Problemen met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenpepper

Problemen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 11:39

Hallloooo allemaal , ik vroeg me af of jullie problemen hebben met je paard/pony. Als dat zo is ben je in deze topic van harte welkom!

Nu ga ik wat over mijn probleem vertellen.

Ik ga in mei beginnen met wedstrijd rijden en jammer genoeg heb ik daar de trailer voor nodig. Alleen je raad het al mijn pony wil niet alleen in de trailer. Ze word helemaal gek en omdat ze best lang in de trailer moet wachten neem ik het risico dat ze zich bezeert raakt. En dat wil ik helemaal niet! Het is al een probleem om haar de trailer op te laden |( Ik hoop zo dat iemand me kan helpen enzo kan ik ook jullie helpen.

Danku Kuzzies Ellenpepper *\o/* <3 /3

GevlektBont

Re: Problemen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:08

Wat wij doen met onze pony die de trailer ook niet op wil, is dat we een longeerlijn aan de ene kant van de trailer vastmaken, die achter zijn kont langsdoen en dan zo naar boven 'trekken' terwijl iemand 'm naar boven begeleid en geruststelt en snoepjes oid geeft :) Transportbeschermers zijn ook erg handig tegen blessures in de trailer, zonder die dingen gaat hij er niet op!

xx

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 12:09

GevlektBont schreef:
Wat wij doen met onze pony die de trailer ook niet op wil, is dat we een longeerlijn aan de ene kant van de trailer vastmaken, die achter zijn kont langsdoen en dan zo naar boven 'trekken' terwijl iemand 'm naar boven begeleid en geruststelt en snoepjes oid geeft :) Transportbeschermers zijn ook erg handig tegen blessures in de trailer, zonder die dingen gaat hij er niet op!

xx

Dankjewel! Ik zal het proberen! :D

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:09

Okee! Hoop dat het helpt! :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:01

heb even getemd het staat verkeerd

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:08

Als je nu eens geregeld je pony in de trailer voert. Dus trailer neer zetten en in het begin bv op de klep voeren, na een paar dagen in het midden , uiteindelijk helemaal er in. Niet meteen de balk er achter ,dat doe je pas als je pony heel rustig is.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:15

YRT -> TAO

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:31

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:33

Je kunt dingen zien als "problemen" of als "uitdagingen". Ik kies liever voor dat laatste :+

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:57

kohtje schreef:
Als je nu eens geregeld je pony in de trailer voert. Dus trailer neer zetten en in het begin bv op de klep voeren, na een paar dagen in het midden , uiteindelijk helemaal er in. Niet meteen de balk er achter ,dat doe je pas als je pony heel rustig is.

Heey dankje *\o/*

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:03

Waratje schreef:
Je kunt dingen zien als "problemen" of als "uitdagingen". Ik kies liever voor dat laatste :+

haha dus echt een uitdager! leuk :D

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:04

Waratje schreef:

Haha je zoekt echt uitaging dus! Leuk :D

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:06

RGBrink schreef:
ik zou eens kijken naar: http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/ en dan het gratis e-book lezen.. heel handig en informatie!

hooi dankje, jammer genoeg moet je het wel kopen. Alsnog bedankt xxx Ellen :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:03

Ellen: kijk even naar het e-book.. dat is gratis (kwestie van downloaden! ) geloof me.. je hebt er echt wat aan!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:42

ellenpepper schreef:
RGBrink schreef:
ik zou eens kijken naar: http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/ en dan het gratis e-book lezen.. heel handig en informatie!

hooi dankje, jammer genoeg moet je het wel kopen. Alsnog bedankt xxx Ellen :D

het Ebook is gratis, de videocursus moet je kopen.... :)
gewoon formulier invullen met je emailadres en dan krijg je een link per mail naar het Ebook.

maar inderdaad, lees het door, je zult er echt heel veel aan hebben!

En hier op Bokt in TAO is ook vreselijk veel terug te vinden over trailerladen. Filter wel de goede tips eruit want er worden ook zat slechte tips gegeven. Zolang het met dwang gebeurd en er veel hulpmiddelen bij komen kijken is het niet de goede manier van oefenen.
Een paard moet ook gewoon leren wat trailerladen is net als dat ze moeten leren wat een zadel en een ruiter is. Doe je dat met dwang dan leren ze ook niet goed.....

