Paardenstalling zonder contract

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxybie

Paardenstalling zonder contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:18

Het probleem:

Er is nooit een iets getekend of een overeenkomst of contract opgemaakt tussen ons en de paardenstalling waar wij staan.
Wij hebben altijd ons stalgeld cash betaald in de mede-eigenaar zijn handen, wij kregen hiervan echter nooit een bewijs van betaling..
Wij stonden daar als 'nieuwelingen in de paardenwereld' hadden er dus geen verstand van en dus hebben wij er ook nooit echter achter gevraagd.

Er is echter een spanning ontstaan, en nu beweerd de eigenaar van stal te zeggen dat wij 4maanden achter staan met huur.
Terwijl dat deze absoluut niet is want hebben de mede-eigenaar altijd het geld in de handen gestopt..

De eigenaar heeft mijn paard achter slot en grendel gezet, mag niet meer op de weide en is zienderogen vermagerd.

Ik wil verdere stappen ondernemen, maar kan deze zomaar. Ben een beetje ten einde raad. Ik vind niet dat ik nog eens stalgeld moet
betalen, omdat de eigenaar zegt dat deze niet zo is terwijl de mede-eigenaar misschien alles in zijn zakken heeft gestoken..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:25

Achter slot en grendel? Lekker veilig met brand! ik zou het dus openmaken als eerste!

[edit] openmaken en naar een andere stal. Zover ik weet kan hij je niks maken zonder contract (zover ik weet)
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 27-02-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:26

Laat hij maar bewijzen dat je stalling moet betalen. Er is toch geen contract? Paard achter slot en grendel is verboden, dus politie bellen.
Paard pakken en wegwezen daar.

En daarna nog even de belastingdienst o.i.d. inschakelen dat hij pensionklanten heeft die hij niet opgeeft.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 27-02-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:26

Ik denk dat er weinig mogelijkheden zijn, als jij geen bewijs van betaling hebt gehad dan wordt het een lastige zaak denk ik zo.

Ladygiroc

Re: Paardenstalling zonder contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:29

Jeetje wat een banketstaaf situatie.
Kan je verder niet echt helpen ofzo maar vind het wel super banketstaaf dat je paard niet meer op de wei mag, wat kan dat dier nu doen aan jullie akkefietje? Vind dat altijd zo laag om een dier er de dupe van te laten worden.

Overigens mag een paard wel achter slot en grendel, hebben wij ook eens gehad, dier kwam er echter wel uit en dit werd ook doorbelast aan de eigenaar. Hoe die regel precies zit weet ik niet meer maar het mag wel

Polly
Moderator Algemeen

Re: Paardenstalling zonder contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:33

hoe lang speelt dit al? Aangezien je schrijft dat het paard zienderogen vermagerd is?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:34

HorseTopShop schreef:
Laat hij maar bewijzen dat je stalling moet betalen. Er is toch geen contract? Paard achter slot en grendel is verboden, dus politie bellen.

En daarna nog even de belastingdienst o.i.d. inschakelen dat hij pensionklanten heeft die hij niet opgeeft.

Totaal geen ervaring mee, en geen verstand van, maar wat HorseTopShop zegt is wel mijn eerste ingeving.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:34

Getuigen optrommelen die kunnen bevestigen dat jij altijd keurig hebt betaald en de politie bellen.
Wegwezen daar !!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:36

wie zegt dat hij het niet opgeeft? handje contantje kan ook als klantcontant gefactureerd worden. En nee daar hoeft niet altijd een kwitantie
voor gegeven te worden. Dat blijft toch echt een hardnekkig broodje aap verhaal!

@nixxs, wie zegt dat ze die heeft? Politie zal ws zeggen dat ze moet betalen...

Rennie89

als jij aan je bankafschriften kan laten zien dat je 4x de overeenkomende bedragen hebt gepint, dan kunnen zij je niks maken

HorseTopShop

Een paard achter slot en grendel zetten is stelen. En je mag niet stelen in NL. Politie erbij halen. Hij heeft geen poot om op te staan, want je hebt geen contract. En zonder contract staat er niks op papier over stallingsgeld.

Anoniem

Een vriendin van mij heeft dit hetzelfde meegemaakt!

