Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moet je ook maar net geld voor hebben en bovendien...doet ze het dan niet met optrekken en afremmen??WiskyBokjes schreef:Bij mij ging mijn oude pony direct liggen (niet in paniek gelukkig) en het hielp heel erg door het schot schuin te zetten. Misschien kan je dat eens proberen.
Succes ermee!
Forcalquier schreef:Oke het is nu net alsof ik iets lees over mijn eigen paard. Die van mij begon er ook van de één op de andere dag mee,ook geprobeerd op de andere kant te zetten maar idd gaan ze dan met de benen onder het tussenschot.Ik ben er ook bij gaan staan,het is echt alleen een bocht naar links,verder staat ze hardstikke rustig en laden is ook geen probleem.
Wij hebben uiteindelijk het tussenschot laten aanpassen,deze staat nu schuin,extra gat in de bodem en een vergrendeling d.m.v een pen aan de onderkant. Nadeel is alleen dat er geen 2 paarden te gelijk op kunnen en doen we dat wel dan zitten we in de herrie en gestuiter. Onze hele trailer is afgelopen zomer opnieuw gemaakt omdat het ook nogal wat van de trailer en de vloer vergt.
Onze trailerdealer gaat aankomend voorjaar een gehele constructie van buizen maken (soort kooi constructie die vast zit aan de voorste buizen)zodat niet de kans bestaat ze eerdaags door het buitenschot heen vliegt.
Wij hebben de DA er naar laten kijken,volgens hem is het een soort evenwichts stoornis en raakt ze in paniek omdat ze (denkt) niet voldoende ruimte heeft zich schrap te zetten.
Advies van de DA,koop een vrachtwagen waar ze horizontaal op staanmoet je ook maar net geld voor hebben en bovendien...doet ze het dan niet met optrekken en afremmen??
Laatst stond er ook een stukje over in de BIT,zelfde probleem en die kregen ook advies tot trailer ombouwen zodat het paard meer ruimte had.
ze is 7 jaar en nog nooit last van gehad..
juulsimon schreef:mijn dochter is er maar bij in gegaan en zag dat hij vreselijk veel moeite had om op zijn benen te blijven staan terwijl ik maar 10 km reed.
CK88 schreef:Wij hebben een trailer waarvan het tussenschot helemaal dicht is en hard van aluminium, dus geen flap. Misschien is dat nog een idee.