Ben je verzekerd tegen Rhino?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Ben je verzekerd tegen Rhino?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 01:47

Hallo,

Wat ik me net spontaan afvraag; mijn paard is ´uitgebreid verzekerd´ bij Hippo zorg, niet dat dit het geval is, maar stel dat mijn paard het Rhino virus zou oplopen, ben je dan verzekerd mocht hij overlijden?

Grtjes

Aprils_joke

Re: Ben je verzekerd tegen Rhino?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:48

ja daar heb je je toch voor verzekerd.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 01:49

Ja dat is dus de vraag, volgens mij ook, maar in de algemene voorwaarden staat niks over een epedemie ?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:49

Nee ben je niet voor verzekerd. Natuurrampen en epedemies worden nooit verzekerd helaas
Laatst bijgewerkt door _Kimo_ op 04-03-12 01:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:49

sjeem.... om je ergens zorgen over maakt als je paard rhino heeft en overlijd.... is 't bij jou de verzekering :=

daarnaast is er een algemeen topic over rhino en mogen (naar mijn weten) andere topics niet.

[MD] Rhinovirus

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 01:50

@maartje1990, jezus, je doet net of ik euros belangrijker vind dat mijn paard.. pfff, ik vroeg het me gewoon af..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:12

Hoe moet je dit nou lezen en opvatten?:

i. ontstaan door een epidemie onder paarden of paardachtigen (epizoötie) zoals de Afrikaanse paardenpest of een andere besmettelijke ziekte. Wij stellen na ingewonnen deskundig advies vast wanneer en waar er sprake is van een epizoötie. Als u aanspraak maakt op schadevergoeding voor een verzekerd paard dat gestald of vervoerd is in een gebied waarin de epizoötie heerst, moet u aantonen dat de schade niet hierdoor is ontstaan of verergerd;

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:12

Mij zou 't helemaal geen barst kunnen schelen of m'n paard wel of niet verzekerd is, dus ik vind het inderdaad een beetje schokkend dat je over zoiets uberhaupt nadenkt als je paard overlijd. Maar dat is mijn mening :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:14

Ja je verzekerd je paard toch? Er is toch niks aan de hand? Jemig, recreatieruiter ofzo? Dit is toch een normale vraag, je gaat je inboedel verzekeren en t maakt je geen ruk uit t verzekerd is voor 100 of voor 10.000 euro..

Wat een domme reactie!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:17

mijn paard is niet verzekerd hoor :n en recreatieruiter ja, maakt dat iets uit dan? >;)

En wat betreft dat 'domme reactie' het is mijn mening, waar kan dat een domme reactie zijn. Je kunt 't ook gewoon netjes houden hoor.

En nee, ik vind het geen normale vraag, wat je nu ook weer zegt 'je verzekert je inboedel toch' jemig ik kan 't niet geloven :n paard een 'inboedel' jij bent duidelijk een mens met een paard, maar geen paardenmens :n
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 04-03-12 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:18

Ga hier nu geen reltopic van maken, ik vind het ook een goede vraag. Ik heb alleen mijn papieren bij mijn ouders liggen...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:19

Ja maar kom op zeg, je verzekerd je paard met het doel dat mocht hij ooit overlijden ik niet weer zn mega bedrag op moet hoesten om een paard te kopen.. dan is het toch logisch dat je wil weten wat er gedekt wordt en niet? Je een domme reactie, want je stelt in je reactie dat ik geld belangrijker vind dat mijn paard.. nou dan is het zelfs geen domme reactie, maar gewoon een achterlijke reactie.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:20

Goede vraag hoor! Het is iets waar veel mensen niet bij stil staan, en achteraf vernemen dat je paard hiervoor niet verzekerd is. Ik heb ook een uitgebreide verzekering maar ik weet niet of Rhino uitgesloten is.

En natuurlijk is het vreselijk als je paard overlijdt, maar persoonlijk vind ik het van de zotte als je dan van verzekering uitgesloten bent, alsof je niet genoeg kosten maakt om je paardje de meeste kansen te geven.Ook al overleefd je paardje het,zit je toch met enorme kosten.

Nee, ik vind het zeker geen rare vraag!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:20

Dat zeg ik helemaal niet dat je geld belangrijker vind dat je paard. Maar, ja dat is er nu eenmaal wat er gebeurd. Paard komt te overlijden en als je dan wéér een paard wilt moet je wéér een bedrag ophoesten, vind ik niet meer dan normaal. Maar blijkbaar verschillen we daarin van mening. Wat prima is.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:22

Ik vind 't eigenlijk helemaal niet zo'n slechte vraag blubdevis. Misschien is de tijd wat rot gekozen om 'm te stellen.

