Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:32

Hoop dat het hier goed staat ;) zal even mijn verhaal doen.

Juni 2011 had ik een nieuw paard gekocht die verkocht werd als super braaf paard. Nou dat klopte ook dat was ze in het begin ook. Maar na een tijdje kwamen we erachter als ze het ergens niet mee eens was dan kwam ze omhoog, maaide of beet.
Heb toen de DA erbij laten komen paard was gewoon helemaal gezond (had ik ook laten keuren)
Eind juli was ik haar aan het uitstappen totdat ze in ene omhoog kwam zonder reden en liet zich zo achterover vallen met mij eronder.
Gelukkig had ik een engeltje op mijn schouder en heb ik alleen een peesblessure waar ik nu voor bij de fysio loop.

Uiteindelijk ben ik de hele geschiedenis van het paard gaat achterhalen en was ik al min. al de zesde eigenaar :+ paard was net vier jaar jong en zo kwam ik er ook achter dat het paard altijd al moeilijk is geweest.. :7

na een hoop gedoe en dreigen met advocaat heeft de handelaar het paard weer terug genomen ( hoop geld op ingeleverd) maar nu....
zie ik tot mijn grote verbazing dat ze te koop staat op sporthorses := >;) :oo

Als makkelijk en lief paard die net onder het zadel is %) en weer met een andere eigenaar (paard heeft er nu al 8 gehad) :+

Paard is levensgevaarlijk en als het straks weer verkeerd gaat dan kan het ook een keer goed verkeerd aflopen!!!

Hoe kan ik hier wat aan doen of moet ik toezien hoe het straks weer fout gaat? :=

HorseTopShop

Re: Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:33

Je kan niks doen denk ik.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:33

Gebits probleem is de oorzaak.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:34

HorseTopShop schreef:
Je kan niks doen denk ik.

Daar was ik al een beetje bang voor.. Maar het kan de volgende keer zo verkeerd aflopen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:34

Ariebren schreef:

???? En jij weet dat door.....?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:34

Toezien.
Er zijn veel meer paarden met dat karakter. Misschien is ze inmiddels wel braaf, misschien niet dan zal de volgende eigenaar haar streng aan moeten pakken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:35

Ariebren schreef:

:') raar antwoord.. gaan ze daar ook van maaien en het paard is helemaal nagekeken door de Vallei ook het gebit..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:35

Nou ehm, degene die hem nu te koop heeft via sporthorses kan je toch gewoon benaderen?

En wie zegt dat het paard nog steeds zo gevaarlijk is dan? Dier kan natuurlijk ook een eigenaar tegen zijn gekomen die (op wat voor manier dan ook) wel heeft weten te achterhalen wat er mee was en het opgelost heeft...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:36

Kun je niet iets van een berichtje sturen naar de beheerder o.i.d. van die site?? Zou zeker proberen een waarschuwing te plaatsen!
Vind het heel goed dat je een eventuele koper hier voor wilt waarschuwen!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:38

44Myrthe44 schreef:
Toezien.
Er zijn veel meer paarden met dat karakter. Misschien is ze inmiddels wel braaf, misschien niet dan zal de volgende eigenaar haar streng aan moeten pakken.

Heb zelf ook redelijk wat ervaring en ze komt van een redelijk bekende stal af en ook daar hebben ze haar verkocht om die reden..
heb al drie a vier keer gehoort dat het paard in ene onhandelbaar kan zijn. kan in ene 180 graden draaien van karakter.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:39

hellaas kun je hier niks aan doen.. als het een keer wel fout gaat.. zal er misschien wel wat anders gebeuren.

en heel misschien is er wel een oorzaak gevonden? (maar dat weet je natuurlijk nooit)

HorseTopShop schreef:
Ariebren schreef:

???? En jij weet dat door.....?

inderdaad hoe weet ze dat..

haha een penny ofzo??

ze weet niks van het dier..neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 18-01-12 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:39

Kentaro schreef:
Kun je niet iets van een berichtje sturen naar de beheerder o.i.d. van die site?? Zou zeker proberen een waarschuwing te plaatsen!

