trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:33

Hoi allemaal,

Ik ben met mijn paard aan het oefenen om rustig op de trailer te gaan, omdat we met wedstrijden gaan starten en ik geen gezeur op de dag zelf wil hebben. Het erin en eruit lopen gaat al heel vlotjes. Ik zat alleen zelf een beetje in de knoop. Het is namelijk een anderhalfpaards trailer, met zadelkamer. Maar als je dan met je paard erin loopt, stang erachter, deur dicht enzovoort, en je wilt het paard vastzetten aan het halster, waar moet je dan zelf heen? Je loopt links naast het paard de trailer in, de zadelkamer zit links voor, dus als je zelf onder de stang door gaat, heb je een hele kleine ruimte, je moet het paard nog aan die kant vastzetten, en nog aan de andere kant, én het belangrijkste: je moet niet geplet worden! Wat is hiervoor de oplossing???

KarinvdM

Re: trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:04

Ik heb een 2-paardstrailer, daarbij is de ruimte nog kleiner. Ik loop voor mijn paard aan en ga er snel tussendoor. In een anderhalfpaards kan je toch gewoon naast je paard blijven staan als je hem vastzet en daarna onder de stang door gaan?

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:27

Haha een zadelkast is handig in de trailer, maar inderdaad, er is in de trailer dan weinig ruimte om heen te gaan,
wat hier boven al gezegt word, gewoon er naast blijven staan, kan je hem/haar rustig vast zetten, en dan er onderdoor en het deurtje uit ...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:06

haha, dat heb ik vanmiddag ook gedaan, maar ik vond het niet echt veilig. Ze is nog niet zoveel gewend, en ze had me wel kunnen pletten toen ik voor de stang naast haar stond, of in ieder geval op mijn tenen kunnen gaan staan. En daar houd ik niet van. :D
Het viel ook nog wel tegen om dan daar weg te komen, namelijk eerst onder de stang door, dan nog onder een nieuwsgierig paardenhoofd door, dan de andere kant nog vastzetten... Het moet toch makkelijker kunnen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:24

WD-V => TAO

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:08

Ja, dat kan makkelijker, je kan je paard ook zelf de trailer op laten lopen, de stang er achter doen en vervolgens je paard vast zetten. Zo doe ik het als ik alleen ben.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:02

Haha ja maar dan moet je paard er wel zelf in willen lopen :P dat zie ik die van mij nog lang niet doen :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:08

Dat is een kwestie van oefenen. Ik ga meestal alleen met m'n paard naar les en bij mij moeten ze dat dus gewoon leren.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:09

KarinvdM schreef:
Ja, dat kan makkelijker, je kan je paard ook zelf de trailer op laten lopen, de stang er achter doen en vervolgens je paard vast zetten. Zo doe ik het als ik alleen ben.

Die van mij zal dat ook echt normaal niet doen :') blijft ze halverwege thee leuten en of ze komt vrolijk weer achteruit wandelen :Y)
De naast blijven lopen iemand snel de stang erachter dicht doen, jij onder de stang door en dan vast zetten ik sta vaak buiten de trailer om haar vast te doen, aan beide kanten hangen touwen met clip dus kan haar zo vast zetten, deurtje dicht en iemand anders heeft de klep al weer dicht gedaan, rijden maar :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:47

En anders leer je hem dat je met laden rechts loopt. Ik doe het bij die van mij met de tweepaardstrailer zo: Als ze links geladen wordt loop ik rechts, als ze rechts geladen wordt loop ik links. Dit leren ze best snel en dan is er ook geen probleem, jij hebt dan meer ruimte om onder de stang door te komen. Blijft nog wel even het links vastzetten. Ik heb standaard twee halstertouwen in de trailer hangen, zodat ik alleen hoef aan te klippen en dan het leidtouwtje af te klippen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:38

Jet schreef:
En anders leer je hem dat je met laden rechts loopt. Ik doe het bij die van mij met de tweepaardstrailer zo: Als ze links geladen wordt loop ik rechts, als ze rechts geladen wordt loop ik links. Dit leren ze best snel en dan is er ook geen probleem, jij hebt dan meer ruimte om onder de stang door te komen. Blijft nog wel even het links vastzetten. Ik heb standaard twee halstertouwen in de trailer hangen, zodat ik alleen hoef aan te klippen en dan het leidtouwtje af te klippen.

Dit ga ik ook maar eens proberen! Ik heb ook al twee touwen in de trailer hangen, dus dat is het probleem niet, het probleem is dat ik links in een 'plet-hoekje' sta.