Wat als...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Wat als...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:44

Ik weet niet of het goed staat, maar er was geen categorie 'rare vragen' :')

Ik kreeg een paar dagen geleden een vraag van mijn vader. Op die vraag kon ik zo 1, 2, 3 geen antwoord op geven. Het is ook best wel een aparte vraag. Ik heb er dus ook nooit heel uitgebreid over nagedacht. Dus, Stel: Je paard ontsnapt uit de wei, en hij veroorzaakt een (dodelijk) Hoeft net persé zo te zijn, het is maar een voorbeeld. auto ongeluk. Wat dan? Ik neem aan dat je er zelf verantwoordelijk voor bent, van je paard is je eigen bezit... Maar hoe zit dit met verzekeringen, kosten ect....?

aslo

Re: Wat als...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:47

Valt in principe onder je WA. Heet tegenwoordig trouwens anders, kan er ff niet opkomen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 12:49

aslo schreef:
Valt in principe onder je WA. Heet tegenwoordig trouwens anders, kan er ff niet opkomen.

Dankje, Het valt dus onder WA.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:11

Dat heet AVP (AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren) en ook dodelijke ongelukken worden door die verzekering gedekt.
Punt van aandacht is wel dat jouw als eigenaar geen nalatigheid verweten kan worden. Als dat wel zo is, loop je een risico dat de verzekering (een deel van) de claim bij jouw komt terug vorderen.