Heb de stal een mail gestuurd die verkopen haar weer voor een ander en zag een filmpje op youtube daar heb ik ook opgereageerd..
Dit heeft alleen maar met geld te maken, maar ben zo bang dat het een keer verkeerd afloopt..
zal je dochter of zoon maar zijn..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:40

Ik ga met Kentaro mee.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt.
Was ook een mega rotperiode.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:41

ik zou het gewoon zo laten,is niet meer jou zaak

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:42

Askim schreef:
Kentaro schreef:

Heb de stal een mail gestuurd die verkopen haar weer voor een ander en zag een filmpje op youtube daar heb ik ook opgereageerd..
Dit heeft alleen maar met geld te maken, maar ben zo bang dat het een keer verkeerd afloopt..
zal je dochter of zoon maar zijn..

Tja...Of je zal degene maar zijn die het paard wél weer op de rit heeft gekregen en op deze manier nu genekt wordt bij het zoeken van een goed tehuis voor het dier (en het terugverdienen van je gemaakte onkosten)

Ik heb er verder niks mee te maken hoor, maar ben wel altijd voor het horen van 2 kanten van een verhaal.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:43

Ik gaf even de oorzaak aan van de problemen die TS had met het paard.

Daarnaast, het is jouw paard niet meer, dus ???
Misschien heeft de huidige eigenaar het probleem opgelost ?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:45

Nee ik bedoel dat handelaren niet kijken wat voor risico dit met zich meebrengt en kijken alleen naar het geld..

dat ik geld eraan kwijt ben dat vind ik niet erg meer, maar er straks iemand een leuk paard gekocht denkt te hebben die dat totaal niet is dat vind ik verschikkelijk.. zo voelde ik me in juni ook..

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:46

Hoi,
ik ben op zoek naar een paard rond die leeftijd. Kan je me zeggen (als je wil in pb) over welke het gaat? Dan moet ik daar al niet meer naar gaan kijken.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:47

Askim schreef:
Hoop dat het hier goed staat ;) zal even mijn verhaal doen.

Juni 2011 had ik een nieuw paard gekocht die verkocht werd als super braaf paard. Nou dat klopte ook dat was ze in het begin ook. Maar na een tijdje kwamen we erachter als ze het ergens niet mee eens was dan kwam ze omhoog, maaide of beet.
Heb toen de DA erbij laten komen paard was gewoon helemaal gezond (had ik ook laten keuren)
Eind juli was ik haar aan het uitstappen totdat ze in ene omhoog kwam zonder reden en liet zich zo achterover vallen met mij eronder.
Gelukkig had ik een engeltje op mijn schouder en heb ik alleen een peesblessure waar ik nu voor bij de fysio loop.

Uiteindelijk ben ik de hele geschiedenis van het paard gaat achterhalen en was ik al min. al de zesde eigenaar :+ paard was net vier jaar jong en zo kwam ik er ook achter dat het paard altijd al moeilijk is geweest.. :7

na een hoop gedoe en dreigen met advocaat heeft de handelaar het paard weer terug genomen ( hoop geld op ingeleverd) maar nu....
zie ik tot mijn grote verbazing dat ze te koop staat op sporthorses := >;) :oo

Als makkelijk en lief paard die net onder het zadel is %) en weer met een andere eigenaar (paard heeft er nu al 8 gehad) :+

Paard is levensgevaarlijk en als het straks weer verkeerd gaat dan kan het ook een keer goed verkeerd aflopen!!!

Hoe kan ik hier wat aan doen of moet ik toezien hoe het straks weer fout gaat? :=

Mijn mening, maar dat is dan ook MIJN mening is dat je dit zelf had kunnen stoppen door 'toen' keuzes te maken, wellicht in het belang van het paard maar ook ter bescherming van andere ruiters...................,want een paard terug sturen naar een handelaar. Tjah ik denk dat jij zelf ook wel beseft hebt op dat moment dat hij het paard niet naar de eeuwige weides ging brengen, maar het wellicht opnieuw zou proberen. Uit financieel oogpunt begrijp ik je wel.

