Binnenwerk gemonteerd
Rubber op de achterklep met Bison TIX verlijmd
Alle naden, binnen en buiten afgekit met Sikaflex 221 UV
Kap geschuurd en gespoten
Kap gemonteerd.
Rubber matten op maat gemaakt (liggen er trouwens los in)
Ziet er nu al een stuk beter uit:

Inmiddels de kunststof bies rond de kap gemonteerd. Daar heb ik tevens 2 stuks zijverlichting in gemonteerd.
Ook het deurtje heb ik inmiddels klaar. Aluminium profielen en een 2-punts sluiting met vlakke RVS handgreepbak.
De spatschermen zijn gemonteerd en de verlichting is nagekenen.
Binnenkort vervolgfotos.