Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LA_Woman schreef:Serieus? Is zoiets niet rechtsgeldig? Als je het in een contract hebt opgenomen?
Neem aan dat een eventueel eigendomsbewijs ook nog niet overgeschreven is, dus het paard is nog van TS.
En als je op papier zet dat als de betalingsplicht niet na wordt gekomen, dat de koper afstand doet van alles, dus ook het paard, mag het dan wel? Kun je het paard dan terughalen?
TS, het paard is dus al bij het nieuwe adres?

ironic__ schreef:LA_Woman schreef:Serieus? Is zoiets niet rechtsgeldig? Als je het in een contract hebt opgenomen?
Neem aan dat een eventueel eigendomsbewijs ook nog niet overgeschreven is, dus het paard is nog van TS.
En als je op papier zet dat als de betalingsplicht niet na wordt gekomen, dat de koper afstand doet van alles, dus ook het paard, mag het dan wel? Kun je het paard dan terughalen?
TS, het paard is dus al bij het nieuwe adres?
nee ze staat bij mij nog
ze zou haar 1 maart op komen halen
heb zelf het idee dat ze 14 februari weer online op bokt komt omdat ze dan haar salaris weer krijgt
tot die tijd verwacht ik haar niet op bokt te zien
ze heeft al mijn berichten ook niet geopend
terwijl ze daar op haar gewone email wel een melding van krijgt
maar ze weet zich geen raad waarschijnlijk
ik heb haar verkocht voor 500 euro
en ik snap die ouders dan ook niet
die weten dan toch ook of ze het wel of niet kan betalen
op zn minst vind ik een net berichtje van hun kant op zn plaats
wat de reden dan ook is dit gaat nergens over

): meisje had net haar paard verloren door een dronken jager. Ik vond het zo sneu, kreeg het verhaal ook bevestigd. Maar uiteraard wel onder conract, met de preciese data van betalingen erin. Bij de eerste ging het al mis. Een week lang reageerde ze niet op mijn mail, telefoontjes en sms. Toen schreef ik dat ik het veulen aan een ander zou verkopen omdat ze zich niet aan het contract hield. Op de 17e van de maand (dus weer 10 dagen verder) kreeg ik een héél boos berichtje dat de eerste betaling inmiddels onderweg was, en dat ze een andere baan had waar ze op de 15e van de maand pas geld kreeg en dat zij daar toch niets aan kon doen... ik heb me rot gelachen. Gewoon niet even melden ofzo, dat je ipv de 1e, de 15e wilt betalen en nergens op reageren. En dat als ik het veulen aan iemand anders zou verkopen, ik in de problemen zou komen. Prima hoor, wil je dreigen? Kom maar even hierheen. Ik heb het geld (dat inderdaad een dag later op mijn rekening stond) direct weer teruggestort en het veulen is bij een bokster terecht gekomen. Mevrouw heeft me nog maanden per sms en e-mail gestalkt en bedreigd, maar ging (jammer genoeg!) nooit op mijn uitnodiging in om dan gewoon even langs te komen...