Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
celano schreef:Nee, dat is geen verborgen gebrek want had je door middel van een keuring achter kunnen komen.
Quilfa schreef:Ja keuren is eigen keuze. Paard was een uur na overdracht aan de longeerlijn al kreupel dus het kan niet anders als dat het bijt de vorige eigenaar al ontstaan is..
Ik heb geen behoefte aan reacties van dat het dom is al je geld erin te stoppen, alleen advies over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Quilfa schreef:Ja keuren is eigen keuze. Paard was een uur na overdracht aan de longeerlijn al kreupel dus het kan niet anders als dat het bijt de vorige eigenaar al ontstaan is..
Ik heb geen behoefte aan reacties van dat het dom is al je geld erin te stoppen, alleen advies over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Focussed schreef:celano schreef:Nee, dat is geen verborgen gebrek want had je door middel van een keuring achter kunnen komen.
Als het al ontstaan is bij de vorige eigenaren is het wel een verborgen gebrek, of je nu gekeurd heb of niet.
Voordeel van keuren is dat je voor de koop kan zien hoe het er voor staat met het paard (al is dit ook niet 100% waterdicht, maar geeft je zeker een indicatie. Zeker rontologische keuring).
Quilfa schreef:Meerdere mensen, o.a. de dierenarts hebben ernaar gekeken en waarschijnlijk is het een oude blessure/slijtage. Dus dat zit er al vanaf voor ik haar kocht. Die mensen hebben mij daar niks over verteld en ontkennen zelfs nu nog nadat een veearts ernaar gekeken heeft dat het paard het bij hun nog niet had.
Dit is dan toch gewoon verkoop met een verborgen gebrek waarbij de oude eigenaar verplicht is het paard terug te kopen?
Kan iemand me helpen bij hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het paard heeft me al mn geld gekost dus een advocaat enz zit er voor mij helaas ook niet in..