Recreatieruiter en de KNHS, ook ruiterpaspoorthouders - FNRS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Recreatieruiter en de KNHS, ook ruiterpaspoorthouders - FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:03

Voor iedereen die mij niet kent zal ik mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Laura, 22 jaar en zit sinds 5 januari in de Ledenraad van de KNHS (recratiesportplatform). Daar proberen wij (het recreatiesportplatform) de belangen van de recreatieruiter binnen de KNHS te behartigen. De recreatieruiters zijn het grootste aantal leden van de KNHS. Onder de recreatieruiters vallen de individuele leden (geen startkaart!), de ruiter- en koetsiersbewijshouders en de FNRS ruiterpaspoorthouders.

Nu heb ik wel enig idee van wat de recreatie ruiters van de KNHS verwachten, maar ik zou ook graag jullie mening en ideeën hierover horen. Ook van de recreatieruiters die niet aangesloten zijn bij de KNHS zou ik graag willen weten wat de KNHS voor jou zou kunnen betekenen en wanneer je wel lid zou willen worden.

Het is niet de bedoeling dat dit een discussietopic wordt over de KNHS. Ik wil graag ideeën en verwachtingen horen zodat ik hier iets mee kan gaan doen.

Lolacabana

Re: Recreatieruiter en de KNHS, ook ruiterpaspoorthouders - FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 11:17

Helemaal niemand heeft een idee over wat zij verwachten van de KNHS? Niks over de opleidingen (paard en welzijn, ruiterbewijs e.d.)?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:29

Ik denk dat dit het antwoord op je vraag is. En met "dit" bedoel ik dus het uitblijven van reacties. Ik denk namelijk dat recreatie ruiters niets van de KNHS verwachten. Waarom zouden ze ook, Sportbond zijnde?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:39

Misschien kan de recreatieve tak van de KNHS zich wat meer laten zien in sommige delen van het land wat betreft het onderhoud en in stand houden van de ruiterpaden.

Als voorbeeld, voorheen stond ik in Lelystad, daar zijn best veel ruiterpaden verdwenen de afgelopen jaren en hebben plaats moeten maken voor ATB-routes of wandelpaden. Uiteindelijk is er een Hyves opgericht om de buitenrijders te verzamelen, wensen te inventariseren en zo zijn er gesprekken geweest met de gemeente, Staatsbosbeheer, stalhouders. De KNHS kan allicht ook een rol hierin spelen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:46

Tja Rien verwoord mijn gedachte ook wel een beetje. Ik ben al jaren recrearuiter volgens de KNHS (als ruiterbewijshouder). Ik rijd western, en verwacht ook helemaal niks van de KNHS. Mag dan nl wel als recrearuiter te boek staan daar, maar rijd maar zeldzaam buiten (durf nl niet) en rijd wel wedstrijden. Imo zijn ze idd sportbond en met de rassen die ik bezit heb ik weinig tot niks met de KNHS te maken. Eerder met andere verenigingen.

Maar laat ik de vraag eens omdraaien. Wat verwacht jij als ledenraadlid voor ons recrearuiter te kunnen betekenen binnen de KNHS?? En wat denkt het recreatieplatform voor ons recrearuiter te kunnen betekenen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:04

Da's inderdaad een beetje het punt, ik verwacht helemaal niets van de KNHS. Ik ben geen lid, heb geen ruiter- of koetsiersbewijs, geen wedstrijdambities, dus ik zie niet zoveel reden om iets van een sportbond te verwachten.
Vertel eens wat je denkt dat de KNHS mij te bieden zou kunnen hebben?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:56

Ik verwacht eerlijk gezegd ook niets van de KNHS op recreatievlak. Dat kan ik prima zelf organiseren voor zover nodig.

Volgens de KNHS ben ik recreatieruiter, als individueel lid, maar dat is ook alleen maar omdat ik anders mijn functie als jurylid niet meer uit kan oefenen, nu ik door de leeftijd van mijn paard niet meer actief ben in de wedstrijdsport.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:14

Lolacabana schreef:
Helemaal niemand heeft een idee over wat zij verwachten van de KNHS? Niks over de opleidingen (paard en welzijn, ruiterbewijs e.d.)?

Ik zou van de NHS een minder rigide opstelling verwachten. Informeer eens bij de endurance en dan vooral bij de leden van het eerste uur, over het BoBo-gedrag van de NHS.
Opleidingen zijn nooit verkeerd, maar als ik nu serieus iets wil weten over paardvriendelijke huisvesting, los van alle dogma's die de diverse stromingen er op na houden; objectief dus en met oog voor het individuele paard, wat dan? Dat gaat de NHS op dit moment niet bieden, niet in de laatste plaats omdat ze zelf geen flauw benul hebben hoe zoiets er dan uit moet zien.

Ruiterbewijs is een lachwekkende, nutteloze vertoning op de wijze waarop daar op dit moment invulling aan wordt gegeven.De verzekering die erbij hoort is nutteloos en inhoudelijk stelt de opleiding geen ruk voor. Te beperkt (oogkleppengedrag), niet relevant en te oppervlakkig.

Blijft over: wat ga JIJ doen? Wat zijn jouw motivaties om deel te nemen aan aan het recreatieplatform (dat "sport" kun je beter weg laten).
We kunnen hier best een inhoudelijke en zinnige discussie over voeren, maar dan is het wel prettig om enkele kaders af te spreken waarbinnen we de discussie kunnen beginnen. Of die kaders het uiteindelijk houden, blijkt vanzelf.

Enkele kaders:
Doelgroep?
Partners?
Beleid?