Vorige maand is mijn jaarling fjord door het draad heen gegaan, is ontsnapt, kwam iets tegen waardoor hij een jaap op zijn been had die gehecht moest worden en ik zit nu met de rekening.
Het stroom stond er niet op, waardoor mijn fjord er gewoon doorheen gewalst is. De stalhoudster dacht dat er wel gewoon stroom op stond, maar toen ik voelde was het zo zwak dat ik als mens het nauwelijks voelde.
Wie is nu in theorie aansprakelijk; ikzelf, want het was mijn paard, dus het is mijn dierenartsrekening?
Of de stalhouder, omdat je een plekje bij hem huurt, en er dan van uit kan/wil gaan dat je paard er veilig staat? De omheining was niet in orde, zodat mijn paard kon ontsnappen en zich kon verwonden. Het hek/schrikdraad was trouwens niet kapot.
Twee weken terug is het schrikdraad weer gefixt, waarna de stalhoudster min of meer bevestigde dat er destijds geen stroom op stond waardoor hij kon ontsnappen. Sinds het stroom er weer op staat, is hij niet meer ontsnapt.
Ik vind dit een beetje een lastige kwestie, ik heb iets van, mijn paard mijn rekening, maar is dat in geval zo?

Er waren geen grote beschadigingen aan waardoor bijv. het hek gerepareerd moest worden.
hoor alleen van alle kanten wat anders 
pony heeft nu alleen een lelijke plek op z'n been, mja, moet hij maar niet ontsnappen