Op dit moment is Rhino geen epedemie, maar 't is wel een besmettelijke ziekte.

Toen mijn paardje aan Rhino overleed heb ik wel een x bedrag gekregen. Zat toen bij een paardenfonds dat altijd uitkeerde in geval van overlijden, ongeacht de reden hiervan.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:22

In AV van Hippozorg staat dus wel iets, maar kan het niet ontcijferen:

Uitsluitingen verzekering:
i. ontstaan door een epidemie onder paarden of paardachtigen (epizoötie) zoals de Afrikaanse paardenpest of een andere besmettelijke ziekte. Wij stellen na ingewonnen deskundig advies vast wanneer en waar er sprake is van een epizoötie. Als u aanspraak maakt op schadevergoeding voor een verzekerd paard dat gestald of vervoerd is in een gebied waarin de epizoötie heerst, moet u aantonen dat de schade niet hierdoor is ontstaan of verergerd;

http://www.hippozorg.nl/LinkClick.aspx? ... uage=nl-NL

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:24

@maartje, daarom betaal ik liever 40 euro per maand.. en mensen die dat niet willen die verzekeren hun paard toch gewoon niet.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:25

Maartje: heel veel mensen verzekeren hun liefste bezit om hun paard alle zorg te kunnen geven als dat nodig is, zo raar is het toch niet dat je je zoiets afvraagt?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een vrij duur paard heb, en als hij onverhoopt komt te overlijden heb ik niet ff een zak geld liggen voor een eventueel nieuw paard als ik daar weer aan toe zou zijn. Dus zo heel normaal vind ik dat niet zoals jij heel simpel voorstelt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:25

Dat is dus over 10 jaar zo'n 4800 euro. Niet om 't een of 't ander, maar grote kans dat je meer geld kwijt bent dan wat anders. Kun je dat geld dan niet beter opzij zetten op een aparte rekening? Waar je ook nog eens iedere keer rente op krijgt?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:26

@am_vanes, nou precies hier.. staan best wel wat 0´etjes achter n cijfer hoor.. en dat kan ik echt niet zomaar in een keer ophoesten..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:27

Mmm, jij hebt dus echt geen verstand van de prijzen an. 2012 van goede sportpaarden..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:29

maar dit is geen topic over wel of niet verzekeren, maar wordt bij Rhino, o.i.d. door een verzekering uitgekeerd?..

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:29

Hmm, wel een hele kromme verzekeringszin.

Uitsluitingen verzekering:
i. ontstaan door een epidemie onder paarden of paardachtigen (epizoötie) zoals de Afrikaanse paardenpest of een andere besmettelijke ziekte.(o.a. rhino) Wij stellen na ingewonnen deskundig advies vast wanneer en waar er sprake is van een epizoötie. (dus de verzekering bepaald of er een epidemie is >;) )

Als u aanspraak maakt op schadevergoeding voor een verzekerd paard dat gestald of vervoerd is in een gebied waarin de epizoötie heerst, moet u aantonen dat de schade niet hierdoor is ontstaan of verergerd; Dus als jouw paard op een stal staat waar rhino heerst, en de verzekering vind dat het een epidemie is, moet jij kunnen aantonen dat het niet jouw paard was waardoor de 'evt. uitbraak' is gekomen. Al dan niet dat jouw paard het doorgegeven heeft aan een ander paard.

Nou, succes, dat lukt dus nooit :roll:

am_vanes

Nou Maartje zeg dat niet te hard! Heb t afgelopen jaar zeer veel kosten gehad ivm een blessure, dus ik ben maar wat blij dat ik mijn paard verzekerd heb!
Ieder zijn ding zal ik maar zeggen,maar bij overlijden ben ik dus ook maar wat blij dat ik een verzekering heb. En dat heeft mijn inziens helemaal niets met de liefde voor je paard te maken.

Mavelle

Ik vind het ook geen rare vraag. Het is toch goed om zoiets te weten als het je overkomt?

Ik hoorde vandaag bij Hart van Nederland dat je er niet tegen verzekerd bent. Dat vertelde die eigenaresse van de stal in Heumen.. Ze zei precies hetzelfde als wat iemand hierboven ook al zei: dat er niks uitgekeerd word bij epidemieën en natuurrampen.