Politie bellen, aangifte doen van diefstal van je paard en wegwezen daar!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:37

HorseTopShop schreef:
Een paard achter slot en grendel zetten is stelen. En je mag niet stelen in NL. Politie erbij halen. Hij heeft geen poot om op te staan, want je hebt geen contract. En zonder contract staat er niks op papier over stallingsgeld.

pff horstopshop, je bent niet echt op de hoogte van de wet ben ik bang, misschien je eerst eens inlezen voor je zulke uitspraken doet?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:38

Caira schreef:
HorseTopShop schreef:

pff horstopshop, je bent niet echt op de hoogte van de wet ben ik bang, misschien je eerst eens inlezen voor je zulke uitspraken doet?

Ik ben op de hoogte. Jij ook? ;)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:38

HorseTopShop schreef:

mee eens :j
succes!

nog even een vraag..hoelang is dit al aan de gang? een paard vermagerd niet in een paar dagen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:40

Een mondeling overeenkomst is OOK rechtsgeldig, ik denk dat er zat stallen zijn die geen contract hebben, dat wil niet zeggen dat de hele handel zwart is, OOK niet als je contant betaalt, ook dat is gewoon weg te boeken als gefactureerd!

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:41

Polly schreef:
hoe lang speelt dit al? Aangezien je schrijft dat het paard zienderogen vermagerd is?

Nu een 3 weken, het probleem daar is; als je paard niet op de weide komt krijgt het ook geen hooi. Uit gemakzucht voor de
eigenaren laten ze gewoon een grote bol hooi plaatsen waar de paarden op weide van kunnen eten. In stal wordt alleen korrel
gevoederd.

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:42

Nixxs schreef:
Getuigen optrommelen die kunnen bevestigen dat jij altijd keurig hebt betaald en de politie bellen.
Wegwezen daar !!!

heb inderdaad geen getuigen

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:42

Kan je een bewijs uitdraaien van het bedrag wat je elke maand pinde bij de bank, als een soort betaal bewijs?
Gelijk je paard daar weg halen !

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:43

TS als dit waar is..hoe lang sta je daar al?
ik had al veel eerder vertrokken met zo'n stalhouder :n

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:45

heeft zij of hij je aangeschreven dat je achter loopt met betalingen.
dan mag hij je paard nooit zomaar achter slot en grendel zetten.
het zou idd makkelijker zijn als je kunt aantonen dat je hebt betaald.
ook al is het maar je bankafschrift.
ik zou als de sodemieter de politie bellen.
je verhaal doen en dan je paard daar weghalen.
voordat ze jouw paard ergens anders heen brengen.
en als de politie zogenaamd niets voor je kan doen.
dan met een aantal mensen je paard daar weghalen.
betonschaar mee en wegwezen.
succes.

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:48

AdnerB schreef:
TS als dit waar is..hoe lang sta je daar al?
ik had al veel eerder vertrokken met zo'n stalhouder :n

Een jaar sta ik daar nu, maar in het begin kregen ze hooi binnen 2x per dag maar sinds de winter steeds minder en minder tot
uiteindelijk niets meer, alleen als ze op de weide komen.

Voederde mijn paard dan ook soms bij als het zijn beurt niet was voor op de weide te komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:51

Roxybie schreef:
Polly schreef:

Nu een 3 weken, het probleem daar is; als je paard niet op de weide komt krijgt het ook geen hooi. Uit gemakzucht voor de
eigenaren laten ze gewoon een grote bol hooi plaatsen waar de paarden op weide van kunnen eten. In stal wordt alleen korrel
gevoederd.

Zo'n baal op de wei zie ik alleen maar als iets goeds. Dat paarden die op stal staan geen vreten krijgen is ronduit schandalig.

En hoe serieus moeten we nou zo'n contract nemen? Wat als de staleigenaar zich niet aan de afspraken houd? Hoe sterk sta je dan?
Onlangs hoorde ik dat zo'n contract alleen geldig is als een advocaat zijn handtekening onder heeft gezet.

Ik zou een grote kniptang meenemen een B.A type en mijn paard ophalen. De stalhouder maakt zich nu schuldig aan dierenmishandeling omdat het dier geen vreten krijgt.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:52

Zoals al 2x is gevraagd heb je bewijzen van het gepinde bedrag?

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:55

_Aurora_ schreef:
Zoals al 2x is gevraagd heb je bewijzen van het gepinde bedrag?

Nee geen bewijzen van het gepinde bedrag, ik werk in het weekend bij en dat geld ging altijd op het
einde van de maand naar het stalgeld van de paarden zonder een bank te zien.