Ik woon officeel in nederland bij mijn ouders ivm studie maar ''leef'' bij mijn vriend in duitsland
Nu heb ik tot gistere mijn paarden kunnen verzekeren bij zijn ouders maar door ruzies willen ze dit niet meer voor me doen
In duitsland is het namelijk verplicht om je paarden te verzekeren voor als ze schade aanrichten aan 3de
Mijn paarden komen ip nooit op straat enigste kunnen ook niet van het terrein af als ze uit breken (zeer hoog heras hekwerk om hele terein)
Nu vraag ik me af is het dan nog wel verplicht en kun je als nederlander je paarden in het buitenland verzekeren
Ik heb ze via mijn schoonouders voor 5 euro per paard per maand verzekerd gehad
Nu heb ik de grootste en bekendste paarden verzekering van nederland gebelt en daar kan ik mijn paarden WA verzekeren
Maar of dat nu ook in het buitenland geld als je paarden daar gestald staan kon hij me niet zeggen
En ik vind het voor 1 paard 30 euro nog wel mee vallen maar voor meerdere word het al kostbaar
Dan kom ik uit op 360 euro per paard perjaar
Terwijl ik in al die jaren nog nooit problemen heb gehad
Mochten ze een keer in hun hele leven iets stuk maken van andere betaal ik 360 euro perjaar terwijl als ze maar een kleinigheidje slopen kan ik het beter uit eigen zak betalen lijkt me? is ook geen probleem
Zet liever het geld apart elke maand ipv voor verzekering wat ik alleen kan ''gebruiken'' als ze schade aan 3de aanbrengen
Is het nu echt wettelijk verplicht om paarden die niet op de openbare weg (kunnen) komen te verzekeren daar tegen?
Paarden die wel mee op de openbare weg gaan (op concours enz) zijn all risk verzekerd
wie kan me helpen
Je speelt het dus niet via DL, maar via de gewone nederlandse studiefinanciering. Gewoon even de IB-groep bellen dus dat je van plan bent om naar DL te verhuizen, maar je studie in NL zal blijven volgen, en wat daarvan eventueel de gevolgen zijn mbt de studiefinanciering??
Maar ze staan toch echt met naam in de verzekeringspapieren. Vroeger kon het ook zonder naam bij de R+V nu echt niet meer.