prijs voor een pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MachoXRuby

prijs voor een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:43

hallo,

ik weet niet precies waar ik het moet plaatsen dus doe ik het maar hier!
ik wil in het voorjaar een pony gaan kopen, nou is mijn vraag wat dat ongeveer moet kosten. en dan bedoel ik de pony. ik wil graag een d-pony (miss kleine e-pony) maar een met een super braaf karakter en goudeerlijk. een die mee kan op buitenrit, strandrit, manegeles, in de wei rijden, onderlingen wedstrijd, strand, bossen, duinen kortom een veelzijdige pony voor vooral recreatie! de leeftijd tussen de 10 en 16 jaar ongeveer. wat kan ik verwachten van de prijs van de pony?

mvg,

maaike_lotte

Re: prijs voor een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:54

Hoi, leuk dat je een pony wil kopen. Er staan er op het moment heel veel te koop, dus je vindt vast precies wat je zoekt. Ikdenk dat je met jouw eisen ongeveer moet denken aan een prijs tussen de 1500-2500. Daarin speelt leeftijd natuurlijk ook een rol. Als je een veelzijdige pony zoekt en je hebt geen serieuze wedstrijdambities zul je daar een leuke pony voor vinden denk ik!

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:56

maaike_lotte schreef:
Hoi, leuk dat je een pony wil kopen. Er staan er op het moment heel veel te koop, dus je vindt vast precies wat je zoekt. Ikdenk dat je met jouw eisen ongeveer moet denken aan een prijs tussen de 1500-2500. Daarin speelt leeftijd natuurlijk ook een rol. Als je een veelzijdige pony zoekt en je hebt geen serieuze wedstrijdambities zul je daar een leuke pony voor vinden denk ik!

misschien dat ik het niet echt duidelijk het samen gevat, maar de pony is vooral bedolet om recreatief mee te rijden. dus veel buitenritten en misschien 2/3x in het jaar een onderling wedstrijdje. is die prijs dan niet erg hoog? :o

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:59

Heb je zelf al eens rondgekeken op internet? Persoonlijk vind ik €1500 niet veel geld voor een leuke betrouwbare d-pony, maar misschien ben ik wel te veeleisend en zoek jij naar iets heel anders, kan ook hoor. ;)

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 18:01

nee, ik had geen idee daarom ook dit topic! haha, miss denk ik wel een beetje 'te laag'. ik dacht dat de paarden op het moment niks waard waren, maar een echte lieve rijpony natuurlijk wel! vergist!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:44

Voor een goed doorgereden pony met een goed karakter vindt ik 1500/2000 een net bedrag.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:46

troi schreef:
Voor een goed doorgereden pony met een goed karakter vindt ik 1500/2000 een net bedrag.

Ik ook. :j

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:48

troi schreef:

Ik ook

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:48

troi schreef:

ik ook _/-\o_

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:49

troi schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:50

zo'n 1500 of je moet een ras willen :)

hippocampe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:54

Mijn ervaring is dat D ponys de duurste zijn. Soms nog duurder dan paarden.
Verder is het soort pony dat je zoekt erg gewild en 'goud' waard..
Immers alle ouders zoeken voor hun kinderen een veilige pony.
Sowieso zou een E pony met dezelfde kenmerken dan goedkoper zijn.
Denk dat je boven de 15 wel eentje vindt voor 2500 euro, maar jonger denk ik
dat ze toch wel wat duurder zullen zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:00

Net wat je zoekt, maar wij kunnen ze nooit vinden voor zo weinig....
We hebben 3 New Forest pony;s, in de prijs tussen 3250/6000, waarvan 1 vrij groen, 1 enigzins betuigd en bereden en 1 zeer ervaren pony(betuigd/bereden)
Pony;s met goede beweging en perspectief kosten altijd nog geld, recessie of niet, maar er staat zat te koop voor de recreatie, waar je een leuk proefje mee kunt rijden, papieren zijn dan ook niet van belang, lijkt mij...
Wrs vindt je op Marktplaats goedkopere dan op sporthorses, zo kan je al gelijk gericht zoeken,
succes

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:05

ga gewoon eens lekker rondneuzen op mp enzo.
Meestal staan hier wel goedkopere pony's tussen, vooral 'rasloze' ponys,
Ik ga niet zeggen dat die allemaal zonder gebreken zijn,
Maar er zijn nu veel mensen die van hun paarden/pony's afwillen,'veel topics op mp met ; 'SPOED'
In iedergeval natuurlijk wel een keuring laten uitvoeren voor een echt goedkope pony, dat zal zo'n 150/500 euro kosten geloof ik ? >;)
Succes!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:08

Lidyyy schreef:
zo'n 1500 of je moet een ras willen :)

