Door mijn aankomende scheiding voelde ik mij genoodzaakt mijn pony die ik al 14 jaar heb te koop te zetten. In de advertentie had ik duidelijk gemaakt dat de klik er van mijn kant toch ook wel duidelijk moest zijn. Bij de eerste mensen had ik geen goed gevoel, dus de volgende duidelijk wat meer doorgevraagd. Ik dacht een leuke eigenaar gevonden te hebben, besloot mijn toch wel erge bomproof kindervriendin dat ze heus wel pit kon hebben wat ik vervolgens zag als, misschien voelt ze mijn spanning. Weer een nacht niet geslapen. Dochterlief gevraagd de dag erna haar nogmaals te rijden en geen vuiltje aan de lucht. De potentiele koper kwam nogmaals waar ik niet bij was en gelukkig liet pijn pown zien waarom ze goud waard is. Ik had nog 3 sollicitanten voor een kennismakingsronde maar deze koper wilde haar dolgraag hebben en dus afgesproken de sollicitanten af te zeggen. De doorslag was haar doel met mijn paardenvriendin, lekker een beetje stappen, niet meer vol aan de bak maar rustige bosritjes. De sollicitanten waren op zijn zachts gezegd niet gecharmeerd van de boodschap dat mijn pony naar een adres dichtbij zal verhuizen, ik werd uitgemaakt voor onbetrouwbaar, had te weinig dierenliefde en teleurstelling alom.
Met de aspirant koper had ik afgesproken dat ik naar haar toekomstige stal zou komen kijken en indien dit voor mij goed genoeg was zou ze verkocht zijn. Toen kwamen de vragen: dochterlief had in haar eerlijkheid verteld er een keertje naastgelegen te hebben (4 jaar geleden, stapte als stijve hark en 14 jarige buiten alleen op terwijl dat haar verboden was zonder begeleiding ben je nl niet verzekerd) pony lief stapte achteruit omdat het zadel ging schuiven (aansingelen is ook een vak) dochterlief lag in de greppel en ponylief besloot maar vast naar huis te sjokken. Dochterlief had verteld maar 3 x met haar in het bos te zijn geweest (ja alleen wel) en dit kwam op de koper over als jokkebrokken van mijn kant. Nu kan je veel over me zeggen maar jokkebrokken nou nee. Of de pony dan een weekje op proef mocht ipv kopen.
Ik heb haar aangeboden de pony een week bij mij uit te proberen want haar meegeven en niet weten wat er met haar gebeurd en straks geblesseerd terugkrijgen vond ik geen goed idee. De koper in spee zag daarom van de koop af want ik was een onbetrouwbaar persoon! Ik had duidelijk niet het beste voor met mijn pony. Ondertussen had deze mevrouw wel vast een shetlandsulky van mijn stalgenoot meegenomen want ik zou zaterdags immers toch komen kijken of de nieuwe huisvesting in orde was. Eigenlijk toch wel opgelucht dat ze niet naar deze koper ging, vroeg ik haar beleefd de nog verschuldigde 25 euro aan mijn pensionklant te voldoen. Werd ik me daar uitgemaakt voor oplichter! Ik ben op bokt maar eens gaan speuren en achteraf zo blij dat de koop niet door is gegaan. De dame in kwestie blijkt dus vaker op deze manier zaken te hebben gedaan. Gelukkig ben ik met mijn bijna ex-echtgenoot overeen gekomen dat mijn pony kan blijven staan, ook voor de kinderen. Ik weet dat er veel rotzooi verkocht wordt in paardenland, maar in mijn ogen is een leuke betrouwbare nieuwe eigenaar vinden net zo lastig! Ik kan weer slapen, mijn paardenkind blijft bij mij. En beste bokker, ik betaal die 25 euro wel voor je hoor... ik noem het leergeld.
Ja, herkenbaar. Er zijn veel onbetrouwbare mensen in de paardenhandel. Zowel kopers als verkopers, hebben wij ook zelf ondervonden. Je zou toch denken dat de meeste mensen wel eerlijk en oprecht zouden zijn, maar meestal valt het toch vies tegen.
Maartenn
Geplaatst: 28-02-12 18:03
Fijn dat de pony kan blijven.
Eas_Mon
Geplaatst: 28-02-12 18:06
Tja.. Sommige mensen...
Wat ontzettend fijn dat je je pony kan houden, ook voor de kinderen!!
smurfje
Geplaatst: 28-02-12 18:09
helaas niet alleen in het paarden land is het moeilijk om een nieuwe eigenaar te vinden.
maar blij dat je ex- partner het ermee eens is. en dan jullie nog lekker kunnen genieten van jullie vriendinnetje.