[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

[WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 00:40

Vorige week heb ik deze trailer gekocht.

Afbeelding

Afbeelding


Een net trailertje, met bovag keuring. Enige wat er perse moest gebeuren was het vervangen van de klimlatten. Maar de klep begon toch ook op sommige plekken wel al wat te rotten.
Eerste plan was om er niks aan te doen, behalve de klimlatten. Maar al snel werd besloten toch de klep te vervangen en de trailer opnieuw te verven. Er was namelijk geen primer gebruikt en de verf zat er niet al te best op.

Mijn vriend kwam toen op het idee om dan maar meteen de wanden te vervangen. Dat was waarschijnlijk sneller gedaan dan alles opschuren en netjes in de verf zetten en aangezien er ook al wat zachten plekken in het hout zaten op sommige plekken leek ons dit de beste oplossing.
Dus diezelfde avond zag de trailer er al zo uit.

Afbeelding

en daarna...

Afbeelding

er zaten scheuren in de gietvloer, dus die besloot ik te verwijderen. maar na een uur daarmee bezig te zijn geweest, besloot ik dat dat echt geen doen was en dat de hele bodem er maar gewoon uit moest :+

trailer op zijn kant met de 'oude' vloer er nog in.
Afbeelding

en dezelfde avond de nieuwe vloer op maat gezaagd

Afbeelding

Afbeelding

en zo zijn we vanavond geeindig

Afbeelding

wordt vervolgd :D

(ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus als het hier niet goed staat moet een mod het maar even verplaatsen :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:49

tjee, die is compleet gestript.....

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:59

:= Als er zoveel aan moest gebeuren en dat ding had een BOVAG, vind ik nogal eng... Hoop dat je er niet de hele wereld voor betaald hebt...

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 01:02

nee hoor, volledig opgeknapt ben ik straks goedkoper uit dan de gemiddelde tweedehands trailer op bokt/marktplaats in redelijk/goede staat moet kosten ;)

ik heb geen idee waarop bovag op let bij een paardentrailer. remleidingen en kabels van verlichting waren allemaal nieuw. ook zitten er rondom nieuwe lampjes en reflectoren. technisch was hij dus helemaal in goede staat.

de bodem had er ook helemaal niet vervangen hoeven worden, maar aangezien de gietvloer al gescheurd was en daar al vocht onder zat... en nu we dan toch bezig zijn.... :+
Laatst bijgewerkt door loulou op 21-03-12 01:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:04

Haarbal schreef:
:= Als er zoveel aan moest gebeuren en dat ding had een BOVAG, vind ik nogal eng...

Precies mijn gedachte := Hoe kun je dan ooit zeker zijn dan een trailer echt veilig is...

Wel heel gaaf om dit zo te zien :j

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:09

Ik ga deze even volgen! Heel interessant om te zien.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:23

hier hetzelfde gehad
trailer gekocht, met nieuwe wielen,nieuwe remmen,nieuwe disselding (om aan je trekhaak te hangen) onderkant gegalvaniseerd, maar bovenkant volledig rot en zowiezo niet sterk genoeg voor mijn zware paarden.
dus trailer volledig gestript, vloer eruit, wanden eraf, dak eraf (ik zie op jullie foto's geen frame, hoe werkt dat? ik had een frame, en het dak stond daar bovenop)
dak was heer zwaar metaal, en volledig roest, dus enkeltje richting container gegeven :D
nieuw frame gelast (ale, rotte stukken eruit, nieuwe stukken ertussen) in de bitumen gezet, nieuwe vloer, nieuwe wanden, nu is het dak er eindelijk opgeraakt.
en er moet nu gewoon nog extra hout op de laadklep, voor en achterstang erin, paar aanbindringetjes, een handvatje om hem weg te trekken, en dan isdie klaar!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:25

Wow... dan heb je dus eigenlijk gewoon een onderstel en een kap gekocht... had je net zo goed een echt rotte trailer kunnen kopen. Wel knap dat je aan het werk bent begonnen, en ben ook zeker benieuwd naar het vervolg!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:26

Angela schreef:
Wow... dan heb je dus eigenlijk gewoon een onderstel en een kap gekocht... had je net zo goed een echt rotte trailer kunnen kopen. Wel knap dat je aan het werk bent begonnen, en ben ook zeker benieuwd naar het vervolg!