Afhankelijk van het ras, ook geen enkel probleem.
(Denk aan een fjord o.i.d. hoewel ik voor de mijne paar jaar terug 3250 geboden heb gekregen
en haar daarvoor niet heb weggedaan :D. Maar dat was ook wel uitzonderlijk bod)

Voor braaf en betrouwbaar betaal je ook, vandaar dat die 1500 a 2000 euro helemaal niet rare bedragen zijn.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:12

mijn D pony, die super in de sport loopt vraag ik wel wat meer dan 6000 euro. maar ik vraag voor een 3 jarige zadelmake D pony die beter loopt en springt als de D pony die hier bove staat, vraag ik ook rond de 3/4000 euro. het ligt er maar net aan welke pony je zoekt, en hoe makkelijk hij is en hoe goed hij is de sport heeft gelopen, maar ik denk dat je tussen de 1500/2500 wel een leuk paardje kan vinden. ik zou zelf dan naar een E kijken want die zijn toch wel een stukje goedkoper

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:08

okee, bedankt!
maar ik kan dus beter opzoek gaan naar een super lieve e-pony? ik wil best wat voor de pony betalen maar ik ga niet echt wedstrijden rijden enzo! En er zijn ook altijd nog mensen die een goed baasje belangrijker vinden dan de prijs! :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:09

Ik ben zelf ook aan het kijken en ik denk dat je dan tussen de 2500 en 3000 gaat zitten ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:10

als je een een D en een E hebt en de D is 5000 euro waart, dan is de E ongeveer 3500/4000 waart. ik zou zoeken naar iets wat je leuk vindt, maar de E ers zijn overhet algemeen goedkoper.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:12

MachoXRuby schreef:
okee, bedankt!
maar ik kan dus beter opzoek gaan naar een super lieve e-pony? ik wil best wat voor de pony betalen maar ik ga niet echt wedstrijden rijden enzo! En er zijn ook altijd nog mensen die een goed baasje belangrijker vinden dan de prijs! :D

Misschien een rare vraag maar wat zou je uit willen geven aan een pony?
Een leuke haflinger of fjord die zijn meestal niet zo duur.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:16

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:18

Tigra_ schreef:
MachoXRuby schreef:
okee, bedankt!

Misschien een rare vraag maar wat zou je uit willen geven aan een pony?
Een leuke haflinger of fjord die zijn meestal niet zo duur.

ik zat meer te denken aan een prijs tot 1500,-
ik dacht dat dit voor een leuke recreatie pony wel reeel was, bijvoorbeeld zoiets: http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/531 ... ind=5&fs=1 is dit dan geen goede pony? ik zou het niet erg vinden als je pony al wat ouders is maar wel onder de 20!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:21

ik zou zelf niet voor een 20 jarige pony gaan, je bent zelf nog niet zo oud, en als je dan een 20 jarige pony hebt is hij waarschijnlijk over 5 jaar op, en dan kun je ook niet meer rijden, ik zou dan voor een iets jongere gaan, rond de 8 of zo

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:26

Jij hebt een heel belangrijke, heel veel gevraagde eis: Hij moet braaf zijn en betrouwbaar. Die je voor minder dan dat geld kan kopen, zijn over het algemeen niet betrouwbaar in de omgang. Vandaar de 'hoge' prijs.

Wij hebben een A-tje gekocht van toen 9 jaar oud en toen ik op de manege vertelde dat we die ook rond die prijs hebben gekocht, kregen we veelvuldig te horen, dat we een koopje hadden! De meeste pony's van dat caliber kost tussen de 2.000 en 3.000 euro.

Voor een echt goede pony wordt nog steeds erg veel geld neergelegd en een pony die verkeersmak is en braaf wordt ook beschouwd als een goede pony. Maar idd, als je de leeftijd niet mee telt, kan je goedkoper uit zijn. Je moet je dan wel realiseren dat de kans, dat zo'n paardje overlijdt ook groter is. (Wat natuurlijk niet wegneemt, dat je dat risico met een jongere ook hebt!)

Op zich geen verkeerde pony, maar het is er al één met een verhaaltje en op leeftijd. Deze kon de pony niet aan. Ik heb hier een Anda staan, een E-tje en daar rijdt mijn dochter van 9 zo mee weg, dus grootte hoeft helemaal geen rol te spelen.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 15-02-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:27

nicky_rilana schreef:
ik zou zelf niet voor een 20 jarige pony gaan, je bent zelf nog niet zo oud, en als je dan een 20 jarige pony hebt is hij waarschijnlijk over 5 jaar op, en dan kun je ook niet meer rijden, ik zou dan voor een iets jongere gaan, rond de 8 of zo

ja klopt, maar dan kan ik ook misschien beter een iets grote kopen! kleine e-pony bijvoorbeeld? weet iemand of er een ras is wat aan mijn eisen voldoet? :)