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:36

ok :) Sorry ik had het fout gezien :) Dankjee allemaal voor je hulp ik heb er zeker wat aan B-) (woow veel smiles :):) ) hihi doei :o?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:49

Gaat het al beter? Ik heb ook wel eens 'problemen' met inladen van een halfinger, die rijd ik bij voor een vrouw die is net bevallen... Maar dan gaan we rijden in een binnenbak vanwege de kouw, moeten we dus eerst heen rijden. Elke keer als ik bij haar hoofd sta wil ze er niet in, eigenaresse staat met een zweep erachter doet verder niks.. Dan gaat het pas na een paar keer goed. En als zij bij het hoofd staat en ik erachter (zonder zweep oid) gaat het vaak veel sneller goed. En ze vertelt me wel dat ze soms in haar eentje de Haf er in 1 keer op gaat.

Hoe kan dat nou? Ik ben echt niet agressief met paarden oid en ik rijd daar nu al een dik half jaar elke week meerdere keren.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 17:47

Dankje Sanne135. Ik hoop dat het wel goed zal gaan :) Gr Ellen

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:42

Hallo.
Mijn pony is nog best jong en wil de trailer ook niet op. Ik ben de laatste tijd meer dan een half uur bezig. En met een longeerlijn gaat hij overdwars lopen.
Voor de zekerheid heb ik mijn pony transport bechermers om zodat hij zich zelf niet open kan halen.
Want eenpaard van mijn vriendin is op de trailer door het lint gegaan en heeft daar best lelijke wonden aan over gehouden.
Dus ik zou transportbeschermers om doen.

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:55

lotje1108 schreef:
Hallo.
Mijn pony is nog best jong en wil de trailer ook niet op. Ik ben de laatste tijd meer dan een half uur bezig. En met een longeerlijn gaat hij overdwars lopen.
Voor de zekerheid heb ik mijn pony transport bechermers om zodat hij zich zelf niet open kan halen.
Want eenpaard van mijn vriendin is op de trailer door het lint gegaan en heeft daar best lelijke wonden aan over gehouden.

Heey ja vreselijk he! Toen pepper naar mij gebracht moest woorden wou ze ook niet erin. Uiteindelijk moesten ze de zweep gebruiken.. Ja ik heb transport bandages! Gr Ellen *D

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:36

ellenpepper schreef:
lotje1108 schreef:
Hallo.

Heey ja vreselijk he! Toen pepper naar mij gebracht moest woorden wou ze ook niet erin. Uiteindelijk moesten ze de zweep gebruiken.. Ja ik heb transport bandages! Gr Ellen *D

We hebben bij mijn pony al zo veel gebrobeert, zweep dan gaat hij alleen maar heel hoog stijgeren met een longeerlijn gaat hij overdwars voor de trailer staat en als er een ander paard al op staat wil hij er ook niet op. Dus dat is best irritant maarja we blijfen proberen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:54

Lotje, misschien tijd om er iemand bij te halen die verstand van zaken heeft? Blijven proberen heeft niet veel nut als je niet weet waar het probleem van het paard zit.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:34

Wat ook nog wel eens wil helpen als zo overdwars gaan staan, is om niet 1 maar 2 longeerlijnen te gebruiken, let wel dan moet je met 3 mensen zijn!
Paard voor de laadklep, helpers pakken de longeerlijnen op en kruisen achter het paard. Dan kan ze niet meer overdwars gaan staan en krijg je ze er vrij snel in.
Verder is de beste tip heel veel oefenen, paar keer per week minimaal even op de trailer zetten, laten staan en er weer af halen zonder te rijden. De veulens en jonge paarden krijgen hier aan het begin van de trailertraining een paar weken lang hun eten alleen nog maar in de trailer. In het begin eten naast de trailer en uiteindelijk eten terwijl ze netjes vaststaan. Werkt heel goed en ik krijg zo zonder enige vorm van dwang mijn dieren altijd vrij snel trailermak. Bij veulens en jonge paarden gebruik ik uiteraard geen longeerlijn etc. :P.