Mijn ouders vinden het te duur, dat is de enige reden, want mijn vader (nu niet meer) en broertje rijdt ook.
Nu vroeg ik me af of jullie tips weten om ze over te halen, tips om het aantrekkelijker te maken of een verhaal hoe het bij jullie is gegaan.
Ik heb al behoorlijk wat research gedaan en weet zo ongeveer wel een beetje wat ik wil. Ook heb ik al een soort spaarplan gemaakt! (weten jullie de gemiddelde kosten?)
En heb ik deze video gevonden:
En ik vroeg me af of ik dit hier mag vragen. Ben namelijk nieuw hier!
-XxXxX- Lisanne!!
Als 14-jarige werk je alle kosten ook echt niet bij elkaar. Daar komt bij dat, zelfs als je een goed betaald bijbaantje vindt, je ook nog fulltime naar school moet en dan nog tijd moet maken voor je sociaal leven en je paard. Is dat realistisch? Nee
dus de vaste lasten komen op de schouders van je ouders. Als ze zeggen dat het te duur is, dan is dat niet zonder reden: niet ieder gezin kan voor een kind een duur paard kopen, en daartegenover ook niet iets redelijk zetten zodat je broertje niet wordt benadeeld. Daar komt bij dat de huidige recessie het ook geen makkelijk besluit maakt om zo'n dure en onvoorspelbare aankoop te doen. Je kan wel blijven zeuren om een paard, maar het enige dat je dan bereikt is dat je je ouders erg irriteert.
Misschien is een verzorg- of bijrijdpaard een leuk idee