Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Nee Myrthe, dat is het niet. De houder van het dier is degene die er letterlijk voor zorgt, stalt etc. Hij is degene op wiens terrein het dier staat. Zo is het nou eenmaal in de wet beschreven. Dáár is waar het paard staat. En dáár hoort het paspoort bij te zijn.
just_kiki schreef:en nee bokkers het is WEL mijn eigendombewijsik heb een PRE en daarbij zit er een blad in met mijn gegevens en dat kan worden ingevuld door de 'nieuwe' eigenaar en moet worden opgestuurt. zodat het paard op de nieuwe eigenaars naam komt te staan
![]()
Twiggy2008 schreef:Tja..... als ze komen controleren bij mijn stalhouders, bellen de stalhouders me maar op en dan kom ik 'm wel effe brengen.![]()
Ik voel er niets voor dat papiertje aan hen te geven. Bovendien heb ik 'm zelf ook wel eens nodig, bij bv het inenten. Ik vind het een rare regel. En lap 'm dus lekker aan mijn laars.
Suelza schreef:Mja, totdat jij niet bereikbaar bent en de AID een steekproef komt houden...
Dan kun jij de regels lekker aan je laars lappen, maar krijgt jouw stalhouder wel een niet al te misselijke boete onder zijn laars geplakt
just_kiki schreef:Ja dat is het wel! een PRE is iets anderser zit een blad in wat dus opgestuurt moet worden dit IS het eigendomsbewijs naast je koopovereenkomst . je mag het aan alle pre eigenaren vragen want het is gewoon zo
![]()
het heet de Carta de Titularidad
ik weet dat het voor andere rassen niet zo is. maar bij dit ras wel. er zit dus een blad voor inlees hier onder maar ik heb het voor jullie opgezocht
De Pura Raza Española heeft een eigen origineel Spaans paspoort. Vanaf 01-01-2007 is het verplicht om een aan- en verkoopovereenkomst mee te sturen met het op naam laten schrijven van uw paard. Zonder deze koopovereenkomst kan de aanvraag niet in behandeling genomen worden.
Carta de Titularidad (eigenarenkaart)
De ANCCE heeft de eigen “Carta de Titularidad” ingevoerd. Een document waarop niet alleen de paardgegevens staan, maar ook de huidige eigenaargegevens. Dit document zit in het spaanse paspoort. In Spanje is dit document sinds 1 januari 2007 verplicht. Vanaf 1 januari 2008 is dit document ook verplicht gesteld voor alle PRE’s in heel Europa.
De “Carta de Titularidad” gebruik je alleen bij de aan- en verkoop van het paard en dient tevens om de registratie in het Stamboek te verbeteren. Als je geen Carta de Titularidad voor je PRE hebt, kan de nieuwe eigenaar (als je hem tenminste wilt verkopen!) de PRE nooit overschrijven in het Stamboek op zijn/haar naam! Let dus goed op dat als je sinds 01-01-2007 een PRE hebt aangeschaft uit Spanje, dat de Carta de Titularidad erbij zit en getekend is voor afstand door de oude eigenaar