Rondkijken voor een trailer, wat is wijsheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Rondkijken voor een trailer, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:23

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar een andere 1,5 paards trailer, maar ik weet niet zo goed waar ik nu goed aan doe, en waar ik moet beginnen met zoeken ;)

De trailer zal dag en nacht buiten komen te staan, dus ik wil in ieder geval geen houten trailer meer.
Nu zie ik op internet ook trailers waarvan het materiaal bestaat uit 'hout met een kunststof toplaag', ook wel CPL genoemd geloof ik.
Hoe houdt dit materiaal zich wanneer een trailer altijd buiten staat? Is de kans op rotten van het hout een stuk kleiner door die kunststof toplaag, of is dit ook geen goede keuze?

Ik zit ook een beetje te zoeken tussen de polyester trailers. Nu is het wel zo dat ik een trailer zoek met een max. gewicht van 1450 (of lager), gezien ik deze met B-rijbewijs trek. Hoe zit dat dan met polyester trailers, zijn deze er ook in max gewichten van bijvoorbeeld 1300kg, of zijn polyester trailers sowieso een stuk zwaarder?

Tenslotte is de prijs ook wel van belang... Ik ben niet op zoek naar een nieuwe trailer, maar gewoon een niet te oude en goede occasion.
Mijn budget ligt zo rond de 3500 euro. Mag toch aannemen dat daar best een degelijke trailer voor te kopen is.

Wat zouden jullie doen qua materiaalkeuze van de trailer, en weten jullie adressen of websites van trailerdealers met leuke occasions (liefst in de buurt van ZH, maar alles is welkom)?

Gr, Shaar

karijn

Re: Rondkijken voor een trailer, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:43

Hoi,

Een anderhalfpaardstrailer kan je terug laten keuren van bijvoorbeeld 1600 kg naar 1400 kg. Dan zit je qua gewichten goed voor je B rijbewijs (uiteraard afhankelijk van je trekkende voertuig).
Buiten laten staan is op de lange termijn voor zowel een kunststof- of houtentrailer niet goed. Denk aan verkleuring (zeker bij een polyester trailer), houtrot. Ik heb zelf een Atec anderhalfpaards uit 1997. Kunststofkap, houten zijwanden (afgewerkt met zo'n coating). Op verkleuring na en de gebruikelijke gebruikssporen na, is de buitenkant nog prima. Aan de binnenkant zijn nu onderaan in de hoeken vochtblazen ontstaan aangezien er toch water via kieren naar binnenkomt. Maar goed, de trailer is dan ook al bijna 15 jaar oud. Ik laat hem elk jaar even nakijken door een erkend aanhangerbedrijf. Mijn grootste kostenpost wordt dit jaar de bodem laten vervangen.
Let vooral goed op de bodem. Niet alleen de binnenkant checken maar ook aan de onderkant. Neem een schroevendraaier mee en por her en der eens zachtjes in de bodem.
Het is natuurlijk logisch dat je alles even checkt: banden, naden, dakluik, bedrading en vooral, ga voor een proefrit zeg maar. Dan kan je de werking van de verlichting en remmen checken.

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:38

ik zou kiezen voor een westfalia, een hele sterke trailer maar ik denk te duur en te zwaar voor jouw eisen ;p
maar als hij altijd buiten staat zou ik niet voor een al te dure en mooie gaan, aangezien ze vaak al snel groen worden..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:40

Waarom kijk je niet naar een aluminium trailer? Duurzaam, zeker met een alu bodem :j

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:42

Bij een trailerdealer koop je voor die prijs een hele mooie bijna nieuwe trailer of een showroommodel.
Van Hooff in Elspeet bij Drunen heeft er genoeg staan in jouw prijsklasse. http://www.vanhooffaanhangwagens.nl/

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:20

Bedankt voor de reacties :)
Ondertussen ben ik al van trailer voorzien, inderdaad bij Van Hooff vandaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:40

ik wil deze topic even in mijn lijstje bewaren voor de link, anders raak ik hem kwijt (A) ben namelijk ook rond aan het kijken