als je al zeker bent dat het onderstel,wielen en remmen goed zijn, is het al iets
met een hele rotte trailer mag je de mechaniek ook nog vervangen,
ik zag dat alvast niet zitten :D

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:33

Dat is snel gedaan binnen 1 dag! :D
Wat top dat je van zulke handige hulp hebt

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:51

Hier gaan we as weekend aan mijn trailer beginnen.
Vloer is nog goed.
Voorkant rot, deur rot en beetje op zijwanden.
Dus behalve de klep gaat t er allemaal uit.
Kap is gescheurd dus moet geplakt.
Nog even zien hoe we die er af gaan krijgen, denk erg zwaar.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:27

houd je ons op de hoogte van je project?? :-)

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:56

Duhelo schreef:
Angela schreef:
Wow... dan heb je dus eigenlijk gewoon een onderstel en een kap gekocht... had je net zo goed een echt rotte trailer kunnen kopen. Wel knap dat je aan het werk bent begonnen, en ben ook zeker benieuwd naar het vervolg!

als je al zeker bent dat het onderstel,wielen en remmen goed zijn, is het al iets
met een hele rotte trailer mag je de mechaniek ook nog vervangen,
ik zag dat alvast niet zitten :D


Precies, alle overige onderdelen zijn goed :j

Duhelo, het frame kon ook uit elkaar, dus dat hebben we ook uit elkaar gehaald zodat we de wanden er makkelijker uit konden halen.

Donderdag gaan we de wanden op maat zagen, dus wordt vervolgt :)

gap

Berichten: 571
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Goudriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:14

Ik zie dat je losse planken gebruikt voor de bodem, nu zou ik zeker niet meer twijfelen en voor een vaste verlijmde rubbervloer gaan ;)

SuusBN

Berichten: 468
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Baarle-Nassau

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:38

ik volg even, vind zulke projectjes altijd wel interessant!!!

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:17

gap schreef:
Ik zie dat je losse planken gebruikt voor de bodem, nu zou ik zeker niet meer twijfelen en voor een vaste verlijmde rubbervloer gaan ;)

Leg eens uit waarom?

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:25

Mag ik vragen welke materialen je precies gebruikt ? ( voornamelijk voor de vloer ? )
Gaaf project !

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 21:24

de bodem is gemaakt van hardhouten planken. de wanden worden gemaakt van beton multiplex.

vandaag bij een verfhandel geweest en die gaan voor mij nabellen welke lak ik het beste voor de vloer kan gebruiken. hopelijk kan die dan vrijdag gelakt worden.

amj
Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-05-07

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:44

Leuk om te zien! Ik ga binnenkort ook mijn trailer opknappen, dus ik kan hier alvast meekijken hoe jullie het aanpakken.
Ik wilde zelf een betonplex vloer leggen. Waarom hebben jullie voor hardhout gekozen, is dat steviger?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 09:09

betonplex als vloer wordt veel gedaan en kan ook prima.

er lag al een hardhouten vloer in en ik heb zelf een beter gevoel bij hardhout. bij hardhout heb je ook altijd wat kieren zodat de urine beter weg kan.

gap

Berichten: 571
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Goudriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:06

ikke schreef:
gap schreef:
Ik zie dat je losse planken gebruikt voor de bodem, nu zou ik zeker niet meer twijfelen en voor een vaste verlijmde rubbervloer gaan ;)

Leg eens uit waarom?


Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel ;)
Ik zeg niet dat het slecht is hé :o

Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden ;)

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:17

Wij hebben het ook gedaan, met als enige verschil dat wij de vloer inderdaad uit twee maal een stuk betonplex op elkaar verlijmd hebben gemaakt. Vloer is nu dik 30 dik. En dat geeft mij dan weer een heel veilig gevoel. Afgekit (binnen en buiten) met zeikbestendige kit.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:13

gap schreef:
ikke schreef:
Leg eens uit waarom?


Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel ;)
Ik zeg niet dat het slecht is hé :o

Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden ;)

Hhhmmm, ik zou juist zeggen: neem losse matten (en leg die over de stang als je de trailer niet gebruikt) dan kan de vloer altijd en van alle kanten goed drogen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:15

Ben benieuwd naar jullie project en ga het zeker volgen.

soofje1996

Berichten: 258
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:16

Ik denk dat je na al deze kosten beter een nieuwe had kunnen kopen ?