2 jarige merrie naar opfok in frankrijk vervoeren tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacqp

2 jarige merrie naar opfok in frankrijk vervoeren tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:10

Hallo,

Ik ben van plan mijn merrie van bijna 2 naar een opfok in frankrijk te brengen.
Zijn er mensen met ervaringen met transport naar midden frankrijk?
Zelf wel eens vervoerd in 1 paardstrailer?
Of een transporteur ingeschakeld en welke dan?

bedankt!

friesiszwart

Re: 2 jarige merrie naar opfok in frankrijk vervoeren tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:37

Ik zou geen paard meer uit het oog in opfok zetten, gezien de hele slechte ervaringen.

Maar goed dit is jouw vraag niet.
Ik denk dat je het beste een paardentransportbedrijf (er zijn er verschillende) kunt benaderen hiervoor, maar zelf in een trailer is natuurlijk ook goed mogelijk.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:39

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:08

Nordsvensk schreef:
Waarom wil je je 2-jarige in Frankrijk in de opfok doen?

Een goede transporteur is: http://www.paardentransporten.nl

Ze staat nu aan huis met 2 merries van 11 jaar, dit is erg saai voor haar.
Ik ben zo begonnen omdat ze maar met 1 oog geboren is, inmiddels is ze goed opgevoed, kan zich uitstekend redden met haar ene oog en vind ik het fijn als ze nog 1 a 1,5 jaar lekker paard kan zijn met speelkameraadjes en veeel ruimte.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:42

ik zou persoonlijk niet kiezen voor een opfok in het buitenland tenzij je geen andere keuze hebt. gewoon omdat je geen zicht meer hebt op je jonge diertje en je niet precies weet hoe betrouwbaar ze zijn in bijvoorbeeld de behandeling van wonden etc.
maar als je het toch wilt doen kun je kiezen voor een transporteur, er zijn veel goeden te vinden in nederland, er zijn daar ook meerdere topics over geweest. over het algemeen hoor ik daar alleen maar goede verhalen over.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 20:54

maai_ke schreef:
ik zou persoonlijk niet kiezen voor een opfok in het buitenland tenzij je geen andere keuze hebt. gewoon omdat je geen zicht meer hebt op je jonge diertje en je niet precies weet hoe betrouwbaar ze zijn in bijvoorbeeld de behandeling van wonden etc.
maar als je het toch wilt doen kun je kiezen voor een transporteur, er zijn veel goeden te vinden in nederland, er zijn daar ook meerdere topics over geweest. over het algemeen hoor ik daar alleen maar goede verhalen over.

Ik heb goede ervaringen van anderen gehoord over deze opfok, het grote voordeel vind ik de heuvelachtige omgeving, veeeel ruimte en maar 8 weken in de loopstal in de winter.
Daar staat dan tegenover dat ze 2x op transport moet......

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:22

Waarom al die risico's nemen? En als er dan wat gebeurt onderweg of daar... is ze wel erg ver weg ook! Geen zicht erop, risico's, andere taal, geheel uit t oog...enz.
Voor zo'n transport zou ik zowiezo een ervaren bedrijf gebruiken die er meerdere tegelijk vervoert.