Dit paard blijft waarschijnlijk gewoon in de handel ronddwalen, totdat er iemand opnieuw afvalt, het probleem erkend en gerichte stappen onderneemt.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:53

paard kosten toen 3500 euro en kwam er in aug. achter dat ik zwanger was dan ga ik het paard toch niet inlaten slapen, omdat de handelaar mij een verkeerd paard verkoopt en het geld door mijn neus laten boren?
Klinkt hard maar heb ook een gezin en dan is 3500 euro een hoop geld?
Maar ben het met je eens blijft jouw mening :D

maar als alles nu is opgelost waarom staat er in de advertentie dat het paard net onder het zadel is?

Ik weet en staat ook op google dat het paard al twee jaar onder het zadel is.. Nou hebben we het hier wel over een Rhodium X jazz maar dat hoeft nog niet alles te zeggen over een karakter..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 19:54

Bericht is doorgekomen bij de mensen die haar verkopen voor een handelaar en nu hopen dat ze er wat aan gaan doen.
(kreeg net een mail)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:56

Misschien heeft de persoon die het paard nu weer te koop aanbiedt ook een goede reden, zoals jij je redenen had om hem terug te doen naar de handelaar. Hoe hard het ook is, dit gebeurt met ontzettend veel paarden.

Ik zou toch geen al te grote jacht gaan maken zolang je niet weet wat er precies in de tussentijd is gebeurd met het paard.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:57

Askim schreef:
paard kosten toen 3500 euro en kwam er in aug. achter dat ik zwanger was dan ga ik het paard toch niet inlaten slapen, omdat de handelaar mij een verkeerd paard verkoopt en het geld door mijn neus laten boren?
Klinkt hard maar heb ook een gezin en dan is 3500 euro een hoop geld?
Maar ben het met je eens blijft jouw mening :D

maar als alles nu is opgelost waarom staat er in de advertentie dat het paard net onder het zadel is?

Ik weet en staat ook op google dat het paard al twee jaar onder het zadel is.. Nou hebben we het hier wel over een Rhodium X jazz maar dat hoeft nog niet alles te zeggen over een karakter..

Daarom vanuit financieel oogpunt kan ik er helemaal inkomen :D, het is een hoop geld wat je geheel ten onrechte door je neus is geboord. Een 4 jarig paard laten inslapen gaat ook vrij ver, maar het is enkel te hopen dat jij mensen op tijd kunt waarschuwen met je bericht zodat er geen ongelukken gebeuren. :o

Ik weet niet of het mag, maar wellicht kan je de afstamming in dit topic plaatsen, zonder naam of toenaam...............potentiële kopers zullen haar wellicht ook googlen en zullen daarmee op dit topic stuitten.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:02

Ik weet niet zo goed wat je zou moeten/kunnen doen.

Ik geloof niet dat een paard 'zomaar' zo vals is. Dan moet er toch iets gebeurd zijn (niet bij jou uiteraard hoor! maar voor die tijd bij al die andere mensen).
Hoop dat het paard wel ergens een kans krijgt maar dit is ook niet eerlijk tegenover het dier (en maar weer doorverkopen etc etc).

Denk dat je maar 'blij' moet zijn dat jij niet met deze verantwoordelijkheid zit, hoe lastig ook.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:03

Ik wou dat ik genoeg geld had en plek etc. Dan zou ik heel erg graag dit soort paarden een nieuwe kans willen bieden.
Gewoon helemaal opnieuw beginnen met zo'n beestje. Bij het begin beginnen.
En het heel erg rustig aan doen.
Vind het niet zo raar dat een paard zich zo gedraagt als hij al zoveel baasjes heeft gehad. Arm dier :(:)